achterbank gordels
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
achterbank gordels
Hallo,
er is al veel over geschreven maar ik heb niet het juiste antwoordt gevonden.
Ik wil graag achterin mijn r4 uit 1979 3 puntgordels met oprol automaat, kan dit en zo ja welke.
De meeste die je vind zijn 4 punts maar er zitten maar 3 bevestegingspunten in de R4
Nu vind ik op het internet wel 3 punts met oprol maar passen die? (bv bij Carpoint)
Wie heeft het antwoordt?
Vast bedankt!
groet Patrick
er is al veel over geschreven maar ik heb niet het juiste antwoordt gevonden.
Ik wil graag achterin mijn r4 uit 1979 3 puntgordels met oprol automaat, kan dit en zo ja welke.
De meeste die je vind zijn 4 punts maar er zitten maar 3 bevestegingspunten in de R4
Nu vind ik op het internet wel 3 punts met oprol maar passen die? (bv bij Carpoint)
Wie heeft het antwoordt?
Vast bedankt!
groet Patrick
Re: achterbank gordels
Ik zou zeggen: meet het eens na. Check met een touw hoe lang de gordels moeten zijn en leg dat getal naast de specs. Verder even kijken met welke bouten je de boel vast moet zetten, zo moeilijk kan het niet zijn. De meesten bouwen denk ik geen gordels in omdat het wettelijk niet verplicht is, voor de veiligheid zou ik het zelf wel willen (maar ik heb geen achterbank in m'n F6).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
4 punts rolgordels? Waar vind je die dan? Komt dat voor? (behalve in de Ralleywereld misschien, al rollen die niet)
De bevestiging van het rolding en het andere einde van de gordel zitten op dezelfde bout (1e punt) en de bevestiging die ergens middenin zit is voor aan de deurstijl (bovenaan) is het tweede punt. Het dichtklikding (hoe noem je zoiets) heet het derde punt, waar zou dat vierde dan zitten?
Nekaf? Jeepke?
De bevestiging van het rolding en het andere einde van de gordel zitten op dezelfde bout (1e punt) en de bevestiging die ergens middenin zit is voor aan de deurstijl (bovenaan) is het tweede punt. Het dichtklikding (hoe noem je zoiets) heet het derde punt, waar zou dat vierde dan zitten?
Nekaf? Jeepke?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
het klopt wat je zegt, maar je hebt dus zoals je zelf zegt 4 bevestegings punten alleen zet jij er 2 op 1 bout, in de "moderne auto,s " zitten er er 4 bevestegings punten en nu moet de oprol automaat precies in de zelfde hoek zitten als in de auto waar hij uit komt andes blokkeerdt hij en dat is nou net het probleem.
Groetjes Patrick
Groetjes Patrick
oja en inderdaad ik heb ook een Nekaf, na oorlogse Jeep uit 1957.
kijk zo compenseer ik het brandstof verbruik, Nekaf 1 op 5 R 4, 1 op 12 maakt gemi ....
nee vind het gewoon allebei gave auto,s
groetjes Patrick
kijk zo compenseer ik het brandstof verbruik, Nekaf 1 op 5 R 4, 1 op 12 maakt gemi ....
nee vind het gewoon allebei gave auto,s
groetjes Patrick
1 op 12 met je 4? Je gebruikt hem zeker alleen in de stad?
Maar over de gordels: waarom 4-punts? Wil je rally gaan rijden met passagiers op de achterbank...?!
Maar over de gordels: waarom 4-punts? Wil je rally gaan rijden met passagiers op de achterbank...?!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
nee ik wil gewoon 3 punts gordels maar er zitten 4 bevestegings punten aan de gordels met oprolautomaat.
en dat van de brandstof ik hou dat niet precies bij ik tank meestal en kijk dan niet wat het gekost heeft, zeker niet als ik met de Jeep ben geweest.
en dat van de brandstof ik hou dat niet precies bij ik tank meestal en kijk dan niet wat het gekost heeft, zeker niet als ik met de Jeep ben geweest.
-
Als je een carburateur van een 1900 Opel op je Nekaf zet gaat je verbruik aanzienlijk omlaag plus de gaspedaal reageert veel directer als met een originele carb... ik haalde toen 1 op 7-8 met m'n 5je. Mijn huidige Jeep doet 1 op 5,5 op gas (4,2ltr automaat) maar dat is een hele andere Jeep... 25 jaar jonger.... 

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"