goed, na een heerlijke nacht geslapen te hebben ben ik weer wat fitter geworden!
Afgelopen dinsdag vol goede zin naar Parijs gereden, geen enkel probleem onderweg en dus in een kleine 5 uur aangekomen in Parijs. Eerste obstakel waren een stuk of 15 zigeuners....... raampje wassen? NEEEEE NON! NO! maar toch doen, je weet hoe dat gaat. Dreigen met het afbreken van de spiegels....... auto bekrassen etc etc, dus snel maar 1 euro gegeven, dat was weer niet genoeg, dus nog een euro erbij......
De auto voor me (uit Denemarken) deed het niet en....... die had spontaan een lekke band nadat de man zijn flesje met zeep had laten vallen........
Vervolgens door een druk Parijs richting mont martre gereden, bij de sacre coeur veel te druk om een foto te kunnen maken, overal Amerikanen en Japanners..... dus maar een stukje verder een foto gemaakt op een leuk pleintje
De auto vervolgens maar geparkeerd op een vertrouwd adresje op de Rue Dancourt! Heerlijk heel Parijs doorgelopen en uiteindelijk moe maar voldaan naar het hotelletje toe vlakbij Gare du nord.
Woensdag op tijd weer de auto gehaald met de bedoeling nog wat leuke plaatjes te schieten met de R4. Maar het weer zat al niet mee, regen...... en vervolgens starten en.........niets, helemaal niets. Gelukkig is de parking een oude garage en dus met behulp van wat extra power de auto kunnen starten. Maar het gaf me geen goed gevoel. Maar goed, hij deed het weer en bleef het doen. Ipv heel parijs door te rijden toch maar vast richting Pont Renault gegaan. Voor het grote Renault gebouw geparkeerd en wachten op de anderen!
Na een tijdje kwamen de eerste anderen ook, en tegen de klok van 11 waren er 9 R4-tjes en zijn we uiteindelijk de brug opgegaan voor wat foto's
En vervolgens bleek ook Rudolf toch nog te zijn gekomen, en dus hadden we de 10 compleet voor de rondrit door Parijs. Het 4tje bleef het prima doen dus geen zorgen!
en vervolgens ben ik afgehaakt om weer richting huis te rijden. Leek allemaal prima te gaan totdat de radio het ineens begaf.......spontaan de alarmlichten aangingen....acculampje ging branden......auto raar deed......snerpend geluid.....en dus de parkeerplaats op........ Lang leve Air de Beaulencourt!
accu was een snelkookpan geworden, en dus maar wachten op hulp. Starten deed hij niet meer, de dame van de praatpaal sprak alleen frans......... deed ook geen moeite om iets rustiger te praten.....
Gelukkig wel fijne mensen die het allemaal zielig vonden, dus er kwam cake voor mij, fles water, appeltje voor de dorst en dus mijn dag weer een beetje goed! Geen idee wie het waren, maar het was fijn!
Lange tijd later was daar ineens Jacques! De redder in nood! Ook hij sprak natuurlijk geen woord Engels, Duits of wat dan ook, maar alleen Frans...... Maar goed, de R4 achterop, en rijden naar zijn eigen garage, het was inmiddels tegen 18u.....
bij aankomst zorgeljike blikken, was er nog wel een goede accu te krijgen op dit tijdstip? snel wat gebeld, en ineens was daar een man met een accu. Bleek net niet te passen maar met wat aanpassingen kon hij toch vastgemaakt worden. Alles doorgemeten en bekeken, nieuwe lampjes voor de richtingaanwijzers (ook die hadden het begeven) en tegen half 8 mocht ik weer gaan! Hij deed het weer!!
In de auto een dubbel gevoel, balen dat ie stuk was, had ik hier iets aan kunnen doen? kan ik niet beter een kia picanto met 70 jaar garantie kopen....... maar vervolgens was mijn dag weer goed! Er was file! hiep hoi! Nou ja, de file zelf niet echt, maar de Fransman naast me was zo blij om een R4 te zien dat mijn dag ook weer goed was. Ik gaf aan dat hij net was stilgevallen en dat ik nog zo'n kleine 3 uur moest rijden.... maar dat het verder een heerlijk wagentje is! Hij vroeg of ik nog wel wat te eten en drinken had, zwaaide al met brood en drinken. Die man maakt mijn dag dus weer goed! Daarom is de R4 zo leuk, daarom ging ik naar Parijs en daarom was het een goed avontuur! Tegen 22.30u was ik weer thuis.......en toen was het tijd voor een borrel!
au revoir!