Ben je helemaal zeker van het juiste ontstekingstijdstip en contacthoek? En ik mis nog de condensator in het lijstje vernieuwde spullen, die kan de vonk niet maken maar wel breken...
Ik zat meteen te denken, heb je misschien ergens een lek zitten in de benzine leiding vlak voor de pomp ofzo..?
.dat de benzine helemaal terugloopt de tank in.... haal morgen de benzine leiding 'ns los bij de carbi en start dan ff alleen om te kijken of er benzine uit komt.... anders misschien toch nog eens de bougies checken... ook nieuwe kunnen stuk zijn...
Op afstand blijft het hap-snapconclusies. Maar toch, zelf heb ik het gehad met eenzelfde Cleonmotor: 's Ochtends niet starten. Puntjes, rotor, etc. alles vervangen, behalve de bobine, want die zag er nagelnieuw uit. Elke keer als ik iets verving leek het beter te gaan tot ik na een paar weken toch weer met een leeggestarte accu stond. Toen voor de grap een oeroude bobine, die ik nog ergens had liggen, erin gehangen. Daarna was het starten - a quart tour- ofwel ik hoefde de sleutel maar aan te raken en ik heb vervolgens geen startproblemen meer gehad.
Het blijft een suggestie, het kan vele oorzaken hebben.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Heb ik ook gekend. De dichting van de aftapplug van de vlotterkamer lekte iets. Als 4 lang stil stond was de vlotterkamer dus leeg als ik wilde starten en dat duurde dan ook ff voor ie aansloeg omdat er eerst terug benzine in de vlotter moest komen. Een tweede maal starten, net erna, was totaal geen probleem.
\het probleem was een bobine. Had een slopertje liggen en nu geen probleem meer. Ook draadje vernieuwd dus zou ook dat kunnen zijn geweest. Verder gezocht waarom mijn ruitenwissers het niet deden. Zekering leek heel. Na een urr zoeken was die toch kapot. Nu weer in de regen kunnen rijden.