Aanhanger van een F4 maken, ideeen gezocht

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Sparkchaser

Re: Aanhanger van een F4 maken, ideeen gezocht

Bericht: # 144421Bericht Sparkchaser »

Wat ik al wel zeker weet is dat het aanhangertje in de kleur van de F4 gespoten gaat worden, lichtblauw (410 meen ik ). Polyesteren was ook al bij me op gekomen, das idd een idee. Wat mij het leukste leek was om hem zo lang mogelijk te maken, zodat er evt een motorfiets in zou kunnen maar de druk op de trekhaakkogel wordt dan wel erg groot. Bovendien wil ik de kosten ook binnen de perken houden. Het zal dus toch een korte uitvoering worden, ik heb een fotootje van een sympathieke "remorque" gevonden maar kweetnie hoe je die hier kan plaatsen.
Toch twee F4 achterkantjes aan elkaar, met wat polyester of mooier nog, glimmend alu. soort van Airstream F4....... (oioi)
harbourseal
Contacteer:

Bericht: # 145061Bericht harbourseal »

Wat dacht je van deze.

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... tm?ca=17_s" onclick="window.open(this.href);return false;
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Sparkchaser

Bericht: # 145062Bericht Sparkchaser »

De F4 die ik kocht is gestript en doormidden geslepen. Toch is het niet makkelijk om er een fatsoenlijke voorkant van te maken, zonder meteen er een peperduur project van te maken. Bovendien zijn de twee achterste balken (waar de achteras aan vastzit) katsverrot. Gelukkig heb ik geen haast en staat het mij niet in de weg, maar ik zal toch de knoop moeten doorhakken hoe de voorkant dicht te maken. Eerst maar eens een houten skelet/frame in de grote opening maken, en dan zien we wel verder.
Iemand nog het achterste gedeelte van een chassis, in redelijke staat, over? Ik heb nog wat delen over om te ruilen of voor een vriendelijk prijsje wil ik het wel overnemen. Ook een dichte zijkant van een F4 ben ik in geinteresseerd. Mvrgr Paul
Sparkchaser

Bericht: # 150431Bericht Sparkchaser »

De F4 was al helemaal uit elkaar getrokken, de onderdelen die ik niet nodig zou hebben, heb ik aardig kunnen verkopen of ruilen, zodat ik het halve chassis en de achterkant van de koets voor niet te veel heb overgehouden. Nu ik de koets van het chassis heb geschroefd, blijkt het plaatwerk erg slecht, maar het chassis kan meteen bij het oude ijzer, volledig doorgerot en overal roestplekken. Gelukkig moest Rik z'n schuur uit (sorry Rik) en mocht ik een chassis bij hem op komen halen. Dit onderstel was aan de voorkant zeer slecht, maar aan de achterkant nog goed genoeg voor mijn aanhanger-project, nog bedankt Rik. Voor ik de verrotte voorkant zou weggooien kon ik ook nog iemand blijmaken met een afwateringsplaatje uit de bodem.
Met het clubmagazijn ruilde ik het kapotte blok en de bak voor twee dichte zijpanelen van een F4. Gelukkig had Maarten deze panelen ZEER ruim uitgeslepen, en nu kan ik de dichte zijpanelen in de plaats van de gaten voor de zijramen zetten, en van de rest (regengootjes en de delen daarboven)gebruik ik aan de voorkant. De bedoeling is dan dat de regengoot mooi om de hele aanhanger heen gaat lopen.
Het gaat allemaal langzaam, maar het is ook maar een aardigheidje en ik wil er niet teveel euroos tegenaan gooien.
Mocht er iemand met een soort gelijk project bezig gaan/zijn, misschien leuk om eens bij elkaar ideeen op te doen.
harbourseal
Contacteer:

Bericht: # 150437Bericht harbourseal »

Morgen ga ik naar iemand toe die ook bezig is met een F4 aanhangertje. Hij gaat hem dichtmaken met een stuk dak dat ik nog heb liggen. Misschien is die goot rondom niet eens zo'n slecht idee. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van het werk tot nu toe.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
dick holtrop
Contacteer:

Bericht: # 150439Bericht dick holtrop »

http://www.leboncoin.fr/voitures/664879111.htm?ca=12_s" onclick="window.open(this.href);return false;
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Plaats reactie