Ik heb nu vredestein snowtrack 3 gekocht 165/70R13 en ze passen er achter nog net onder
Er zit nog 1,5 cm speling tussen band en swingarm. Rechts loopt hij net niet aan tegen de bezinetankvulhalsbuis (3x woordwaarde)
Ik denk dat dit toch wel bijna de maximale bandenmaat met /70 is. Of heeft iemand nog andere ervaringen?
Ik heb er nu Good Year banden onder, type vector 4 seasons, maat 175/70 R13.
Dit loopt nergens aan tegen draagarmen, chasis of zo.
Ik moet er wel bij zeggen dat de vering hoog staat afgesteld, anders zouden de banden waarschijnlijk wel de achterschermen raken. Oja het is een Sinpar dus tank+vulhals is ook anders.
Hoi Fons, in een bocht,l/r, maakt niet uit, ook niet tegen spatbord rand? ik mijn randen verder omhoog
gewerkt, liepen wel aan met 165/70-13, maar met gewone banden!
Hoe smaller de winterband, hoe beter de grip!! Is meer druk per vierkante cm!
is dus weer opgelost!
gr.Jan.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
Of ze op de org. velgen passen weet ik niet, ik had ze op 5j velgen liggen, de org. Gtl velg maat is geloof ik 4,5 j.
De oudere types hebben zelfs een nog smallere velg maat.
In principe kunnen ze er wel om, je moet even proberen hoe dat zich gedraagd tijdens het rijden.
gr.Jan.
OK bedankt Jan.
Dick, die link vd tellerafwijking was ik al lang naar op zoek.
Hier in Frankrijk wordt een auto afgekeurd als er een afwijking is (met kleine marge).
Letten ze daar bij de NL APK ook op?
volgens mij niet, banden mogen niet zoveel centimeter buiten de auto steken.
vrgr dick
Zijn winterbanden wat anders qua vorm dan gewone bandjes? Ik heb op mijn verbrede velgen
175/60/13 en op mijn net aangeschafte alu's RW Monza's 175/50/13 ?
Na wat getrek samen met Roberto aan de achterschermen raken de 175, althans onbeladen,
de schermen niet, ook niet in de boggies.
Jeffrey, de winterbanden hebben vaak dat ze niet over de volle breedte van de band profiel hebben.
Dan is de band breder als dat er profiel op zit.
Met gewone banden is dat niet zo.!
En.....5 Febr. Rosmalen??
gr.Jan.