Paris 3 augustus 2011

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

FF Erik

Re: Paris 3 augustus 2011

Bericht: # 129302Bericht FF Erik »

Vandaag is de grote dag.
Ben benieuwd of we wereldwijd de tv-journaals halen.

Ik ben er helaas niet bij.
Er moet af en toe, tussen de vakanties door, ook gewerkt worden.
:)
Rik

Bericht: # 129322Bericht Rik »

er waren er jammergenoeg maar 10 r4tjes..... maar mijn verhaal volgt nog! was iets anders dan ik had gehoopt.......
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Rik

Bericht: # 129323Bericht Rik »

goed, na een heerlijke nacht geslapen te hebben ben ik weer wat fitter geworden!

Afgelopen dinsdag vol goede zin naar Parijs gereden, geen enkel probleem onderweg en dus in een kleine 5 uur aangekomen in Parijs. Eerste obstakel waren een stuk of 15 zigeuners....... raampje wassen? NEEEEE NON! NO! maar toch doen, je weet hoe dat gaat. Dreigen met het afbreken van de spiegels....... auto bekrassen etc etc, dus snel maar 1 euro gegeven, dat was weer niet genoeg, dus nog een euro erbij......
De auto voor me (uit Denemarken) deed het niet en....... die had spontaan een lekke band nadat de man zijn flesje met zeep had laten vallen........

Vervolgens door een druk Parijs richting mont martre gereden, bij de sacre coeur veel te druk om een foto te kunnen maken, overal Amerikanen en Japanners..... dus maar een stukje verder een foto gemaakt op een leuk pleintje
Afbeelding

De auto vervolgens maar geparkeerd op een vertrouwd adresje op de Rue Dancourt! Heerlijk heel Parijs doorgelopen en uiteindelijk moe maar voldaan naar het hotelletje toe vlakbij Gare du nord.

Woensdag op tijd weer de auto gehaald met de bedoeling nog wat leuke plaatjes te schieten met de R4. Maar het weer zat al niet mee, regen...... en vervolgens starten en.........niets, helemaal niets. Gelukkig is de parking een oude garage en dus met behulp van wat extra power de auto kunnen starten. Maar het gaf me geen goed gevoel. Maar goed, hij deed het weer en bleef het doen. Ipv heel parijs door te rijden toch maar vast richting Pont Renault gegaan. Voor het grote Renault gebouw geparkeerd en wachten op de anderen!
Afbeelding

Na een tijdje kwamen de eerste anderen ook, en tegen de klok van 11 waren er 9 R4-tjes en zijn we uiteindelijk de brug opgegaan voor wat foto's
Afbeelding

En vervolgens bleek ook Rudolf toch nog te zijn gekomen, en dus hadden we de 10 compleet voor de rondrit door Parijs. Het 4tje bleef het prima doen dus geen zorgen!

Afbeelding
Afbeelding

en vervolgens ben ik afgehaakt om weer richting huis te rijden. Leek allemaal prima te gaan totdat de radio het ineens begaf.......spontaan de alarmlichten aangingen....acculampje ging branden......auto raar deed......snerpend geluid.....en dus de parkeerplaats op........ Lang leve Air de Beaulencourt!
Afbeelding

accu was een snelkookpan geworden, en dus maar wachten op hulp. Starten deed hij niet meer, de dame van de praatpaal sprak alleen frans......... deed ook geen moeite om iets rustiger te praten.....

Gelukkig wel fijne mensen die het allemaal zielig vonden, dus er kwam cake voor mij, fles water, appeltje voor de dorst en dus mijn dag weer een beetje goed! Geen idee wie het waren, maar het was fijn!

Lange tijd later was daar ineens Jacques! De redder in nood! Ook hij sprak natuurlijk geen woord Engels, Duits of wat dan ook, maar alleen Frans...... Maar goed, de R4 achterop, en rijden naar zijn eigen garage, het was inmiddels tegen 18u.....
Afbeelding

bij aankomst zorgeljike blikken, was er nog wel een goede accu te krijgen op dit tijdstip? snel wat gebeld, en ineens was daar een man met een accu. Bleek net niet te passen maar met wat aanpassingen kon hij toch vastgemaakt worden. Alles doorgemeten en bekeken, nieuwe lampjes voor de richtingaanwijzers (ook die hadden het begeven) en tegen half 8 mocht ik weer gaan! Hij deed het weer!!

Afbeelding

In de auto een dubbel gevoel, balen dat ie stuk was, had ik hier iets aan kunnen doen? kan ik niet beter een kia picanto met 70 jaar garantie kopen....... maar vervolgens was mijn dag weer goed! Er was file! hiep hoi! Nou ja, de file zelf niet echt, maar de Fransman naast me was zo blij om een R4 te zien dat mijn dag ook weer goed was. Ik gaf aan dat hij net was stilgevallen en dat ik nog zo'n kleine 3 uur moest rijden.... maar dat het verder een heerlijk wagentje is! Hij vroeg of ik nog wel wat te eten en drinken had, zwaaide al met brood en drinken. Die man maakt mijn dag dus weer goed! Daarom is de R4 zo leuk, daarom ging ik naar Parijs en daarom was het een goed avontuur! Tegen 22.30u was ik weer thuis.......en toen was het tijd voor een borrel!

au revoir!
Rudolf2

Bericht: # 129325Bericht Rudolf2 »

Weer even een sprongetje naar het begin: Door het eerste stoplicht op de route (na 500 meter en jawel, stoppen) waren de laatste drie viertjes het spoor een beetje bijster geraakt. Ik stond voorop, dus een aanzetje in de goede richting gegeven, en op een rotonde begon ik te twijfelen. Gelukkig in het gezelschap van een tweetal Parisiens, die de snelste kant van de Seine wisten, waren we even voor de rest bij de Arce de Triomphe:

Afbeelding

Daar hebben we best een tijdje dubbel geparkeerd gestaan, en passerende politie vondt het maar machtig interessant.

Afbeelding

Na het afhaken van Rik zijn we in een gezapig tempo een rondje Concorde, Arce de Triomphe, Trocadero en Tour Eiffel gaan doen. Alleen hier was het lastig parkeren: neef agent wilde ons beslist weghebben om ruimte te houden voor andere (in dit geval fantoom-)parkeerders.
De fransen waren inmiddels andere dingen gaan doen (moet kunnen, het gebeurde allemaal vrijwel in hun achtertuin), de duitsers trokken richting hotel, en met een inmiddels tamelijk minimaal konvooi zijn we op de binnenplaats van het Louvre geeindigd:

Afbeelding

Dus afscheid genomen, en via Bagnolet voor een bordje eten op huis aan. En waar stond de file dit keer?
Jawel, bij Lille. Advies was om via Valenciennes te rijden, maar in het verlengde hiervan was de Brusselse ring opgebroken, dus dit was geen echt alternatief.
Uiteindelijk om 22.00 uur thuis met een kapotte rechterkoplamp. Eigenlijk had ik daar reserve voor bij me, maar die zat inmiddels al links, omdat de lamp daar binnen 48 uur bezweken was....

En overigens was tien auto's geen nadeel: het was makkelijk om iedereen te spreken, en ook tamelijk eenvoudig om als groepje bij elkaar te houden in het (relatief rustige) parijse verkeer.
Op naar de zestigste verjaardag.....

Rudolf
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 129326Bericht jeffr4 »

Toch weer een hele gebeurtenis, Rik !
en ook met de bijdrage van Rudolf , mooie en goed geïllusteerde verslagen ,.... mogen we trots zijn op de nederlandse deelname, die jullie hieraan hebben gegeven en beiden behoren tot dit selecte gezelschap. :D
Chapeau (nw)
jeffr4
Contacteer:

Bericht: # 129338Bericht jeffr4 »

Afbeelding
‎50 Jahre nachdem der erste R4 vom Band rollte, kehrern 10 R4 an ihren Geburtsort zurück.

Overduidelijk..........RIK

klik hier Rik...en de anderen..kort, maar krachtig
Rudi

Bericht: # 129353Bericht Rudi »

Prachtig, heerlijk genoten van het verslag van Parijs en Thenay vanuit mijn vakantie-adres. Morgen nog ff gassen en dan kan ik mijn Pompierke weer in mijn armen nemen.
Volgende keer moet ik beter gaan plannen, al lukt dat met het najaars evenement ook niet. Ik ben die zaterdag als trouwauto gevraagd en het aankomend paar hoopt op meer 4 tjes.
Rik

Bericht: # 129354Bericht Rik »

en waar is die bruiloft?
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 129356Bericht Mark4GTL »

in de buurt van het evenement????

dan komen we toch ff langs...(als het evt kan)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Rudi

Bericht: # 129357Bericht Rudi »

In Ulvenhout bij Breda, rijden naar landgoed Anneville.
Tijden weet ik nog niet.
Rudi

Bericht: # 129365Bericht Rudi »

@Rik, rij jij bv naar Parijs in je uppie of rijden vrouw en kids mee?
Rudolf2

Bericht: # 129368Bericht Rudolf2 »

Hoi Rudi,

Rik was alleen gekomen, en ik had mijn oudste zoon bij me.
Thenay heb ik met het hele gezin gedaan (en twee tenten en alle kampeermaterialen erbij in de GTL).

Rudolf
Rik

Bericht: # 129369Bericht Rik »

rudolf heeft het al gezegd voor mij, ik was lekker alleen. Wilde eerst nog met een van de dochters gaan, maar die hadden er toch geen zin in om zo lang te rijden. Achteraf maar goed ook, weet niet of die blij waren geweest met het lange wachten langs een snelweg....
Plaats reactie