ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Kan iemand aan de hand van deze foto zien of deze passen onder een GTL?
En het merk? Dacht dat het best een goed merk was?
Gaat alleen nog ff duren voor dat ze er onder kunne
En het merk? Dacht dat het best een goed merk was?
Gaat alleen nog ff duren voor dat ze er onder kunne
Re: ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Als ik het zo bekijk, passen ze inderdaad onder een GTL...
De twee linker aan de voorkant en de twee rechter aan de achterkant...
De Carbon zat er standaard, af fabriek, ook onder.
(...Vóóraan komt het merkstickertje na montage wel ondersteboven...) Snif...
(...En, mist er bij de tweede van links een eindmoer ?...)
http://www.kanex.bg/en/pdelphi" onclick="window.open(this.href);return false;
De twee linker aan de voorkant en de twee rechter aan de achterkant...
De Carbon zat er standaard, af fabriek, ook onder.
(...Vóóraan komt het merkstickertje na montage wel ondersteboven...) Snif...
(...En, mist er bij de tweede van links een eindmoer ?...)
http://www.kanex.bg/en/pdelphi" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Ze moeten wel van het type zijn dat op gasdruk staat: http://www.renault4.co.uk/tech-dampers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Vanwaar die twee spanbandjes rechts? Dacht dat alleen een F6 achterdempers met ingebouwde veren had?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Bertje schreef:Vanwaar die twee spanbandjes rechts? Dacht dat alleen een F6 achterdempers met ingebouwde veren had?
Dat is voor mij ook niet duidelijk. Durf ze er niet vanaf te halen omdat ze er voorlopig nog niet op gaan.
Ik kan niet zien of het gasdruk is.. tis zelfs niet van de doos af te leiden. Alleen dat het preformance is...Rutger-peer schreef:Ze moeten wel van het type zijn dat op gasdruk staat: http://www.renault4.co.uk/tech-dampers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
voor de prijs zou ik zeggen, het goedkoopste? nl €114,-!
Re: ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Scherp opgemerktervaar.R4 schreef: (...En, mist er bij de tweede van links een eindmoer ?...)
Dat is idd dan wel weer jammer. Helemaal als blijkt dat het straks oliedrukdempers zijn!
Re: ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Zouden die spanbandjes er voor zijn, om de dempers op ingedrukte wijze te plaatsen, dus dat je het bandje op het laaste moment erafhaalt, of doorknipt ( voorzijde eerst vast) als de bout in de houder wordt geplaatst.
Ik heb namelijk ook een ijzerdraad gebruikt, toen ik die van mij verwisselde.
Zie : http://www.renault4.co.uk/tech-fitting-dampers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb namelijk ook een ijzerdraad gebruikt, toen ik die van mij verwisselde.
Zie : http://www.renault4.co.uk/tech-fitting-dampers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ze zijn binnen! Hopelijk passen ze...
Als ik het verhaal op de engelse site lees, heb je de goede te pakken...
Er zijn 3 soorten: de Carbon Hydro, de Carbon Comfort Gas en de Carbon Performance Gas.
http://www.renault4.co.uk/forum/showthr ... 458&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook van "renault4.co.uk";
The original Renault rear dampers were gas pressurised oil filled dampers. The gas keeps the oil under pressure and prevents it from cavitating (air bubbles forming in the oil).
(...en zo'n (eind)moertje zal je trouwens qua prijs ook niet de kop kosten...)(of je gebruikt de oude...)
Bij montage: ...wielmoeren losdraaien, de te monteren kant op de krik, en wiel eraf halen...
'Scheelt al een stuk (voor het indrukken van de demper) als het gewicht van de auto niet op de achteras drukt,
en zo kom je er makkelijker bij (logisch, lijkt mij... )
Ik heb in ieder geval nog nooit een ijzerdraadje o.i.d. gebruikt/ hoeven gebruiken.
Wel ietwat kracht moeten zetten...
Er zijn 3 soorten: de Carbon Hydro, de Carbon Comfort Gas en de Carbon Performance Gas.
http://www.renault4.co.uk/forum/showthr ... 458&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook van "renault4.co.uk";
The original Renault rear dampers were gas pressurised oil filled dampers. The gas keeps the oil under pressure and prevents it from cavitating (air bubbles forming in the oil).
(...en zo'n (eind)moertje zal je trouwens qua prijs ook niet de kop kosten...)(of je gebruikt de oude...)
Bij montage: ...wielmoeren losdraaien, de te monteren kant op de krik, en wiel eraf halen...
'Scheelt al een stuk (voor het indrukken van de demper) als het gewicht van de auto niet op de achteras drukt,
en zo kom je er makkelijker bij (logisch, lijkt mij... )
Ik heb in ieder geval nog nooit een ijzerdraadje o.i.d. gebruikt/ hoeven gebruiken.
Wel ietwat kracht moeten zetten...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...