1400 cc monopoint injectie super5
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Mag de weg nog niet op! zit geen hfd rem cilinder op!!
ook nog een pb voor je!
gr.Jan.
ook nog een pb voor je!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Ziet er goed uit Jeffr4. Je zou ook de EGR-klep kunnen verwijderen. Dat voorkomt problemen en geeft je ook weer 4 cm ruimte in de breedte.jeffr4 schreef:
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Ging je d'r geen servo tussen zetten ? of past dan echt niet meer...(moet je dan meer slijpen ..?)
Inderdaad, ik heb in iedergeval de EGR-klep vastgelast, zodat dat onding zijn werk niet doet en maak ik nog een passende plaat, die met de 2 bout/moer vastgemaakt kan worden, of ik zaag em er af en dan dicht maken. Als de constructie van de stuurstang /hoofdremcylinder, zoals ik deze nu in mijn kop heb, gaat,dan zitie niet in de weg, maar wil een hitteschil maken en dan gaatie er wellicht toch af.
De servo komt aan de traverse vast, het type Delphi Remote Vacuum Unit 6/7, maar deze is voor single en
zoek ik nog een geschikte voor gescheiden en die is er
Door de hoofdremcylinder te verdraaien, waardoor de reservoir-openingen recht omhoog komen te staan,wil ik
hierop aansluitpluggen maken en remleiding naar het reservoir, die hoger aan het schutbord wordt vastgezet.
Eerst maar bezien of de stuurstang onderlangs het spruitstuk kan en de downpipe aanpassen.
De servo komt aan de traverse vast, het type Delphi Remote Vacuum Unit 6/7, maar deze is voor single en
zoek ik nog een geschikte voor gescheiden en die is er

Door de hoofdremcylinder te verdraaien, waardoor de reservoir-openingen recht omhoog komen te staan,wil ik
hierop aansluitpluggen maken en remleiding naar het reservoir, die hoger aan het schutbord wordt vastgezet.
Eerst maar bezien of de stuurstang onderlangs het spruitstuk kan en de downpipe aanpassen.
Blijft er nog wel een beetje aan te werken zo ? want ja ik heb net de koppakking van m'n 16TX gedaan, en d'r zitten toch ook wel wat nadelen aan het ontwerp van die motor... doordat daar de inlaat naar de tegenover liggende zijde is verhuist, is de onsteking verstopt tussen de dynamo en het inlaat-spruitstuk en de carburateur... en door de verwarmde voet en de daarbij behorende slangetjes, is er eigenlijk geen ruimte om bij het moertje bovenop op het wel bekende beugeltje te komen.... en aangezien het olie filter ook nog op de originele plek zit kan ik daar ook niet echt lekker bij... en hoe zit dat bij jouw ?? nou heb je natuurlijk electronische onsteking enzo, en de reden van die leidingen naar het reservoir zal daar ook wel wat mee te maken hebben...
Uiteraard is de ruimte beperkt en is het zoeken naar mogelijkheden en ook een oplossing te vinden, dat je niet de halve motor weer moet uitbouwen om iets te wisselen ofzo. Het wordt gezellig druk, maar om filevorming tegen te gaan en elkaar niet in de weg te zitten... ruimte vergroten, of andere toepassing
Maar inderdaad zo heeft iedere constructie zijn voor- en nadelen en antwoord op je vragen:
Ik kan nu zelfs beter bij de oliefilter om deze te verwisselen, maar dit mede ,omdat ik eventueel een adapter wil plaatsen voor een oliekoeler, dus veel ruimte gemaakt.
En de electronische ontstekingsmodule kent geen vaste plek en maak ik die vast aan het schutbord, zoals het het beste uitkomt.

Maar inderdaad zo heeft iedere constructie zijn voor- en nadelen en antwoord op je vragen:
Ik kan nu zelfs beter bij de oliefilter om deze te verwisselen, maar dit mede ,omdat ik eventueel een adapter wil plaatsen voor een oliekoeler, dus veel ruimte gemaakt.
En de electronische ontstekingsmodule kent geen vaste plek en maak ik die vast aan het schutbord, zoals het het beste uitkomt.
is het nog ver?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ver?...als ik maar kan blijven frotten is het goed, is het klaar...dan is er wel weer wat anders
En....helaas heeft het Renault virus ook op andere wijze toegeslagen en heb ik, de meeste tijd . mij bezig gehouden met de Clio Williams 2 liter....een superombouwproject..... met een geweldige motor
En....... ik moet me de tijd nemen om het e.e.a. weer eens op mijn website te posten....ik ben weer een stukkie verder:
Gezien de aanpassing aan het schutbord heb ik de module aan het binnenscherm gemonteerd, want deze kon niet naast de dynamo. Voor de ECU was er binnen nog net genoeg plaats.

De aanpassing van de hoofdremcylinder en het reservoir is gedaan, alsmede de remleidingen. De onderste opening in het binnenscherm wordt nu gebruikt voor de downpipe.
Uiteraard te zien op de website: http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-5.html
De andere gedane vorderingen zal ik posten, als ik weer in NL ben.(stuurstang/electr.benzinepomp/leidingen/downpipe en uitlaat/bolt-on luchtfilter,enz)
De E-85 conversion-kits, die ik zakelijk besteld heb voor Vincent en mij komen deze week uit Hongarije om met deze injectie type op bio-ethanol te rijden.

En....... ik moet me de tijd nemen om het e.e.a. weer eens op mijn website te posten....ik ben weer een stukkie verder:
jeffr4 schreef: En de electronische ontstekingsmodule kent geen vaste plek en maak ik die vast aan het schutbord, zoals het het beste uitkomt.

Gezien de aanpassing aan het schutbord heb ik de module aan het binnenscherm gemonteerd, want deze kon niet naast de dynamo. Voor de ECU was er binnen nog net genoeg plaats.
De stuurstang komt boven langs het spruitstuk dmv een lagersteun en kruiskoppelingen en zal ik deze binnenkort posten.jeffr4 schreef: Door de hoofdremcylinder te verdraaien, waardoor de reservoir-openingen recht omhoog komen te staan,wil ik

De aanpassing van de hoofdremcylinder en het reservoir is gedaan, alsmede de remleidingen. De onderste opening in het binnenscherm wordt nu gebruikt voor de downpipe.
Uiteraard te zien op de website: http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-5.html
De andere gedane vorderingen zal ik posten, als ik weer in NL ben.(stuurstang/electr.benzinepomp/leidingen/downpipe en uitlaat/bolt-on luchtfilter,enz)
De E-85 conversion-kits, die ik zakelijk besteld heb voor Vincent en mij komen deze week uit Hongarije om met deze injectie type op bio-ethanol te rijden.
krijgen we daar geen mooie foto update van?jeffr4 schreef:helaas heeft het Renault virus ook op andere wijze toegeslagen en heb ik, de meeste tijd . mij bezig gehouden met de Clio Williams 2 liter....een superombouwproject..... met een geweldige motor![]()

R4F4 FASA 1977
Ik had me voorgenomen, dat wanneer ik, zoals afgesproken met de keurmeester, geweest ben bij de RDW,
het geheel op de website te zetten.
Maar ja hier post ik natuurlijk alleen de vorderingen aan mijn R4 met de 1.4 injectie
het geheel op de website te zetten.
Maar ja hier post ik natuurlijk alleen de vorderingen aan mijn R4 met de 1.4 injectie

jeffr4 schreef: De E-85 conversion-kits, die ik zakelijk besteld heb voor Vincent en mij komen deze week uit Hongarije om met deze injectie type op bio-ethanol te rijden.

De conversion-kits zijn binnen, dus binnenkort--- R4 berline en F6 1.4 injectie-flexfuel -- en "klimaatneutraal", nou de prijzen nog wat omlaag,maar kan alwel 10 liter cannisters kopen met pure ethanol voor 14 euro . In Duitsland E85 literprijs 0,99-1,09 euro en Frankrijk E85 literprijs 0.87-0,99 euro....lekker op vakantie met de R4 flexfuel

Jeffrey, LPG nu ong. €0,63................!!
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Uiteraard liggen de voordelen bij mij niet zozeer op het financieel vlak en heb ik het eerder benoemd, omdat het gebruik van E85 door onze buren door de lage accijns wel wordt gestimuleerd en ja LPG is en blijft een fossiele brandstof.
Dus meer om aan te tonen, dat de schonere toekomst en het niet te vergeten lokale econimisch belang en de onafhankelijkheid ligt in bio-ethanol,gemaakt van afval.
En een gewone benzinemotor met weinig investering is om te bouwen naar E85.
Ik ben niet de grootste milieuridder en wereldverbeteraar, maar zie hier gezien al de voordelen meer toekomst in dan b.v. electrisch rijden....... en dat met een R4..
Dus meer om aan te tonen, dat de schonere toekomst en het niet te vergeten lokale econimisch belang en de onafhankelijkheid ligt in bio-ethanol,gemaakt van afval.
En een gewone benzinemotor met weinig investering is om te bouwen naar E85.
Ik ben niet de grootste milieuridder en wereldverbeteraar, maar zie hier gezien al de voordelen meer toekomst in dan b.v. electrisch rijden....... en dat met een R4..

Als bio-ethanol inderdaad alleen van afval gemaakt zou worden... (of van bij-producten..) dan is dat prima.. nu worden er echter gewassen verbouwt voor bio-ethanol op akkers die anders voor voedsel gebruikt zouden worden... en ik vind het gewoon niet zo tof dat we al het eten gaan verbranden om naar het strand te kunnen rijden... ook worden er (zijn er.) regenwouden gekapt om plaats te maken voor palm bossen ed. dus met die klimaat neutraliteit valt 't ook een beetje tegen ! als je echt wat voor het milieu wil doen schijnt 't het beste te zijn om vegetarier te worden, en als je geoeg Whisky drink levert dat ongeveer 1 op 1 bio-ethanol als bij product op.... 

Re: 1400 cc monopoint injectie super4-greek
heren, dames ook,
omdat de meeste van onze R4-en nu ongeveer halverwege hun werkelijke te verwachte levensduur zijn (maar hun door de Regie Renault geprognostiseerde levensduur al enkele malen hebben overschreden), zien we dat er enthousiaste experimenten zijn om de R4 meer van deze tijd te maken.
In het motorendomein zien we interessante ontwikkelingen mbt de upgrade van motoren, vervangen van motoren (Cees en Jantien, Jan-San, Deutz, Bertje), alternatieve brandstoffen, milieumaatregelen, aanpassingen ivm veranderde brandstofsamenstelling (Hans), etc. Die maatregelen gaan van eenvoudig (een Velleman monteren) tot meervoudig complex (bv the Greek Treat, zoals beschreven door Jeffrey, of het aardgas-gebeuren van Hans)). Ook electro oplossingen worden voorgesteld (Roberto, Rudolph, Paul).
Is het wellicht handig dat we daar in het najaar (ergens in Nederland) eens gezamelijk over verder denken en eens een aantal opplossingen bespreken en documenteren.
vr gr Fons
Ps voor hen die uitsluitend orginaliteit nastreven. Het gaat niet om het vernielen van de R4 maar om het documenteren van de ontwikkling van de R4 zoals hij zou zijn geweest als Renault er niet mee gestopt zou zijn.
omdat de meeste van onze R4-en nu ongeveer halverwege hun werkelijke te verwachte levensduur zijn (maar hun door de Regie Renault geprognostiseerde levensduur al enkele malen hebben overschreden), zien we dat er enthousiaste experimenten zijn om de R4 meer van deze tijd te maken.
In het motorendomein zien we interessante ontwikkelingen mbt de upgrade van motoren, vervangen van motoren (Cees en Jantien, Jan-San, Deutz, Bertje), alternatieve brandstoffen, milieumaatregelen, aanpassingen ivm veranderde brandstofsamenstelling (Hans), etc. Die maatregelen gaan van eenvoudig (een Velleman monteren) tot meervoudig complex (bv the Greek Treat, zoals beschreven door Jeffrey, of het aardgas-gebeuren van Hans)). Ook electro oplossingen worden voorgesteld (Roberto, Rudolph, Paul).
Is het wellicht handig dat we daar in het najaar (ergens in Nederland) eens gezamelijk over verder denken en eens een aantal opplossingen bespreken en documenteren.
vr gr Fons
Ps voor hen die uitsluitend orginaliteit nastreven. Het gaat niet om het vernielen van de R4 maar om het documenteren van de ontwikkling van de R4 zoals hij zou zijn geweest als Renault er niet mee gestopt zou zijn.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)