
Deze had ik dus handvast aangedraaid, nou ja kruislings goed en stevig aangedraaid en voordat ik de momentsleutel erop kon zetten met aanhaalmoment 12,5 Nm.
Maar een kleine anekdote hierbij :
Ik had besloten, nu er tot 2 x toe een boutje was afgebroken, een originele set M7 bouten met revertjes bij de Renault-dealer Arend/Den Bosch te halen.
Echter de Magazijnmedewerker moest deze dan bestellen en waren de kosten voor 6 stuks bouten en revers iets meer dan 22 euro.
Het verbaasde mij, dat deze niet gewoon " op schap" liggen en dat het nogal prijzig is. Navraag werd gedaan bij de monteur en kwam deze met een gewoon setje geharde M7 boutjes (standaard spoed) met de mededeling, dat deze in hun algemene onderdelenkast ligt en door hun worden gebruikt en" Ge goat tognie die'n dure bestelle, nim disse moar meh "En ik mocht ze zo meenmemen, scheelt weer 22 euries!
Remedie in iedergeval ook de bouten vernieuwen.