In de FEHAC Nieuwsbrief van vandaag luidt de tweede allinea:
"Er zijn echter ook oldtimers, die dagelijks gebruikt worden. Deze groep valt niet onder de achterban van de FEHAC. Deze groep vormt een gevaar voor het mobiel erfgoed."
PARDON?!?!?!?!?!?!!?
Is de club, als lid van de FEHAC, het hier mee eens?!?!
FEHAC Nieuwsbrief
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Vrouwtje met Blauwtje
Re: FEHAC Nieuwsbrief
ik neem aan dat ze hier de enorme toevlucht aan oude mercedes 190 - 200-250-300 etc mee bedoelen.....
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
...totdat die over 5 jaar weer als oldtimer met wegenbelastingvrijstelling terug gaan naar Duitsland...
En dan blijven er nog legio anderen over die milieuvriendelijk met oudere auto's doorrijden omdat een nieuwe maken teveel CO2-uitstoot oplevert.
Rudolf
En dan blijven er nog legio anderen over die milieuvriendelijk met oudere auto's doorrijden omdat een nieuwe maken teveel CO2-uitstoot oplevert.
Rudolf
Vreemde uitspraak van de FEHAC. Aannemen dat het gaat om andere merken/ types is denk ik kort door de bocht. Wat is anders aan iemand die dagelijks in een Renault 4 rijdt of een Mercedes E230? Tuurlijk is er verschil maar dat onderscheid draagt de FEHAC in deze niet uit.
...waar een wiel is, is een weg...
Zal wel te maken hebben met dat de FEHAC vermoed dat er veel [herstel - een groeiend aantal] mensen zijn die een oude diesel oldtimer uit bijvoorbeeld duitsland importeren met het enige doel om er 'goedkoop' mee te rijden (en niet te onderhouden of te behouden voor het historisch autopark) ipv 'te behouden voor het historisch autopark'...
FEHAC kan dus als 'historische autoclub vertegenwoordiger' wel lobbyen in Den Haag, maar wil niet gezien worden als "wij rijden lekker goedkoop oude viese diesel auto" vertegenwoordiger' (wat de FEHAC niet wil zijn - en ook niet is) . In zo'n geval heb je wat minder sympatie / invloed in DH. ... Het gaat om de publieke beeldvorming....
wij weten wel wat het verschil is tussen de 'oude auto liefhebber' en 'oude auto rijder alleen om de belasting te voorkomen' maar het algemeen publiek ziet het verschil wellicht niet... en in DH wellicht ook niet.... en daar is de FEHAC voor om dat verschil wel goed over te dragen richting DH.. (denk ik...)
FEHAC kan dus als 'historische autoclub vertegenwoordiger' wel lobbyen in Den Haag, maar wil niet gezien worden als "wij rijden lekker goedkoop oude viese diesel auto" vertegenwoordiger' (wat de FEHAC niet wil zijn - en ook niet is) . In zo'n geval heb je wat minder sympatie / invloed in DH. ... Het gaat om de publieke beeldvorming....
wij weten wel wat het verschil is tussen de 'oude auto liefhebber' en 'oude auto rijder alleen om de belasting te voorkomen' maar het algemeen publiek ziet het verschil wellicht niet... en in DH wellicht ook niet.... en daar is de FEHAC voor om dat verschil wel goed over te dragen richting DH.. (denk ik...)
Arjan
-----------------------------
Megane 1.6 GT - nog geen vier
-----------------------------
Megane 1.6 GT - nog geen vier