computer

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat

computer

Bericht: # 136298Bericht R4F6GTX Automaat »

Voor mij getypt:

moederbord kapot, computer ziet toetsenbord niet meer.
heb een andere computer nodig, iemand nog wat liggen?

Paul
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
harbourseal
Contacteer:

Re: computer

Bericht: # 136303Bericht harbourseal »

Heb nog een Packerd Bell uit 2000 staan moet ik nog wel even leeghalen Draait ht beste op Windows98 met servicepack2
Inclusief beeldscherm grote beeldbuis.

Verwacht er niet teveel van.

Bij interesse laat maar horen anders gaat hij naar de stort.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
plakjes

Bericht: # 136305Bericht plakjes »

Heb je een USB toetsenbord of een PS/2-toetsenbord?
Als het echt alleen de toetsenbordpoort is kun je ook een USB toetsenbord proberen.
Of met dit kabeltje:
Afbeelding

Of heb je een draadloos PS/2-toetsenbord, want daar kunnen helemaal gekke dingen mee gebeuren.
Bauke Bos

Bericht: # 136308Bericht Bauke Bos »

Heb hier ook nog een computer over, compleet met beeldscherm, enz. Kan desnoods je eigen harde schijf erin zetten.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 136312Bericht R4F6GTX Automaat »

Bij de plaatselijke Kringloop heb ik een ander toetsenbord gescoord wat wel lijkt te werken. Toch schijnt volgens de kenners mijn moederbord aan zijn (haar?) eind te zijn want er gebeuren regelmatig vreemde dingen. De CDrom en DVD speler/brander ziet de comp niet meer en af en toe ben ik al mijn e-mails kwijt en krijg ik een melding dat ik opnieuw Outlook geïnstalleerd heb dus alle voorgaande mails zijn pleite... en dan opeens is de mail ook weer normaal maar ben ik alleen de laatste mails kwijt. Tijd voor een andere computer of delen ervan.
Ik zal beginnen met sparen..... :-?

Toetsenbord is er een met dat paarse stekkertje...
plakjes

Bericht: # 136315Bericht plakjes »

R4F6GTX Automaat schreef: er gebeuren regelmatig vreemde dingen. De CDrom en DVD speler/brander ziet de comp niet meer en af en toe ben ik al mijn e-mails kwijt
Ja dan is er wel iets meer aan de hand.
Je kunt nog proberen te formatteren en opnieuw installeren, maar ik denk niet dat dat nog gaat helpen.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 136316Bericht R4F6GTX Automaat »

Is pas geformatteerd... daarna werkte alles prima... voor een week
Sake

Bericht: # 136317Bericht Sake »

En hoeveel ilegale software wordt er dan weer geinstalleerd.
De meeste zijn besmet met virussen en trojans, dus heb je het probleem zo weer.
1 keer verbinding maken met het internet en de troep komt weer binnen.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 136319Bericht R4F6GTX Automaat »

Sake schreef:En hoeveel ilegale software wordt er dan weer geinstalleerd.
De meeste zijn besmet met virussen en trojans, dus heb je het probleem zo weer.
1 keer verbinding maken met het internet en de troep komt weer binnen.

Hmm, ik weet niet of dat wel zo is, wat je daar beweert; een echte computershop heeft het voor me geïnstalleerd maar omdat ik toch een serieus financieel probleem had en ik de computer als fotograaf voor onze en ook die computershop als sponsor van de club zijnde werd me de computer toch erg goedkoop voor mij geïnstalleerd, maar wel professioneel. Een virusscanner van het betere soort zit er ook op. Daarbij zit ik weinig of niet op dubieuze internetsites; ik heb zo mijn eigen dingen en daar heb ik de laatste tig jaar eigenlijk nooit last van gehad dat er ergens een troepje binnenkwam. De computer is voorheen als spelcomputer gebruikt, bij de vorige eigenaar, op Linux maar daar kon ik niet mee overweg en heb door die computersjop de boel naar Windoos om laten zetten; dat zal ook wel de reden zijn dat ik niets meer van de vorige eigenaar hoor... of zijn R4tje loopt nog erg goed.... :roll:

Nu wordt door dezelfde computershop uitgelegd dat de symptomen lijken op een kapot moederbord. Een mogelijkheid is een nieuw moederbord en nog iets; ik weet niet meer psies wat ie zei; komt goed, ooit...
froufroum
Contacteer:

Bericht: # 136326Bericht froufroum »

Tijd om over te stappen op een mac hoor ik?
Aan de symptomen te horen is het niet alleen een hardwarematig iets.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 136331Bericht R4F6GTX Automaat »

ik weet niet wat een mac is en waarom dat beter zou zijn... linux zou ook zo geweldig zijn.... voor een computerfreak dan, niet voor mij...
Sake

Bericht: # 136334Bericht Sake »

Ach, dan moet je even bij de computershop vragen of ze er een nieuwe CR 2032 in willen stoppen, dat wil ook nog wel eens een heleboel vreemde storingen verhelpen.
Kost ongeveer 5 € dat onderdeeltje. :roll:
harbourseal
Contacteer:

Bericht: # 136340Bericht harbourseal »

Met een moederboard dat naar zijn grootje is lijkt mij een update ook al is het maar €5,- al veel te veel.

@Paul, het aanbod voor de Packerd Bell staat nog. moet je wel zelf even een harde schijf in ploppen.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Arjan_vB

Bericht: # 136341Bericht Arjan_vB »

R4F6GTX Automaat schreef:ik weet niet wat een mac is en waarom dat beter zou zijn... linux zou ook zo geweldig zijn.... voor een computerfreak dan, niet voor mij...
Veel mensen in de creatieve sector gebruiken een Mac... heb er ook wel een aantal gezien - het blijkt redelijk logisch in elkaar te zitten en blijkt ook redelijk stabiel... maar ja - een mac is wel duur.

En linux, hang er vanaf welke distributie en of degene deze een beetje opgezet is voor een normale gebruiker. Heb mijn ouders (70+) op een linux computer gezet en deze waren best enthousiast... loopt goed op oudere PC's.. geen of amper beveiligings problemen, anderzijds kan je outlook er niet op laten lopen dus zou je iets andere software moeten gebruiken voor dezelfde functionaliteit. Voordeel is wel, het kost helemaal niks..

Er zijn natuurlijk linux freaks (hebben er ook een in de familie) die roepen dat het perfect is... (draai het nu zelf ook) maar het hang natuurlijk helemaal af van wat je installeerd, en hoe, en hoe je dingen overzet... en dat vergeten de freaks nogal weleeens...(ehh.. bijna altijd).

Success met de PC
Arjan
-----------------------------
Megane 1.6 GT - nog geen vier
froufroum
Contacteer:

Bericht: # 136343Bericht froufroum »

Dat een Apple of Mac enkel of veelal voor de creatieve sector wordt gebruikt is ondertussen een imago van bijna 10 jaar geleden. Sinds de introductie van de eerste Ipod heeft dit een beetje zijn omkeerpunt gehad.
Dat terzijde, het staat tegenwoordig voor gebruiksvriendelijkheid, zoals je dat van een ipod en iphone verwacht. Waar windows (en met name Linux) worden afgebeeld als systemen die je 'draaiende moet houden' terwijl je met OSX (zoals het besturingssysteem op een Mac) heet bezig bent met het daadwerkelijk 'computeren'.
Klinkt als een verkooppraatje, daarom moet je het ook niet van mij aannemen maar zelf proberen.

Oh en een mac hoeft niet duur te zijn, kijk maar eens op marktplaats naar een Imac G4 (1.25ghz), Emac
of mac mini met intel processor. Desgewenst kun je altijd nog windows op een (intel) mac zetten.
Het is een kleine investering, maar dan heb je wel iets duurzaams en gebruiksvriendelijk, elke keer naar de computerwinkel en tijd steken in het draaiende houden van je computer,virusscanners of dingen geinstalleerd krijgen kost je ook geld.

Een overweging waard dus!

Afbeelding

(en voor wie het wilt weten, ja ik heb een mac, maar ook een windows computer ;).)
Plaats reactie