Aansluiting verwarmde carbvoet?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Bertje

Aansluiting verwarmde carbvoet?

Bericht: # 138312Bericht Bertje »

Ben bezig met het inbouwen van een 1400 motor uit een oer-5 in mijn F4. Ik kwam er net achter dat de waterpomp 2 extra aansluitingen heeft vergeleken met de R4 motor, die zijn bij mij simpelweg doorgelust (deze motor heeft al eens in een 4'tje dienst gedaan). Ik denk echter dat mijn carburateur 2 wateraansluitingen heeft, dus ik vermoed dat het er eentje is met verwarmde voet, zie foto; de bedoelde aansluitingen zitten direct onder die van het vacuumslangetje. Enig idee waarom dit niet aangesloten was? Schiet ik er iets mee op als ik het aansluit? En maakt het nog uit welk slangetje ik op welke aansluiting zet?

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
deutz

Re: Aansluiting verwarmde carbvoet?

Bericht: # 138314Bericht deutz »

Je schiet er weinig mee op, Bert, Die carb. voet wordt ook wel warm als je het hele koelwater gebeuren laat vervallen!
Ook ivm de hoogte als je het blok erin hebt, samen met een eventuele haakse luchtfilter aansluiting en het
verhogen vd motorsteunen, als we over een dubbeltraps Weber praten.
Bij mij heb ik de Weber vervangen door een 32mm carb. van een vroege gtl 1100 motor.
Kan volgens mij ook met een r5 carb., dit in samenwerking met een LPG gas stuk.
Hoef je ook de motorsteunen niet te vervangen.
Uiteraard wel het spruitstukje van een 32mm carb erbij pakken!
En het geheel rijdt super!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 138315Bericht R4F6GTX Automaat »

Als je op gas rijdt wil je juist niet zo'n verwarmde carb.voet. Voor gas is het beter zo koel mogelijk. Voor benzine trouwens ook niet gewenst tenzij je vaker op de Noordpool vertoeft, dan kan het wel eens wat helpen.... verouderde techniek want geen goede dienst gedaan heeft...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Bertje

Bericht: # 138317Bericht Bertje »

Motor zit al in de wagen en er zit een enkele carb op, denk dat dit de originele is. Lijkt prima onder de motorkap te gaan passen. Auto loopt trouwens gewoon op benzine. Als ik jullie zo hoor ga ik die carbvoetverwarming dus maar niet aansluiten.

Over de motorsteunen: bij mijn F6 (maar volgens mij ook gewoon bij de GTL) zit er een soort van hulpsteun ter hoogte van de plek waar je de koppelingskabel inhaakt. Als die scheurt wil de stuurstang nog wel eens tegen het spruitstuk gaan aanlopen dacht ik. Volgens mij ontbreekt die steun hier. Er zit wel voldoende speling tussen spruitstuk en stuurstang. Hoort dit zo en kan ik hier gewoon mee gaan rijden of heb ik verkeerd gekeken en behoor ik hier toch nog zo'n hulpsteun tegenaan te schroeven?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 138322Bericht jeffr4 »

Bertje schreef: Hoort dit zo en kan ik hier gewoon mee gaan rijden of heb ik verkeerd gekeken en behoor ik hier toch nog zo'n hulpsteun tegenaan te schroeven?
Ik zou wel die hulpsteun monteren, die over de startmoter heen gaat om juist de ruimte niet te laten verzakken, dus de steun rechts op het plaatje, toch... Ook heb ik de bakplaten/steunen links en rechts gebruikt die aan het blok worden vastgezet ter versteviging.

Afbeelding
Willem de Zwijger

Bericht: # 138324Bericht Willem de Zwijger »

Bertje schreef: Auto loopt trouwens gewoon op benzine. Als ik jullie zo hoor ga ik die carbvoetverwarming dus maar niet aansluiten.
Kun je altijd proberen, en als hij dan in de winter gaat stotteren en vervolgens tot stilstand komt kun je hem alsnog aansluiten. Ik heb zelf die aansluiting wel verwarmd, desalniettemin heb ik toch behoorlijk problemen gehad in de winter. Pas na toepassing van de grilflap rij ik probleemvrij.
Plaats reactie