dick holtrop schreef:even oliestop uit het carter draaien. komt er eerst water dan is het waarschijnlijk de koppakking.
Omdat ik nu niet in de gelegenheid ben de carterplug los te draaien, loop ik vast op de feiten vooruit door op een rijtje te zetten wat me te wachten staat.
- Ik heb het Kluwer Autohandboek uit het onderdelenmagazijn maar dat gaat niet specifiek over de 956cc C1C motor die ik heb. Maar ik heb ergens gelezen dat de 1108 C1E vrijwel overeenkomt met als enige verschil de diameter van de cilinderbussen en zuigers. Klopt dit?
- En welke pakkingset zou ik dan nodig hebben? Franzose levert er één specifiek voor 956, maar er is ook een set (955 + 1108ccm). Nou is 955 natuurlijk geen 956 maar betekend dit dat de pakkingset hetzelfde is?
De 956:
http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Mo ... /ANR81004/" onclick="window.open(this.href);return false;
De 955 + 1108:
http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Mo ... /ANR81003/" onclick="window.open(this.href);return false;
En bij Wind zie ik een "Zeer komplete koppakkingset voor 1108 cc of 850 cc motor"
http://www.windclassics.nl/nl/parts/24" onclick="window.open(this.href);return false;