Heb al een paar keer meegelezen op het forum, maar nu dan toch eindelijk even de tijd genomen om het een en ander te posten. Sinds december (nu dus iets meer dan een maand) ben ik de trotse bezitter van een Renault 4 GTL uit 1983. Heb helemaal geen verstand van auto's, weet ook niet of dit een verstandige keuze van mij was maar heb een proefrit gemaakt en was gelijk helemaal weg van deze auto.
Na twee weken begaf helaas de startmotor het, en bleek de versnellingspook (mag ik dat zo noemen?) ook los te zitten (misschien trek ik er wel te hard aan). Hij is bij de garage geweest en sindsdien doet-ie het weer prima. Tot deze week. Kan natuurlijk met de kou te maken hebben, maar het zijn gekke kuren die hij vertoont. Starten gaat heel makkelijk, maar het wegrijden gaat een stuk lastiger: als ik in de eerste versnelling optrek, gaat hij heel erg stuiteren. Het is echt een enorm getril, ben bang dat hij zo'n beetje uit elkaar valt en ik zit zelf ook helemaal te schudden. Dacht eerst dat dit kwam omdat de motor dan nog niet goed warm was, maar het is ook na 20 kilometer rijden nog (als ik dan weer voor een stoplicht sta te wachten).
Waar kan dit aan liggen? Zoals gezegd: weet weinig van auto's, maar ben niet heel onhandig...
Heb trouwens nog wel wat meer vraagjes, maar laat ik voorzichtig beginnen!

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Kees