Pingelen..

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Tweety

Pingelen..

Bericht: # 138041Bericht Tweety »

Bij +- 3000 toeren en volgas (tegen de wind in versnellen), wil mijn F6 met GTL motor op gas af en toe een ietsje pingelen.... nu heb ik het onstekingstijdstip iets verlaat... (ik kan het merkteken nog net zien....) en nu is het bijna weg, maar op gas zou ik het eigenlijk iets moeten kunnen vervroegen, nu dacht ik....
zou m'n centrifugaal vervroeger misschien een ietsje overactief zijn ? ook omdat het bij hogere toeren geen probleem is... Ik neem aan dat 't 2 gewichtjes met 2 veertjes zijn... ik ben nog niet zo diep in die onsteking gedoken.... maar misschien is het de moeite waard om dat toch is een keer te doen....
Okido
Contacteer:

Re: Pingelen..

Bericht: # 138058Bericht Okido »

De centrifugaalvervroegers zijn vaak behoorlijk versleten, kijk goed of de scharniertjes niet uitgelebberd zijn.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Bertje

Bericht: # 138151Bericht Bertje »

Heb ook wel eens gelezen dat de karakteristiek van dit soort veertjes verloopt door veroudering. Misschien eens nieuwe(re) proberen?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety

Bericht: # 138153Bericht Tweety »

ja maar hoe kom je daar aan.... 't zou wel beter zijn denk ik.... 't is nog steeds dezelfde onsteking als die er 320.000 km geleden in zat...
Bertje

Bericht: # 138165Bericht Bertje »

Ik zou eerst doen wat Okido voorstelt: kijken of er niet iets gesmeerd kan worden of uitgerammelde gaatjes uitboren en voorzien van een bovenmaats asje. Juiste veertjes vinden gaat lastig worden, dus misschien eerst maar zeker weten dat het nergens anders aan ligt?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie