ontsteking eruit
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: ontsteking eruit
vandaag kleppen gesteld. Hmm nu zat er in mijn kleppendeksel enorm veel dikke zwarte smurrie. Laag 2 cm dik. Op de kleppen heel veel aanslag.
Nu heb ik denk ik wat doms gedaan. Ik heb dit met remmereiniger schoongemaakt. Daarna kleppen gesteld.
Wat si dat de die smurrie. Zit denk ik nog best veel klein spul in blok wat kan ik doen?
Ik dacht zelf aan flink warm stoken en nog een keer olie wisselen. Na een kilometer of 500.
Auto loopt wel beter moet alleen de ontsteking nog wat beter stellen. Ploft wat.
Nu heb ik denk ik wat doms gedaan. Ik heb dit met remmereiniger schoongemaakt. Daarna kleppen gesteld.
Wat si dat de die smurrie. Zit denk ik nog best veel klein spul in blok wat kan ik doen?
Ik dacht zelf aan flink warm stoken en nog een keer olie wisselen. Na een kilometer of 500.
Auto loopt wel beter moet alleen de ontsteking nog wat beter stellen. Ploft wat.
Project rodeo6b schiet op.
Re: ontsteking eruit
Dat had ik ook
flesje motorreiniger kopen bij de olie gooien en kwartiertje laten draaien met verhhogt toerental.
daarna olie verversen.
heb dit zelf 2 keer gedaan en dit maakt het behoorlijk goed schoon.
is denk ik de makkelijkste oplossing.
flesje motorreiniger kopen bij de olie gooien en kwartiertje laten draaien met verhhogt toerental.
daarna olie verversen.
heb dit zelf 2 keer gedaan en dit maakt het behoorlijk goed schoon.
is denk ik de makkelijkste oplossing.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: ontsteking eruit
Litertje ATF (Automatic Transmission Fluid) bij de motorolie doen, een stuk van zo'n 50 tot max 100 km rijden, gelijk olie verversen, filter ook.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: ontsteking eruit
he grappig die atf bij olie doen! Op voorhand zij een man bij gamesa dat ook al. Ik wist toen ook nog niet wat er aan de hand was. Had niet goed begrepen dat je die automaatolie zeer goed voor reinigen van blok is.
ga dat komende weeek maar eens doen. Heb er nu toch geen dure olie in gedaan. Heb er wat van de action in gegooid.
ga dat komende weeek maar eens doen. Heb er nu toch geen dure olie in gedaan. Heb er wat van de action in gegooid.
Project rodeo6b schiet op.
Re: ontsteking eruit
Koppakking van de spaanse f6 vervangen, alles weer opgebouwd, nieuwe olie, nieuwe filter, en starten maar.
Nix.
Verdeler moet goed staan, want was afgemerkt, staat dus precies waar hij voorheen stond en lekker liep.
Wel benzine in de carb, dus vonk gecheckt, nix, geen vonk.
Velleman ertussenuit, nieuwe condensator op de verdeler, vanmiddag nog eens proberen.
De plusdraad van de bobine heeft prik, zodra ik het contact aanzet, andere bobine monteren maakt geen verschil.
Zit alleen even met de bedrading tussen bobine en verdeler: dacht dat de zwarte draad namelijk vanaf de min-pool van de bobine naar het geisoleerde draadeindje in het verdelerhuis moest, en ben nu aan het twijfelen, gezien de volgende opmerking op het forum:
Ook toen geen vonk, maar misschien doe ik iets verkeerd, hoewel ik eerder op deze manier wel vonk kreeg.
Nix.
Verdeler moet goed staan, want was afgemerkt, staat dus precies waar hij voorheen stond en lekker liep.
Wel benzine in de carb, dus vonk gecheckt, nix, geen vonk.
Velleman ertussenuit, nieuwe condensator op de verdeler, vanmiddag nog eens proberen.
De plusdraad van de bobine heeft prik, zodra ik het contact aanzet, andere bobine monteren maakt geen verschil.
Zit alleen even met de bedrading tussen bobine en verdeler: dacht dat de zwarte draad namelijk vanaf de min-pool van de bobine naar het geisoleerde draadeindje in het verdelerhuis moest, en ben nu aan het twijfelen, gezien de volgende opmerking op het forum:
Ook heb ik een bougiekabel met bougie direct op de bobine gezet, bougie tegen massa en starten maar, om te kijken of daar wel een vonk is.Okido schreef: -Vergeet niet bobinekabel en de draad van de plusdraad van de bobine naar de verdeler aan te sluiten en slang vacuumvervroeger.
Ook toen geen vonk, maar misschien doe ik iets verkeerd, hoewel ik eerder op deze manier wel vonk kreeg.
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: ontsteking eruit
Nou, probleem opgelost, puntjes gecheckt van de ontsteking, stonden bijna dicht.
Op 0.4 mm gezet, starten en lopen.
Zwarte draad toch van de min van de bobine naar het geisoleerde draadeindje dat uit het verdelerhuis steekt.
Nu de motor warm gedraaid heeft, nog eens de cylinderkopbouten natrekken, en dan moet het goed zijn.
Wel ben ik benieuwd of het aan te raden is daarna nog een keer kleppen te stellen, nadat ze, voordat de motor warmgedraaid had, met de nieuwe koppakking en de kopbouten op 60nm vast, ook al gesteld zijn.
Ik geloof van niet?
M'n spaanse furie doet 't weer!
Op 0.4 mm gezet, starten en lopen.
Zwarte draad toch van de min van de bobine naar het geisoleerde draadeindje dat uit het verdelerhuis steekt.
Nu de motor warm gedraaid heeft, nog eens de cylinderkopbouten natrekken, en dan moet het goed zijn.
Wel ben ik benieuwd of het aan te raden is daarna nog een keer kleppen te stellen, nadat ze, voordat de motor warmgedraaid had, met de nieuwe koppakking en de kopbouten op 60nm vast, ook al gesteld zijn.
Ik geloof van niet?
M'n spaanse furie doet 't weer!
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: ontsteking eruit
Wel doen!! kop nagetrokken? altijd kleppen stelle! kop zakt geen millimeters, maar wel wat! en er is overal olie bijgekomen na het lopen v d motor!
gr.Jan
gr.Jan
niet geschoten is altijd mis!
Re: ontsteking eruit
Dank je Jan, will do!
Serge
Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Re: ontsteking eruit
Goed opgemerkt Zwerg. Ik had willen schrijven: de plusdraad van de bobine en de draad naar de verdeler aan te sluiten. Ik heb het even aangepast, bedankt.zwergje schreef:Koppakking van de spaanse f6 vervangen, alles weer opgebouwd, nieuwe olie, nieuwe filter, en starten maar.
Nix.
Verdeler moet goed staan, want was afgemerkt, staat dus precies waar hij voorheen stond en lekker liep.
Wel benzine in de carb, dus vonk gecheckt, nix, geen vonk.
Velleman ertussenuit, nieuwe condensator op de verdeler, vanmiddag nog eens proberen.
De plusdraad van de bobine heeft prik, zodra ik het contact aanzet, andere bobine monteren maakt geen verschil.
Zit alleen even met de bedrading tussen bobine en verdeler: dacht dat de zwarte draad namelijk vanaf de min-pool van de bobine naar het geisoleerde draadeindje in het verdelerhuis moest, en ben nu aan het twijfelen, gezien de volgende opmerking op het forum:
Ook heb ik een bougiekabel met bougie direct op de bobine gezet, bougie tegen massa en starten maar, om te kijken of daar wel een vonk is.Okido schreef: -Vergeet niet bobinekabel en de draad van de plusdraad van de bobine naar de verdeler aan te sluiten en slang vacuumvervroeger.
Ook toen geen vonk, maar misschien doe ik iets verkeerd, hoewel ik eerder op deze manier wel vonk kreeg.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: ontsteking eruit
Kleppen nagesteld, waren idd te strak komen te staan, na het natrekken van de kopbouten, goeie tip Jan!deutz schreef:Wel doen!! kop nagetrokken? altijd kleppen stelle! kop zakt geen millimeters, maar wel wat! en er is overal olie bijgekomen na het lopen v d motor!
gr.Jan
Mensen met visie? IK zie ze niet.....
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper