hallo allemaal,
Helaas mijn viertje wil al een maandje of twee niet meer starten( waarschijnlijk de startmotor). Ben van plan om hem maar naar de garage de slepen, maar krijg ik hem nog aan de praat als ik hem aanduw?? en wat is de best methode om een 4tje aan te duwen??
startproblemen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
slepen is makkelijker. Dan krijg je hem zeker nog wel aan de praat. Duwen kan wel, maar als hij al zo lang stilstaat zal het aanspringen wel wat moeizamer gaan. Wil je het toch proberen; op contact zetten, 2e versnelling inschakelen en met ingetrapte koppeling door zoveel mogelijk mensen laten duwen. Oh ja trek de choke ook maar uit. Ben je op "snelheid", laat dan de koppeling opkomen(pedaal gewoon in een keer loslaten). Dit geldt uiteraard ook bij het slepen( behalve dan de mensen die duwen). Succes!
Dr.Quatre.
Dr.Quatre.
Lach maar Jasper, inmiddels "vroem"ik weer lekker weg! ha! Kost wat euro's maar voorlopig ben ik onder de panne. Jij heb t me trouwens verteld dat die startproblemen vers waren, hoe lang heb je zo rondgereden voordat ik je van een hoop ellende heb afgeholpen?
Dat aanduwen in je eentje zou ik niet proberen als ie al twee weken stil heeft gestaan. Als de motor prima is, is het verder goed te doen (lees: dit heb ik twee weken volgehouden)
Als de startmotor zelf kapot is kan het zijn dat je ronsel niet meer aangrijpt. Wat dan helpt is een hamer pakken, goed mikken (startmotor zit onder je spruitstuk) en een ferme tik verkopen. Deze oplossing is ook maar van tijdelijke aard, maar toch comfortabeler dan duwen.
voor een uitgebreide besprekeing van de startproblemen kan ergens verderop in dit forum kijken. vraagje: hoor je de startmotor nog zoemen, hoor je alleen een klik of hoor je helemaal niks?
Dat aanduwen in je eentje zou ik niet proberen als ie al twee weken stil heeft gestaan. Als de motor prima is, is het verder goed te doen (lees: dit heb ik twee weken volgehouden)
Als de startmotor zelf kapot is kan het zijn dat je ronsel niet meer aangrijpt. Wat dan helpt is een hamer pakken, goed mikken (startmotor zit onder je spruitstuk) en een ferme tik verkopen. Deze oplossing is ook maar van tijdelijke aard, maar toch comfortabeler dan duwen.
voor een uitgebreide besprekeing van de startproblemen kan ergens verderop in dit forum kijken. vraagje: hoor je de startmotor nog zoemen, hoor je alleen een klik of hoor je helemaal niks?