R4F6GTX Automaat schreef:Tsjongejonge, het blijkt dus tóch maar weer dat er ook slimme R4 rijders zijn en gelijk mijn toch wel erg stille hint begrepen heeft....
Jaaaa, die Okido is slimmer dan je denkt! Ikzelf snap er echt geen hout van, het moet echt in mijn schoot geworpen worden, anders... maar ja er is dan ook maar één houtsoort wat goed is en dat is.....onderhoud!
(Mijn R4 is ook blauw, daarvandaan.....gendarmerieblauw)
moet ik nou een moeilijke dans gaan voordoen of achteruit gaan praten.....
ach nee, zoeken jullie maar lekker
(kan de juiste smiliey niet ervoor vinden...)(en ja, ik weet wat het is en nee het is geen dinges, jeweetwel..... of niet dus)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jeffr4 schreef:Oh my lord ,thanks heaven is dat nou niet heeeeel aardig van de voorzitter en één van de vaste snelle mede-raad-em-meteen
lid van de " Mag niks zeggen van Rik "Club,....okidoki ,zo heb ik dus nog een klein kansie
De Saab Sonett I is een auto geproduceerd in Zweden.
Op 16 maart 1956 werd de Saab Super Sport oftewel de Saab 94 (later bekend als de Sonett I) tentoongesteld op de Bilsalong in Stockholm. Slechts 6 exemplaren werden gemaakt, de eerste had een handgemaakte carrosserie en de andere werden gemaakt van een vezelversterkte kunststof (glasvezel versterkt polyester) met de eerste auto als mal.
De Sonett I had een driecilinder tweetaktmotor van 748 cc zoals ook gebruikt in de Saab 93, maar opgevoerd tot 57,5 pk (43 kW). Het ontwerp, van de Zweedse ontwerper Sixten Sason, was zijn tijd vooruit en gebaseerd op een aluminium doosconstructie. Echter, de regels voor autoraces veranderden en daar het niet meer toegestaan was om opgevoerde standaard auto's te gebruiken werden er maar 6 gemaakt. In september 1956 brak auto nummer 1 het Zweedse snelheidsrecord voor auto's tot 750 cc, met een snelheid van 159,4 km/u.
Op dit moment zijn Nederlandse Saabliefhebbers bezig een replica aan het bouwen van dit bijzonder ontwerp. (1 op 1)