Help, mijn choke is los!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
paul&laura
Berichten: 15
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 9:00 pm
Locatie: Lieshout

Help, mijn choke is los!

Bericht: # 132441Bericht paul&laura »

Hallo,

Vanochtend merkte ik tijdens het starten dat de choke het niet lijkt te doen, starten gaat wel maar bij het stoplicht ed lijkt mijn autotje vrij weinig toeren te maken en soms slaat hij af. Dus bij de eerste gelegenheid even mijn moterkap open gemaakt en wat blijkt: De choke is los, en er lijkt iets te missen waar ik denkt dat een schroef moet zitten. In leken taal: het handeltje beweegt, er gebeurt niets en het schijfje waar het draadje aan zit hangt los.....

Is dit zelf te maken? en hoe? wat lijkt ik te missen (een schroef of zo?)
Zelf vind ik mijn r4 erg interessant, maar helaas heb ik weinig/geen praktische ervaring met sleutelen.

Wie wil mij tips en advies geven???

Alvast bedankt,

Groetjes Laura

P.s: ik heb een R4 TL bj '85 (Benzine)



Ik dacht dat het voor de duidelijkheid fijn is om er foto's van te zien. Dus nu heb ik 2 goede foto's gemaakt maar ik krijg ze alleen niet op dit forum

Afbeelding
Afbeelding

Mischien zo?:

http://imageshack.us/g/4/p1010721l.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

(uhh) Ik begin me nu toch af te vragen of ik blonder ben dan ik dacht :D
Laatst gewijzigd door paul&laura op do dec 08, 2011 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Help, mijn choke is los!

Bericht: # 132444Bericht harbourseal »

Deja Vu,

Ziet er bekend uit. Je mist de schroef en het busje dat in het gat hoort te zitten. de schroef heb ik nog wel voor je liggen. moet even graven ben ik bang. Helaas heb ik het busje niet.

De complete reparatie kost je 2 minuten in totaal.
Als je nou zondag naar het magazijn gaat, dan hebben ze vast het hele complete onderdeeltje inclusief schroefje wel liggen.
Krijg je ook nog een fles wijn cadeau.

Je moet wel lid zijn van de R4 club. kan je daar ook nog even regelen als het niet zo is.

succes,
Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Help, mijn choke is los!

Bericht: # 132445Bericht Mark4GTL »

Afbeelding
Afbeelding

en inderdaad, je schroefje mist.
Magazijn heeft ze vast wel, en anders kun je deze vast van een andere carb afhalen?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Help, mijn choke is los!

Bericht: # 132457Bericht RVIER »

hallo Laura,

met een schroef M5, 25 mm lang, cilinderkop kun je in ieder geval de chokeplaat weer vastzetten zodat je ermee kunt rijden. Toen de plaat loschoot is er ook een een kogeltje en een veertje ontsnapt, maar dat zorgt eigenlijk alleen dat je "voelt" of de choke open of dichtstaat.


succes Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
paul&laura
Berichten: 15
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 9:00 pm
Locatie: Lieshout

Re: Help, mijn choke is los!

Bericht: # 132467Bericht paul&laura »

Hallo Robert, Mark en Fons,

Wat is het toch fijn dat er een r4 forum is...

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik stond zelf even raar te kijken en het is fijn om hulp te krijgen van mensen die er meer verstand van hebben.
Ik ga dan ook aankomende zondag een ritje maken naar Loenen voor de benodigde onderdelen (die fles wijn is ook erg aanlokkelijk :D ik zal mijn lidmaatschapsnr meenemen)

Door de tip met de m5 schroef ga ik misschien wel met het 4tje dan kan ik er een leuk middagje toeren van maken

Nogmaals bedankt voor jullie hulp

Groetjes Laura
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Help, mijn choke is los!

Bericht: # 132576Bericht harbourseal »

Nog gelukt om je nieuwe onderdeeltje te scoren in het magazijn?

groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
paul&laura
Berichten: 15
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 9:00 pm
Locatie: Lieshout

Re: Help, mijn choke is los!

Bericht: # 133061Bericht paul&laura »

Hallo iedereen,

excuus voor de latere reactie, Het is gelukt!

We zijn zondag naar de wintersale geweest, helaas was het een eenmalige bevestiging die niet meer te herstellen was :cry: Gelukkig hebben de mannen van het club magazijn ons goed geholpen :D en hebben we een andere carbarateur mee genomen (en een fles wijn gekregen (beer) ). Het was nog best wel spannend om op en neer te rijden naar loenen vanuit regio eindhoven met een carb. die niet goed was maar we hadden het gered. Meteen een werkplaatsboek(kluwer) mee genomen en voor de zekerheid ook maar een nieuwe pakking. Toen we thuis waren meteen samen aan de slag gegaan. De nieuwe carb er op gezet, dit was een iets ander type maar gelukkig past alles goed. (zelf was ik erg trots :wink: , dit was namelijk het eerste wat ik aan sleutelen gedaan heb in mijn hele leven. Het beviel trouwens goed) Carb opnieuw afgesteld en hij leek lekker te lopen. De volgende dag leek hij het toch niet helemaal goed te doen, nog een keer afgesteld. Maar we kregen hem niet lekker aan de praat. Na een paar dagen klooien, heb ik toch een bekende opgebeld(automonteur) en die zei: breng hem maar langs. Zelf konden we het probleem niet vinden en om de carb. zelf open te maken vond ik iets te veel gevraagd voor een groentje, het boek rade dit trouwens ook af :)
Toen ik mijn 4tje weg gebracht had leek het probleem al snel gevonden: er miste een schroefje in de carb. (van de stationairesproeier? Dacht ik?) Nu rijd mijn 4 tje al weer een paar weekjes als een zonnetje, het is nog een beetje wennen met een andere choke en ik merk dat ik meer op moet letten dat ik hem niet verzuip. Nu moet ik alleen de eerste keer van de dag starten met de choke terwijl ik voorheen altijd moest starten met de choke, ook als hij maar een half uurtje stil gestaan heeft. Wat ik wel prettig vond is dat we de carb goed aangesloten hadden en ook redelijk afgesteld! :D Al met al veel geleerd! en het is toch een verhaal van schroefjes geworden :lol:

Bedankt!
Groetjes Laura
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5219
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Help, mijn choke is los!

Bericht: # 133110Bericht Bertje »

Altijd fijn, als sleutelen lukt. Geeft ook moed om volgende keer wat anders/groters aan te pakken!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie