slang naar inlaatspruitstuk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Ja, nu zit de slang niet aangesloten.... de slang moet op dat L-stukkie... en de restrictie zit in de Groen gemarkeerde slang.. bij een 850 zit het T-stuk bovenop het klepdeksel..
Re: slang naar inlaatspruitstuk
bij mijn 850 zit het T stuk op de inlaat van de carburateur....
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Maakt op zich niet uit natuurlijk...
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Ik heb ook een 850. Er zit écht wel een gaatje in maar ik heb er ook lang naar gezocht. Een naald is te dik, probeer eens een staaldraadje. Als ik me goed herinner gaat het gaatje inderdaad de hoek om. Ik heb het gevonden door mijn spruitstuk te demonteren en van binnen uit te zoeken.Remkault schreef:precies, die slang. Die andere is de ontluchting van het kleppendeksel. Als je hem bij de carburateur lostrekt past het hoofd beter... Ben benieuwd.... Als ik van bovenaf in het spruitstuk kijk dan zie ik ook geen gaatje ofzo, maar misschien is het maar speld-dik..., en zie ik het daarom niet.
Het gaat over een 854 cc blok.
groet, Remkault
mvg Bart
Re: slang naar inlaatspruitstuk
aha.... en als ik dan het gaatje open heb, gaat het motortje dan véél beter lopen, of maakt het allemaal niet zo veel uit? "Probleem"" dat ik nu heb is dat hij stationair de ene keer wel regelmatig, en de andere keer niet regelmatig loopt.
gr, Remkault
gr, Remkault
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Zo, dat klinkt me bekend. Ik heb echt meer dan een jaar gezocht naar de oorzaak waarom mijjn wagen niet mooi liep en bovendien de ontsteking vrij snel moest gesteld worden.
De onsteking lag aan een veer van de vacuumvervroeging die een of andere oen uit gerokken had. Let wel ; er zitten twee verschillende veren in.
Verder was inderdaad de carterventilatie belangrijk. Het gaatje moet dus open en bij mij was het restrictieblokje in de slang ook uitgeboord. Alles terug hersteld draait ie nu goed stationair.
Ik raad je dus zeker aan om het gaatje open te maken. Bij mij zat het ook toe en je verschiet er van , als het open is, hoe groot het is.
mvg Bart
De onsteking lag aan een veer van de vacuumvervroeging die een of andere oen uit gerokken had. Let wel ; er zitten twee verschillende veren in.
Verder was inderdaad de carterventilatie belangrijk. Het gaatje moet dus open en bij mij was het restrictieblokje in de slang ook uitgeboord. Alles terug hersteld draait ie nu goed stationair.
Ik raad je dus zeker aan om het gaatje open te maken. Bij mij zat het ook toe en je verschiet er van , als het open is, hoe groot het is.
mvg Bart
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Hoera, het gaatje in het inlaatspruitstuk heb ik open gekregen, was echt helemaal dichtgeprut met vette roet.... Het is een gaatje met een diameter van 1,5 mm, en gaat rechtdoor het inlaatspruitstuk in (geen bochtje of zo). Het resultaat is een regelmatig lopend motortje (echt groot verschil !!), ik weer blij
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Heel interessant: bekend probleem ook voor mijn 850cc! Hoe heb je dat gaatje open gekregen? Bij gemonteerd inlaatspruitstuk? Heb je misschien foto's gemaakt?
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Heb uiteindelijk het spruitstuk los moeten halen om te zien wat er nou aan de hand was .... na poeren met een dun schroevendraaiertje (1,4 mm) uiteindelijk het gaatje open gekregen. Bij een gemonteerd spruitstuk lukt dat niet, want dan zit het remoliereservoir in de weg. Geen foto's gemaakt
Gr, Remkault
Gr, Remkault
Re: slang naar inlaatspruitstuk
... Zou het ook lukken met perslucht denk je (natuurlijk een prop steken in het inlaatspruitstuk richting motor)? Iemand ooit geprobeerd?
Re: slang naar inlaatspruitstuk
is het proberen waard lijkt me.... als je daarmee demontage van je spruitstuk kunt voorkomen.... Je kunt ook een dun boortje (1 mm) proberen.
Gr, Remkault
Gr, Remkault
Re: slang naar inlaatspruitstuk
Ik ga dat eerst proberen, en laat later nog weten wat het resultaat was!
Bedankt
Bedankt
Re: slang naar inlaatspruitstuk
vandaag sprak ik nog met een vroegere garagehouder van Renault, en die zei me dat perslucht zeker kan werken, maar dan best eerst kruipolie aanbrengen ... Moet ik eens proberen ...