versnellingsbak
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Wat zou u mij aan raden een r5 motor in zijn geheel overplaatsen naar mijn 4tje of is er dan te veel aanpassingen voor nodig.
Is het echt wel zo'n, groot verschil met een r5 motor onder de motorkap.
en als er een motor is dat je nieks moet veranderen aan je viertje wil je dan het juiste type van dat r5je geven
Is het echt wel zo'n, groot verschil met een r5 motor onder de motorkap.
en als er een motor is dat je nieks moet veranderen aan je viertje wil je dan het juiste type van dat r5je geven
Als je niets wil veranderen dan kan je een willekeurige motor van een oud type 5 nemen, en dan de versnellingsbak van de 4 gebruiken.
Al het andere vergt wat aanpassingen.
Wees voorzichtig met de ph1 en ph2 aanduidingen. Die zijn namelijk nogal gebruikt in de R5GTT wereld en duiden duidelijk niet op het verschil tussen het oude en het nieuwe vijfje. Oude vijfjes zijn gebouwd tot (en met?) 1984. Daarna kwam de supervijf.
Al het andere vergt wat aanpassingen.
Wees voorzichtig met de ph1 en ph2 aanduidingen. Die zijn namelijk nogal gebruikt in de R5GTT wereld en duiden duidelijk niet op het verschil tussen het oude en het nieuwe vijfje. Oude vijfjes zijn gebouwd tot (en met?) 1984. Daarna kwam de supervijf.
Als je een 5-versnellingsbak uit een r5 wil, zul je goed moeten zoeken naar een r5 TS van het eerste type. hiervoor moet je de voorste dwarsbalk een beetje aanpassen omdat de bak iets langer is als die van de 4, verder past het zo, ook op de r4 motor. Deze bakken passen ook allemaal op de alpine, alpine turbo en gt turbo motoren. De alpine en alpine turbo motoren passen met een paar kleine aanpassingen aan de ophanging van de motor. Voor de gtt motor zul je moeten zagen en lassen aan je schutbord, omdat de waterpomp, dynamo e.d. aan de verkeerde kant zitten. misschien kan Ron nog eens in detail fotograferen hoe dat bij zijn r4gtt is gemaakt...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
cq = danwel
Schutbord is die metalen plaat tussen passagiers en motorruimte. Waar je dashboard tegenaan zit zeg maar.
Ik zou ook altijd kiezen voor de electronische ontsteking, ook al zal dat nogal wat geknutsel met de electra met zich meebrengen.
Schutbord is die metalen plaat tussen passagiers en motorruimte. Waar je dashboard tegenaan zit zeg maar.
Ik zou ook altijd kiezen voor de electronische ontsteking, ook al zal dat nogal wat geknutsel met de electra met zich meebrengen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------