Wiens auto is dat?! En wie heeft die foto gemaakt?! En dan ook nog van voor het opknappen, want die leuke knipperlichtjes zijn er niet weer op gekomen .
Rutger-peer schreef:
Wiens auto is dat?! En wie heeft die foto gemaakt?!.
Ja.....daar begint het voor iedere beeltenis mee, de fotograaf heeft het auteursrecht... En ja anderzijds heeft
deze fotograaf toestemming van de eigenaar van de auto om deze foto te nemen en mag hij deze voor alle doeleinden publiceren, dus ook commerciële. En gelukkig zit jij niet duidelijk zichtbaar in de auto, anders nog het portretrecht.
En heeft degene, die het weer op een blog of op het web publiceert toestemming van de fotograaf, of met een bronvermelding...???? Of vermelding dat bij bezwaar van de rechtmatige de beeltenis zal worden verwijdert.
Was inderdaad niet serieus bedoeld, vind het wel grappig dat mijn fotootje wordt gebruikt, maar tegelijkertijd wel suf dat zo'n soort van semi-professionele site niet vermeldt wiens foto's ze gebruiken.
Dus nee, ik heb er geen problemen mee en vond het zelfs erg grappig om mijn eigen auto ineens tegen te komen!
Toch is het raar dat niet alle logo's worden vermeld, het wybertje is van latere komst, maar ook de ronde logo's en die met de tank vond ik persoonlijk zeker wat hebben.
Dan hadden ze beter de F6 van Paul kunnen gebruiken...
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Rudi schreef:Toch is het raar dat niet alle logo's worden vermeld, het wybertje is van latere komst, maar ook de ronde logo's en die met de tank vond ik persoonlijk zeker wat hebben.
Het wordt ook pas vervelend, als je er wel op staat ( portraitrecht) in een compromiterende situatie,
waarbij bv in photoshop of zo het e.e.a. is bewerkt, zonder je toestemming.
( effe snel ter illustratie en indien de rechtmatige bezwaar maakt, zal ik dit bestand zsm verwijderen en
vernietigen om geen jarenlange procedure te moeten volgen en dure advocaatkosten )