Zenith 32 if2 afstellen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
eefeding
Berichten: 11
Lid geworden op: wo aug 12, 2009 11:16 am

Zenith 32 if2 afstellen

Bericht: # 133199Bericht eefeding »

Hallo..
Goed eindelijk m'n nieuwe R4F6 na maanden klussen door de keuring.
Overgenomen van Rudolf, met heus R19 1400 blok, 5 bak en loopt bovendien ook op gas. Hij heeft er zin in en dat extra vermogen is wel heel erg leuk. Alleen krijg ik hem niet helemaal lekker afgesteld, denk ontsteking en carburateur. De ontsteking moet geen probleem zijn, maar deze Zenith 32 if2 ken ik niet en kan er nauwelijks informatie over vinden. Ze zitten wel vaker in R5 of idd R19.
Stationair loopt hij niet goed, of koud alleen met choke helemaal uit. Op toeren houden.. Vorige rit sloeg hij (warm) afremmend bij stoplicht uit. Moeilijk weer aan te krijgen. De dekselpakking hiervan heeft een scheurtje, maar dat kan dit probleem niet veroorzaken...toch?
Kan iemand mij meer vertellen over dit type Zenith, of waar ik pakkingen kan krijgen??
Groeten eef6
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Re: Zenith 32 if2 afstellen

Bericht: # 134748Bericht Barth »

Ben mijn carburateur kennis in het forum bij-elkaar aan't plukken en jou probleem klinkt als het valse lucht zuigen achter/onder de carburateur of bij het spruitstuk. Elders in dit forum gelezen.
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Zenith 32 if2 afstellen

Bericht: # 134755Bericht Rutger-peer »

Klinkt inderdaad als valse lucht aanzuigen in mijn oren. Ik heb laatst mijn carburateur er even af gehad en op aanraden van Paul gekeken of de voet wel recht was. Bleek dat de carburateurvoet helemaal hol stond; zo hol dat de pakking dat gat niet meer af kon sluiten, gevolg is valse lucht en daarom wou mijn auto ook alleen met de choke aan lopen. Maar als je je carburateur er niet af hebt gehad en dit probleem zich zo ineens voor doet... dan lijkt het me sterk (tenzij de auto een tijd stil heeft gestaan). Lekke dekselpakking van de carb. is natuurlijk nooit goed en allicht zuigt hij daardoor ook valse lucht aan. Is wel mogelijk lijkt mij. Check ook het slangetje tussen de carb. en het spruitstuk eens (zit een restrictie in), kijk eens of die wel goed afsluit. Zelfde voor het slangetje naar je kleppendeksel en naar de vacuumvervroeger.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie