Er waren wel kleuren die zo ongeveer die kleur groen waren maar waarschijnlijk iets meer naar de Granny Smith (appel) toe; betreffende groene F6 is ook beige/wit van binnen dus die zal wel overgespoten zijn....
Ik heb ongeveer zo'n groene een F6 combi gehad; volgens mij rijdt ie nog ergens hier op het forum rond... een GTL had ik ook in die kleur, meer het duitse; die had ook de bijnaam (algemene) "appeltjesgroen"
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Deze foto heeft mijn vriend Dick zo´n 25 jaar geleden genomen. We gleden zo het pad af. Ik stap net uit aan zijn kant en Dick maakte de foto met mijn camera. De “ML” boven de bumper stond voor Ministerie van Landbouw. Ze waren vrijgesteld van wegenbelasting en WA-verzekering.
Laatst gewijzigd door FF Erik op wo aug 28, 2013 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondertussen ben ik er achter welke kleur SBB gebruikte in de jaren 80 en 90 voordat ze privatiseerden.
RAL6001dat is ook de kleur van het viertje op de foto's
Op het ogenblik doet SBB best goed werk. En eind jaren 80 toen ik stage liep bij SBB was ik ook best te spreken over het hoe en wat ze deden op gebied van beheer en planning.
Maar goed, individuele meningen kunnen verschillen.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Ik kan me de kleur nog goed herinneren, omdat ik begin jaren negentig de SBB-besteluitvoeringen ongelofelijk mooi vond. je kwam ze af en toe tegen in het lepelaargebied in de duinen van Petten aan Zee.
Ik wil niet eigenwijs zijn, maar volgens mij komt RAL 6018 meer in de buurt: