Wat is dit nu weer?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Wat is dit nu weer?
In een eerdere post had ikgezet dat het bouwjaar 1936 was.
Dat was fout van mij de auto wordt geintoduceert op de Parijse Autosalon in 1934
Er zijn nu nog 3 grote Franse merken.
Peugeot was het niet.
Hij staat er idd al een keer in. Maar niet precies deze.
De ontwerper ging in 1936 failliet.
Succes.
Dat was fout van mij de auto wordt geintoduceert op de Parijse Autosalon in 1934
Er zijn nu nog 3 grote Franse merken.
Peugeot was het niet.
Hij staat er idd al een keer in. Maar niet precies deze.
De ontwerper ging in 1936 failliet.
Succes.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Wat is dit nu weer?
Ja, maar dan een met een nerveus, sportief en luchtig profiel.toon70 schreef:Merk renault?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Wat is dit nu weer?
Helemaal goed. Nu nog de echte naam en eventueel de bouwer cq ontwerper erbij.Okido schreef:
Ja, maar dan een met een nerveus, sportief en luchtig profiel.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Wat is dit nu weer?
Okido heeft hem goed. Wat mij betreft volgende.
Het was een 1934 Renault Nerva Sport Aeroprofil gebouwd door carrosseriebouwer Gaston Grummer.
Misschien volgende keer geen cryptische omschrijvingen als antwoord. Maar meteen het juiste.
Krijgen we ook geen misverstanden over wie nu het goede antwoord gegeven heeft.
Groet, Robert
Het was een 1934 Renault Nerva Sport Aeroprofil gebouwd door carrosseriebouwer Gaston Grummer.
Misschien volgende keer geen cryptische omschrijvingen als antwoord. Maar meteen het juiste.
Krijgen we ook geen misverstanden over wie nu het goede antwoord gegeven heeft.
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Wat is dit nu weer?
Dat doen we speciaal om het klootjesvolk ook een kans te geven iets te raden of het juiste antwoord samen te stellen.... ![(plrr)](./images/smilies/whacky055.gif)
![(plrr)](./images/smilies/whacky055.gif)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Wat is dit nu weer?
Goed dan, iedereen mag meedoen. De volgende heeft tot inspiratie geleid voor een - voor ons - wel heel bekende auto:
![Afbeelding](http://img853.imageshack.us/img853/8850/itisnotatwingo.jpg)
![Afbeelding](http://img853.imageshack.us/img853/8850/itisnotatwingo.jpg)
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Wat is dit nu weer?
The Beskid 106 Prototype:
One of the main inspirations of the original Twingo project appears to be the Beskid 106 prototype, developed by Polish FSM and its controlled research center BOSMAL as a replacement for the 126p produced at FSM’s plants under Fiat’s license.
The Beskid 106 was created by a design team led by engineer Wieslaw Wiatrak. Following the final blueprints (1981-1982), the first prototype was completed in 1983.
Its most original feature was the aerodynamic body with a monovolume shape. It was designed by Krzysztof Meissner, from the Warsaw Academy of Fine Arts, and underwent extensive wind-tunnel testing that resulted in a very low drag coefficient of 0.29.
Political and economic reasons prevented serial production. Government officials ordered all the seven prototypes to be destroyed. The engineers disobeyed them, and today the Beskid can be viewed at the Museum of Technology at the Warsaw Pałac Kultury i Nauki.
The novel monospace body was patented, but BOSMAL had no funds for the extention of the patent. When Renault launched the Twingo, more than 10 years later, the Polish patent had already expired. The similarities with the Twingo caused the Beskid 106 to be nicknamed the "Polish Twingo".
One of the main inspirations of the original Twingo project appears to be the Beskid 106 prototype, developed by Polish FSM and its controlled research center BOSMAL as a replacement for the 126p produced at FSM’s plants under Fiat’s license.
The Beskid 106 was created by a design team led by engineer Wieslaw Wiatrak. Following the final blueprints (1981-1982), the first prototype was completed in 1983.
Its most original feature was the aerodynamic body with a monovolume shape. It was designed by Krzysztof Meissner, from the Warsaw Academy of Fine Arts, and underwent extensive wind-tunnel testing that resulted in a very low drag coefficient of 0.29.
Political and economic reasons prevented serial production. Government officials ordered all the seven prototypes to be destroyed. The engineers disobeyed them, and today the Beskid can be viewed at the Museum of Technology at the Warsaw Pałac Kultury i Nauki.
The novel monospace body was patented, but BOSMAL had no funds for the extention of the patent. When Renault launched the Twingo, more than 10 years later, the Polish patent had already expired. The similarities with the Twingo caused the Beskid 106 to be nicknamed the "Polish Twingo".
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wat is dit nu weer?
Kijk da´s een echte Renault kenner. Nog zo slecht niet van die polen.
Next!
Next!
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Wat is dit nu weer?
volgende dan maar
![Afbeelding](http://i42.tinypic.com/1eb9df.jpg)
![Afbeelding](http://i42.tinypic.com/1eb9df.jpg)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wat is dit nu weer?
next ![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Wat is dit nu weer?
Gokje, Deusenberg J
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw