R4 ter ziele? Klushulp nodig
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R4 ter ziele? Klushulp nodig
Help! Mijn r4 komt de keuring niet meer door. Bodem links, achterophanging , remmen etc.
Dus loop / sloop. En nu?
Laten maken zal wel een hoop geld kosten. En dan wie kan hem maken.
dus ik ben bang dat het de sloop wordt. Kan ik hem niet inruilen bij iemand?
Blauwe gtl uit 84. rijdt verder heerlijk.
Dus loop / sloop. En nu?
Laten maken zal wel een hoop geld kosten. En dan wie kan hem maken.
dus ik ben bang dat het de sloop wordt. Kan ik hem niet inruilen bij iemand?
Blauwe gtl uit 84. rijdt verder heerlijk.
-
Re: r4 ter zielen
Nee joh, nix sloop; vaste (rotte) plek bij 4tjes en half het forum hier heeft inmiddels ervaring om dat te maken...
Begin maar eens te vertellen in welke regio je zit..
Begin maar eens te vertellen in welke regio je zit..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- dirkoosterhoff
Informeer eens bij Roberto hier op het forum.
Hij kan dit soort laswerk heel goed in orde maken.
Hij kan dit soort laswerk heel goed in orde maken.
- Rutger-peer
Elke vier is te redden. 't is maar net hoeveel tijd/moeite/geld je er in wilt en kunt steken. Breng 'm inderdaad eens naar Roberto en laat hem er eens naar kijken...
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Vandaag stond ik bij de garage om hem op te halen. Maar de lijst aan ellende was zo groot dat ik er toch vanaf zie om hem te laten maken.
Deze trouwe vier , toch 10 jaar dienst gedaan en nog in als mijn trouwauto gediend in 2003. e in 2011 bij de trouwerij van mijn schoonzusje.
Ik heb besloten dat mijn vier de donor gaat worden voor de vier van mijn zus. Toch nog beetje gered wat er te redden viel.
Ik koop voorlopig een goede fiets, regenjassen en een lading wind parapluus en een overdosis goede moed om een nieuwe vier te vinden.
Vriendelijk dank allemaal met alle reacties. Weet je tenminste dat je niet de enige bent die om zijn vier geeft.
Deze trouwe vier , toch 10 jaar dienst gedaan en nog in als mijn trouwauto gediend in 2003. e in 2011 bij de trouwerij van mijn schoonzusje.
Ik heb besloten dat mijn vier de donor gaat worden voor de vier van mijn zus. Toch nog beetje gered wat er te redden viel.
Ik koop voorlopig een goede fiets, regenjassen en een lading wind parapluus en een overdosis goede moed om een nieuwe vier te vinden.
Vriendelijk dank allemaal met alle reacties. Weet je tenminste dat je niet de enige bent die om zijn vier geeft.
-
Houd er wel rekening mee dat een andere (harde) ongelaste r4 ook een keer gelast zal moeten worden.
Dan kun je beter je eigen 4 laten lassen (kun je weer 15 tot 20 jaar vooruit) in plaats van 1500 tot 2000 euro uitgeven aan een andere 4 die 4 jaar later ook weer gelast moet worden.
En dan hebben we het nog niet over remleidingen wielremcilinders enz.
Als je het zelf vernieuwd of hebt laten vernieuwen ben je daar voorlopig vanaf.
Maar als je het op dit moment niet kunt betalen is dat natuurlijk geen optie.
Voordat je hem sloopt eerst eens vragen wat het gaat kosten kan natuurlijk nooit kwaad.
Dan kun je beter je eigen 4 laten lassen (kun je weer 15 tot 20 jaar vooruit) in plaats van 1500 tot 2000 euro uitgeven aan een andere 4 die 4 jaar later ook weer gelast moet worden.
En dan hebben we het nog niet over remleidingen wielremcilinders enz.
Als je het zelf vernieuwd of hebt laten vernieuwen ben je daar voorlopig vanaf.
Maar als je het op dit moment niet kunt betalen is dat natuurlijk geen optie.
Voordat je hem sloopt eerst eens vragen wat het gaat kosten kan natuurlijk nooit kwaad.
-
Laat die afkeurlijst eens zien...
Met dat plan denk ik de herfst toch niet meer zo'n mooi seizoen is als het was.... das jammer...Madeleine schreef:Vandaag stond ik bij de garage om hem op te halen. Maar de lijst aan ellende was zo groot dat ik er toch vanaf zie om hem te laten maken.
- Rutger-peer
Wat plakjes zegt is absoluut waar. Laat eerst eens de afkeurlijst zien...
De afkeurlijst ligt al in de prullenbak. Dus dat zou opnieuw bekeken moeten worden. Wat ik weet is dat er flink gelast moet worden. En dat er beter een hele nieuwe plaat in kon. Maar dag de carrosserie ook niet al te best meer is. Is waar roest waar je bij staat.Rutger-peer schreef:Wat plakjes zegt is absoluut waar. Laat eerst eens de afkeurlijst zien...
En hij raadde mij dat af. Breng mijn vier al jaren bij hem.
Waar ik ook mee zit is dat er geen gordels achterin zitten voor de kinderen. Tja dus .... hier een trouwe vierganger die het moeilijk vind om afscheid van haar viertje te nemen.
Nu is dit al mijn derde viertje.
- Rutger-peer
Natuurlijk raadt hij je af om zo'n ding te laten restaureren: economisch kan dat niet uit. Ik zou je echt aanraden eens met Roberto te praten, niets is te gek bij die man en een hele bodemplaat vervangen is nou ook weer niet een wereldschokkend iets. Wat betreft gordels, dat is dan natuurlijk helemaal geen probleem om er nog even bij in te maken. Gewoon eens een berichtje sturen, hij doet dit aan de lopende band.
Let wel, de nieuwste viertjes zijn ook alweer 20 jaar oud en een goede vier is moeilijk te vinden en goed aan de prijs...
Let wel, de nieuwste viertjes zijn ook alweer 20 jaar oud en een goede vier is moeilijk te vinden en goed aan de prijs...
Wij zijn natuurlijk allemaal freaks hier op het forum, maar stiekum ben ik het wel met Rutger eens. Als dit al je 3e is moet je gezien de gemiddelde leeftijd die een R4 inmiddels heeft toch eens een revisie overwegen. Of natuurlijk definitief het R4 hoofdstuk afsluiten 

Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Contacteer:
Beste allemaal,
Deze 4 gaat een donor worden voor een andere 4 madeleine ziet het niet zitten om hem verder weer op te knappen.
Wie zijn wij dan om haar te pushen naar waar ze zelf al een punt achter gezet heeft.
Donoren heb je ook nodig.
Deze 4 gaat een donor worden voor een andere 4 madeleine ziet het niet zitten om hem verder weer op te knappen.
Wie zijn wij dan om haar te pushen naar waar ze zelf al een punt achter gezet heeft.
Donoren heb je ook nodig.

F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
ja, maar het moet wel waardig zijn. Om een paar gewone (normaal voor R4) rotte plekjes ga je geen R4 slopen en gezien de dingen die in de eerste post vernoemd zijn is dat niet het geval...
Maar succes met het vinden van een betere want als het waar is wat ze schrijft kan ze er eigenlijk geen afstand van doen en komt er waarschijnlijk wel weer een andere....
Maar succes met het vinden van een betere want als het waar is wat ze schrijft kan ze er eigenlijk geen afstand van doen en komt er waarschijnlijk wel weer een andere....