Sleuteldag 22-september Son
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Sleuteldag 22-september Son
Ook vandaag weer fantastisch weer op de sleuteldag in Son.
Toen ik om 10:00 uur aan kwam rijden bij autobedrijf Holscher in Son waren er al 5 viertjes en dat waren er een uurtje later al 10 lijkt me dus een prima opkomst.
Direct om 10:00u begon Fons met zijn uitleg over lassen. Veel passen en meten is de regel.
Het lassen zelf heb ik niet aan meegedaan. Zelf ben ik direct na de uitleg begonnen met het vervangen van de bougies, bougiekabels en benzinefilter.
Het plan was vandaag ook om de olie en oliefilter te vervangen.
Al werkende merkten we op dat het eigenlijk nog steeds niet zo best is met mijn voorremmen. Dus dat vandaag ook maar even grondig aangepakt. Ben nu ook over mijn angst heen om zelf aan de remmen te werken.
Bij demontage bleek dat een van de glijpennen op de remklauw door vorige reparateurs niet goed gemonteerd was. Het rubber omhulsel was met geweld in de klauw gedrukt, daardoor kon de klauw niet goed heen en weer glijden.
Natuurlijk had ik geen nieuwe glijpennen. bij me en ik moest ook weer naar huis. Net als de vorige keer met mijn kleppen stellen, een McGyver fix gedaan. Niet met ducttape, maar met isolatieband om er voor te zorgen dat ik in ieder geval veilig naar huis kan.
Nu de remmen weer gangbaar waren ook maar even met de remvloeistof tester gekeken of de vloeistof nog goed was. Er zat veel te veel water in. Dus die ook maar vervangen.
Auto naar beneden en nieuwe olie er in testritje om warm te lopen en de remmen te testen. Ongeloveloos hij remt voor het eerst in drie jaar echt goed.
Daarna de motor aan de uitlaatgas analyse. Zowaar alles is goed. alleen de co moest even bijgesteld worden.
Al met al een zeer nuttig dagje.
Een hoop geleerd en nuttig bezig geweest.
Na afloop ook nog even een brandstofpomp opgehaald bij AvanKan en zijn prachtige 4L uit 1969 bewonderd.
Dank aan Carel voor het goed organiseren en aan Jos Holscher en zijn zoon voor de gastvrijheid.
Groet, Robert
Toen ik om 10:00 uur aan kwam rijden bij autobedrijf Holscher in Son waren er al 5 viertjes en dat waren er een uurtje later al 10 lijkt me dus een prima opkomst.
Direct om 10:00u begon Fons met zijn uitleg over lassen. Veel passen en meten is de regel.
Het lassen zelf heb ik niet aan meegedaan. Zelf ben ik direct na de uitleg begonnen met het vervangen van de bougies, bougiekabels en benzinefilter.
Het plan was vandaag ook om de olie en oliefilter te vervangen.
Al werkende merkten we op dat het eigenlijk nog steeds niet zo best is met mijn voorremmen. Dus dat vandaag ook maar even grondig aangepakt. Ben nu ook over mijn angst heen om zelf aan de remmen te werken.
Bij demontage bleek dat een van de glijpennen op de remklauw door vorige reparateurs niet goed gemonteerd was. Het rubber omhulsel was met geweld in de klauw gedrukt, daardoor kon de klauw niet goed heen en weer glijden.
Natuurlijk had ik geen nieuwe glijpennen. bij me en ik moest ook weer naar huis. Net als de vorige keer met mijn kleppen stellen, een McGyver fix gedaan. Niet met ducttape, maar met isolatieband om er voor te zorgen dat ik in ieder geval veilig naar huis kan.
Nu de remmen weer gangbaar waren ook maar even met de remvloeistof tester gekeken of de vloeistof nog goed was. Er zat veel te veel water in. Dus die ook maar vervangen.
Auto naar beneden en nieuwe olie er in testritje om warm te lopen en de remmen te testen. Ongeloveloos hij remt voor het eerst in drie jaar echt goed.
Daarna de motor aan de uitlaatgas analyse. Zowaar alles is goed. alleen de co moest even bijgesteld worden.
Al met al een zeer nuttig dagje.
Een hoop geleerd en nuttig bezig geweest.
Na afloop ook nog even een brandstofpomp opgehaald bij AvanKan en zijn prachtige 4L uit 1969 bewonderd.
Dank aan Carel voor het goed organiseren en aan Jos Holscher en zijn zoon voor de gastvrijheid.
Groet, Robert
Laatst gewijzigd door harbourseal op zo sep 23, 2012 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Sleuteldag 22-september Son
Ook zeer genoten op de sleuteldag. Volgens plan contactpunten en olie vervangen. Veel rondgekeken en geleerd. Na een leerzame en leuke dag richting huis gereden, alwaar de auto op de A50 net voorbij Son en Breugel er geen zin meer in had
. Hulpdienst gebeld en ondertussen kwamen Carel en Maarten aangereden. Blijkt de rotor kapot te zijn. Helaas hadden ze er geen één bij zich. Dus de auto ging op de sleepauto en wij even later met een gloed nieuwe Hyundai I20
richting huis. Nu wachten tot maandag als ze de renault weer komen terug brengen. Dan kunnen we weer op een fijne manier rond rijden.
Heeft iemand een idee wat een rotor kost?


Heeft iemand een idee wat een rotor kost?

--
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Sleuteldag 22-september Son
Als het geen Femsa distributeur is dan zal het niet meer zijn dan 5 euro
Jammer van zo'n einde van een leuke dag.
Jammer van zo'n einde van een leuke dag.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Sleuteldag 22-september Son
Volgens mij is het een femsa. En, m'n dochter heeft heel erg genoten van het meerijden met een grote vrachtauto.
--
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Re: Sleuteldag 22-september Son
femsa rotor 9,50 bij http://r-quatre.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; dus zal bij de automaterialen zaak ook wel zo iets zijn.
mijn 4tje deed het ook niet zo goed meer dus een stuk verderop op het zelfde industrie terrein de kleppendeksel eraf gehaald en zag dat er een moer los was gekomen van de tuimelaartjes dus 1tje niet goed vastgezet kleppen opnieuw gesteld en toen reed hij weer goed.
groet leon
mijn 4tje deed het ook niet zo goed meer dus een stuk verderop op het zelfde industrie terrein de kleppendeksel eraf gehaald en zag dat er een moer los was gekomen van de tuimelaartjes dus 1tje niet goed vastgezet kleppen opnieuw gesteld en toen reed hij weer goed.
groet leon
- renault4f4
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo jun 24, 2007 11:48 am
- Locatie: Waalre
Re: Sleuteldag 22-september Son
Twas een leuke interressante middag, weer leuk om wat verschillende viertjes te zien!
Re: Sleuteldag 22-september Son
Inderdaad een leuke sleuteldag met veel 4-tjes. Gelukkig nog wat kunnen betekenen hier en daar en wat onderdelen geschoord. Ook nog de ontsteking getest van mijn r4 , stond precies goed. Groeten lordje.
Re: Sleuteldag 22-september Son
Auto doet het weer. Was gelukkig maar de rotor die kapot was en niets meer. Elodie loopt weer als een zonnetje.
--
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Re: Sleuteldag 22-september Son
@toon70: Ik zag je toevallig staan van Odiliapeel op weg naar Best. Ik had wel medelijden met je, maar je auto kleurde wel heel goed bij die ANWB ophaalwagen.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Sleuteldag 22-september Son
Ja, mooi he. Gelukkig vond mijn dochter het een groot avontuur.Okido schreef:@toon70: Ik zag je toevallig staan van Odiliapeel op weg naar Best. Ik had wel medelijden met je, maar je auto kleurde wel heel goed bij die ANWB ophaalwagen.
--
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK
Groeten van Toon en Mijke
Verkeersgele 4GTL 78-NK-VK