computervraagje

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Sake

Re: computervraagje

Bericht: # 138866Bericht Sake »

Ok, dan nu de volgende vraag:
Is je pc aangesloten op een geaarde wandcontactdoos, zonee dan kan dat het probleem zijn.
Dan is je pc niet helemaal lekvrij van spanning, als je de pc een poosje aan hebt staan dan komt er een beetje stroomspanning op de behuizing te staan en dat wordt dan door gegeven aan je moederbord en op je insteekkaarten b.v videokaart, netwerkkaart.
Het resultaat is dan dat op dat moment er niets meer wil, de enigste manier om dit op te lossen is je pc uit te zetten en opnieuw op te starten, dan werkt het weer even tot het weer gebeurd.
De enigste oplossing is om het geheel aan te sluiten op een geaarde wandcontactdoos.
roberto
Contacteer:

Bericht: # 138872Bericht roberto »

Is er dan niemand in de buurt van Eindhoven die nog een goede PC in de hoek hebben staan en er toch niets mee doet dan kan Paul weer aan de slag hij hoeft alleen de harde schijf over te zetten.
Laatst gewijzigd door roberto op za aug 25, 2012 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
schoapke

Bericht: # 138873Bericht schoapke »

http://link.marktplaats.nl/588801140" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sake

Bericht: # 138880Bericht Sake »

roberto schreef:Is er dan niemand in de buurt van Eindhoven die nog een goede PC in de hoek hebben staan en er toch niets mee doet dan kan Paul weer aan de slag hij hoeft alleen de harde schijf over te zetten.
En als ie een beetje pech heeft mag hij ook nog even zijn windows opnieuw instaleren, met een beetje geluk wordt het bij gewerkt.
M.a.w. je kunt niet zomaar een hardeschijf in iedere willekeurige pc hangen, dat pikt Microsoft niet.
Alleen als je het zelfde type mobo gebruikt heb je soms het geluk dat het wordt bijgewerkt.
Je windows wordt namelijk geregistreerd met een aantal gegevens zoals welk moederbord en welke drivers er verder gebruikt worden.
roberto
Contacteer:

Bericht: # 138881Bericht roberto »

Sake schreef: En als ie een beetje pech heeft mag hij ook nog even zijn windows opnieuw instaleren, met een beetje geluk wordt het bij gewerkt.
M.a.w. je kunt niet zomaar een hardeschijf in iedere willekeurige pc hangen, dat pikt Microsoft niet.
Alleen als je het zelfde type mobo gebruikt heb je soms het geluk dat het wordt bijgewerkt.
Je windows wordt namelijk geregistreerd met een aantal gegevens zoals welk moederbord en welke drivers er verder gebruikt worden.
Lukt! in het windows 95 tijdperk was dat wat moeilijker, maar ik heb nog mijn twijfels of het moederbord defect is we spreken hier alleen over e mails die verhuist zijn naar? de rest werkt volgens mij nog.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 138939Bericht R4F6GTX Automaat »

Ben ik weer, na enkele dage computerloos te zijn. Computer werkt weer een beetje, alles wat ik er ooit ingestopt heb is weg, tenminste, hij ziet de harde schijven niet. jawel, 1 ervan wel en alleen genoeg om op te starten. Windows zit er nog op maar de mail en internet en zo heb ik allemaal opnieuw moeten installeren. Ik ga verder geen energie in dit ding stoppen maar ga naar iets nieuws uitkijken. Er komt vast wel iets bruikbaars op mijn pad. Zelf ga ik niks installeren of ombouwen; ik kan wel een R4 maken maar een computer is voor mij net een Russische toverdoos. Als ik daar in kijk en zie al die draadjes en andere zooi heb ik geen idee wat ik met die spaghetti moet.
Omdat ik ook mijn hele adressenbestand kwijt ben vraag ik aan ieder die in mijn lijst zat en daar nog in wil blijven om mij een mailtje te sturen zodat ik dat adres weer heb.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Sake

Bericht: # 138944Bericht Sake »

Ach wat jammer nou, weet je het zeker dat alles weg is?
Meestal is er nog heel wat te redden van je hardeschijf.
Zolang je hardeschijf werkt, dat wil zeggen dat hij draaien wil is er een heleboel mogelijk.
Rudi

Bericht: # 138982Bericht Rudi »

Er bestaat een programma dat zolang je geen harde reset hebt gehad/gedaan je gegevens terug kunt halen.
Ik dacht dat wij nog een goede laptop hadden, maar daar is het scharnier van gebroken.
Kijk eens in winkels, meestal zijn het verouderde apparaten die gratis opgehaald kunnen worden.
Of ga een electra zaakje binnen, wellicht staan er inruilers.

Justitie wil ze ook nog wel eens buiten zetten.
Rudi

Bericht: # 138984Bericht Rudi »

Sake schreef:Dus het is bijna 4 maanden goed gegaan, met het computertje.
Heb je de voorgestelde oplossing van toen ook gedaan?
viewtopic.php?f=3&t=13833&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

@ froufroum
Je inbox-bestand (inbox.pst) zou zich resideren in de volgende locatie:

C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express
Weet je zeker dat dit klopt.
Bij mijn weten gebruikt outlook express nog steeds .dbx voor de mappen, zijn grotere broer Outlook wat in het Office pakket zit gebruikt .pst

@ Roberto
Als je de berichten niet verwijderd van de mailserver van je provider, krijgt je mailbox daar een beetje last
van verstopping en raakt vol, als je dan een mail stuurt krijg je het bericht weer terug met de mededeling dat de mailbox van gebruiker vol is.
De laatste is vette onzin, ik heb mails uit 2005 op de server staan en dan praten we over zo'n 5000 mailtjes.
Op sommige momenten raken programma's veroudert en wordt er nieuwe software geschreven in jouw geval zal de driver veroudert zijn. De nieuwe driver kun je probleemloos vinden en downloaden. Outlook verandert zo nu en dan, wij hebben nu windoos mail en als browser Safari. Als je de vinkjes goed zet, kun je probleemloos je oude bestanden en personen terug vinden.
Als je moederbord kapot zou zijn, kun je helemaal niets meer en moet je alles opnieuw installeren.
froufroum
Contacteer:

Bericht: # 138988Bericht froufroum »

Sake schreef:
@ froufroum
Je inbox-bestand (inbox.pst) zou zich resideren in de volgende locatie:

C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express
Weet je zeker dat dit klopt.
Bij mijn weten gebruikt outlook express nog steeds .dbx voor de mappen, zijn grotere broer Outlook wat in het Office pakket zit gebruikt .pst
Dat klopt voor Outlook.
Voor outlook express is het .dbx.

Even voor de duidelijkheid nog de opslaglocatie voor Outlook EN Outlook Express

Outlook
C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Outlook Express
C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook

Even back on-topic.
Denk dat je toch moet investeren in een nieuw beestje.
Eventueel kun je je oude hardeschijf eruit halen en aansluiten met een externe behuizing op de usb van je nieuwe computer en op die manier oude mails of gegevens toch terughalen.

tip: http://link.marktplaats.nl/589855814" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 138993Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik ga investeren in iets nieuws ja, Ik heb wat ruilmateriaal met iemand wiens werk computers is; zelf begin ik er niet aan zo'n toverdoos open te maken, dan lijkt het eind zoek. Van binnen lijkt het totaal niet op een Renault 4... Veel delen kunnen overgezet worden, de CDrom en DVD-dinges , beide harde schijven (heb er twee, `voor o.a. mijn boek-in-wording en een heleboel foto's) en de kast is ook bruikbaar en dan zal die persoon er wel wat moois van maken. Weet alleen niet precies wanneer hij er tijd voor heeft maar dat hoor ik wel. Ik ga niet zomaar iets op internet kopen waarvan men zegt dat het in orde is. Mijn huidige computer lijkt het ook te doen, steeds weer, totdat ie weer even die kuren krijgt en alles dr'uit knalt.... wie zegt dat zo'n ding op marktplaats dat ook niet doet? Ik laat dat liever aan een kenner over.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 138994Bericht R4F6GTX Automaat »

froufroum schreef:
Outlook Express
C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook

Het gaat idd over Outlook Express maar je bovenstaande komt niet overeen met wat de comp zegt:

C:[ik kan die back-slash niet vinden op het toetsenbord maar kan wel in C komen]Documents and Settings en dan heb ik 4 keuzes: Administrator, All users, Administrator PC Paul of TEMP. Die derde lijkt me het logischte dus ga ik daarheen en dan kan ik weer kiezen tussen: Bureaublad, Favorieten, Menu Start en Mijn Documenten, dussuh.... hier weet ik het niet meer... (diezelfde keuzes zijn er bij alle 4 administrator etc....)
Sake

Bericht: # 138995Bericht Sake »

@ Rudi
Hoe groot is je mailbox bij je provider dan?
Of je krijgt inderdaad niet veel mail

@ froufroum
Begrijpelijk lezen is soms best wel moeilijk.
Lees nou eerst eens je eigen post door, daar schrijf je zelf dat je inbox.pst zich bevindt in de opslag locatie van Outlook express.

Maar maakt eigenlijks ook niet uit waar ze staan, topic starter kan ze toch niet vinden.
Gelukkig zijn computers sneller te repareren dan 4tjes. :P
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 138996Bericht R4F6GTX Automaat »

Sake schreef:

Ja? Als je weet wat je doet mogelijk wel ja
Sake

Bericht: # 139002Bericht Sake »

R4F6GTX Automaat schreef:
Sake schreef:

Ja? Als je weet wat je doet mogelijk wel ja
Het is toch makkelijk als je ergens voor geleerd hebt.
Plaats reactie