Enkel richtingaanwijzer werkt..?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ezra

Enkel richtingaanwijzer werkt..?

Bericht: # 142382Bericht Ezra »

De prioriteit bij mijn "nieuwe" 4 is het maken van de dashboard lampjes. Geen enkele werkt namelijk, behalve die van de richtingaanwijzer. Ook de benzinemeter werkt niet, net als de verlichting.

Ik heb tot nu toe de zekeringen bekeken en die werken allemaal. Ik heb niet de hele tellerbak eruit gehaald maar kon door mijn hand erachter te stekken 2 lampjes eruit halen en bekijken. Beide waren ook nog werkend.
Ik heb toen vervolgens met de multimeter de zekering(en) gemeten met de sleutel op contact. Hierbij kreeg ik een goede meting.

Iemand een idee waar ik verder kan zoeken? Vooral de benzinemeter lijkt me wel handig namelijk :wink:
Ezra

Re: Enkel richtingaanwijzer werkt..?

Bericht: # 142384Bericht Ezra »

Ik heb er net weer even in gereden en ik zag nu dat het lampje van de achterruitverwarming het wel doet.

Graag zou ik nu de massa punten willen controleren maar waar zitten die precies? En specifiek gezien voor de dashboardlampjes, welk massapunt gebruiken die?

(Had het nog niet genoemd trouwens maar het is een TL)
Bertje

Bericht: # 142386Bericht Bertje »

Werkt verlichting e.d. van de auto zelf wel zoals het hoort?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
roberto
Contacteer:

Bericht: # 142388Bericht roberto »

Naast de dashboard lampjes zitten de kabelbomen met stekkers geschoven kijk eens of deze niet geoxideerd zijn.
Ezra

Bericht: # 142390Bericht Ezra »

Ik weet niet of mijn vorige reactie (die goed gekeurd moest worden?) voor of na jullie berichten geplaatst gaat worden, maar in ieder geval:

De verlichting werkt wel goed en zoals het hoort. Het knopje voor de achterruitverwarming en alarmlichten en richtingaanwijzers ook.

Om bij die stekkers te komen moet er waarschijnlijk het e.e.a gedemonteerd worden. Dus ik zal eens kijken of dat gaat lukken.
Bertje

Bericht: # 142403Bericht Bertje »

Weet niet of Roberto die bedoelt, maar er zitten schuifstekkers links onder het dashboard, waar je ook je zekeringenkastje hebt zitten. Kan geen kwaad om die eens uit- en weer op elkaar te schuiven, maar aangezien je licht het gewoon doet... Kan natuurlijk dat je dashboard gewoon z'n + mis of zo.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Ezra

Bericht: # 142435Bericht Ezra »

Ik heb het dashboard eruit gehaald en de twee stekker doorgemeten. Kreeg hier goede metingen. Ik zag geen corrosie oid, zag er eigenlijk prima uit. Alle lampjes ook.
Wat contactspray gebruikt en de stekkers er weer op geschoven. Toen op contact deden ze het heel even. Na wat bewegen van de stekker zag ik dat het daar aan lag. Waarschijnlijk geen goed contact?

Dit kwam vooral van de rechtse verticale stekker. Deze zit er nu net niet helemaal op geschoven en dan werkt het allemaal. Als ik hem helemaal aanduw dan is er blijkbaar geen goed contact..

Ben in ieder geval blij dat het voor nu werkt maar er is nog wel iets niet helemaal in de haak. Bedankt voor alle reacties!
Plaats reactie