carborateur gezocht
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Klinkt inderdaad als slechte carburatie of slechte mengverhouding, heb je al geprobeerd de stelschroef onder bij de carb helemaal dicht te draaien? Haal dan de huidige carb eens uit elkaar en blaas de boel eens flink door. Blaas vooral ook het stoffilter in de benzine aanvoeraansluiting een slekker door.
Zijn de pakkingen (carb=>spruitstuk en spruitstuk=>blok) nog goed? Als je die los gehad hebt altijd nieuwe gebruiken.
Controleer of de choke goed werkt (alhoewel daar niet veel aan stuk kan gaan, of het moet zijn dat je hele chokeklep eruit ligt)
Haal het slangetje van het spruitstuk naar de carterontluchting eens los aan de bovenkant en sluit het af door er een M8 bout in te drukken.
Controleer of je speling hebt op de gasklep: Hij mag best een beetje in en uit de carb kunnen bewegen maar niet dwars daarop.
Succes en als je iets vindt: Ik heb geen hele carb maar wel een paar in onderdelen
Zijn de pakkingen (carb=>spruitstuk en spruitstuk=>blok) nog goed? Als je die los gehad hebt altijd nieuwe gebruiken.
Controleer of de choke goed werkt (alhoewel daar niet veel aan stuk kan gaan, of het moet zijn dat je hele chokeklep eruit ligt)
Haal het slangetje van het spruitstuk naar de carterontluchting eens los aan de bovenkant en sluit het af door er een M8 bout in te drukken.
Controleer of je speling hebt op de gasklep: Hij mag best een beetje in en uit de carb kunnen bewegen maar niet dwars daarop.
Succes en als je iets vindt: Ik heb geen hele carb maar wel een paar in onderdelen
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Heb je al geprobeerd om voor het starten eerst 2 of 3X het gaspedaal in te drukken?
Als de motor koud is dan wil de benzine uit het benzine/luchtmengsel condenseren tegen de koude wanden van het spruitstuk, waardoor er een te arm mengsel in de cilinders komt. Door het gaspedaal een paar keer in te trappen spuit je m.b.v. de acceleratiepomp alvast wat benzine in het spruitstuk, waardoor de motor sneller aanslaat. Zo doe ik het met mijn zessie, waarmee ik ook niet elke dag rijd. Soms staat hij wel een hele week stil, maar door het bovengenoemde te doen heb ik altijd succes.
Als de motor koud is dan wil de benzine uit het benzine/luchtmengsel condenseren tegen de koude wanden van het spruitstuk, waardoor er een te arm mengsel in de cilinders komt. Door het gaspedaal een paar keer in te trappen spuit je m.b.v. de acceleratiepomp alvast wat benzine in het spruitstuk, waardoor de motor sneller aanslaat. Zo doe ik het met mijn zessie, waarmee ik ook niet elke dag rijd. Soms staat hij wel een hele week stil, maar door het bovengenoemde te doen heb ik altijd succes.
keessie met zijn zessie