benzine
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
benzine
Hallo,
Ik heb een aantal vraagjes:
--Loopt een 6L, '71(845cc), probleemloos op loodvrije benzine, of moet er, na het tanken, een loodvervanger in de benzine worden gedaan?
--heeft het magazijn kunstlederen stoelen (donkerrood) liggen? Ik heb begrepen dat de stoelen van een 4 ook in een 6 kunnen? En hoe zit dit met de achterbank?
--er zitten vaste gordels in mijn 6, zijn die (probleemloos) te vervangen door rolgordels? Ik zie ze op voorraad bij der Franzose.
--heeft iemand ervaring met de montage van een koelwatertemperaatuurmeter (3x woordwaarde ) in een 6 (of 4), ik neem aan dat de sensor die het lampje aanstuurd moet worden vervangen?
Ik heb een aantal vraagjes:
--Loopt een 6L, '71(845cc), probleemloos op loodvrije benzine, of moet er, na het tanken, een loodvervanger in de benzine worden gedaan?
--heeft het magazijn kunstlederen stoelen (donkerrood) liggen? Ik heb begrepen dat de stoelen van een 4 ook in een 6 kunnen? En hoe zit dit met de achterbank?
--er zitten vaste gordels in mijn 6, zijn die (probleemloos) te vervangen door rolgordels? Ik zie ze op voorraad bij der Franzose.
--heeft iemand ervaring met de montage van een koelwatertemperaatuurmeter (3x woordwaarde ) in een 6 (of 4), ik neem aan dat de sensor die het lampje aanstuurd moet worden vervangen?
achteraf....tsja, achteraf is mooi wonen.
renault 6 luxe, '71
renault 6 luxe, '71
Re: benzine
Wat een vragen allemaal...eh ja voor zover ik weet loopt een 845cc probleemloos op loodvrij 95... 't kan zijn dat je de ontsteking iets aan moet passen... als je een beetje door het forum spit moet daar genoeg over te vinden zijn.. de achterbank van een R6 is volgens mij anders dan die van een R4, d'r zit in ieder geval een ander systeem op om 'm neer te klappen... Rolgordels zijn volgens mij probleemloos te monteren... en wat betreft de koelvloeistoftemperatuurmeter (past volgens mij niet eens op het bord !) zijn er verscheidene mogelijkheden.. de sensor van het lampje moet gewoon blijven zitten, maar je kan een sensor in verscheiden pluggen monteren, of in de slang (die van mij zit in de waterpomp) ook hier denk ik dat je met wat doorspitten van het forum een heel eind komt...
O ja, je hebt 'm zeker pas, dus een fototje voor de liefhebbers misschien ?
O ja, je hebt 'm zeker pas, dus een fototje voor de liefhebbers misschien ?
Re: benzine
bedankt voor je reactie,Tweety schreef: O ja, je hebt 'm zeker pas, dus een fototje voor de liefhebbers misschien ?
zie foto's even voorstellen.
achteraf....tsja, achteraf is mooi wonen.
renault 6 luxe, '71
renault 6 luxe, '71
Re: benzine
Ach sorry daar kijk ik nooit...
Re: benzine
Achter in het cil.kop: dekseltje demonteren een gaatje erin boren (temp.voeler diameter) en de boel weer monteren. is de heetste plek van het koelsysteem!!
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: benzine
Ja eh sorry Jan, maar dat is gewoon niet helemaal waar... de koelvloeistof komt via de verdeelbuis de kop binnen, en het meeste komt pas aan het eind van de verdeelbuis eruit... maw. de voorzijde van het bij de waterpomp is zeker zo warm, want daarna wordt de vloeistof pas weer gekoeld... wel is het zo dat dat aan de achterzijde het vaakst een luchtbel ontstaat, waardoor bij oververhitting juist daar de meeste schade ontstaat. maar als de achterzijde de heetste plek is van het blok dan is de verdeelbuis aan vervanging toe...deutz schreef:Achter in het cil.kop: dekseltje demonteren een gaatje erin boren (temp.voeler diameter) en de boel weer monteren. is de heetste plek van het koelsysteem!!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: benzine
Nee, die sensor en het lampje moet je vooral gewoon laten zitten als ik het mag adviseren. Je moet die temperatuurmeter als apart systeempje zien wat als temperatuurindicatie gebruikt wordt, maar niet voor alarmering.tonmeppel schreef:--heeft iemand ervaring met de montage van een koelwatertemperaatuurmeter (3x woordwaarde ) in een 6 (of 4), ik neem aan dat de sensor die het lampje aanstuurd moet worden vervangen?
Ik heb zelf adapters in de koelslangen gemaakt (zowel heen als terug omdat ik ook geinteresseerd was in de laagste temperatuur in de winter) waarin de sensors zitten, en een metertje op het dashboard. En een schakelaartje waarmee ik heen en weer kan schakelen tussen die twee sensors. En een schakelaar waarmee ik de radiator fan kan aanzetten bij het begin van een beklimming...
Dit alles bij Conrad gekocht.
Voor foto's zie viewtopic.php?f=2&t=11325&hilit=conrad" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: benzine
Tweety, de sensor voor het lampje zit achter op de kop..... , daar heb je de minste rijwind koeling, en zit het verst van de radiator vandaan.
Ik denk dat dat de heetste plek van het koelsysteem is, maar ik kan het fout hebben.
gr.Jan.
Ik denk dat dat de heetste plek van het koelsysteem is, maar ik kan het fout hebben.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: benzine
Klopt Jan daar zit de sensor voor 't lampje, en daar zal je vermoedelijk ook 't minste rijwind koeling hebben, en als de kop daar te heet wordt moet je stoppen... echter 't heetse punt van'het koelsysteem zal zijn vlak voordat de vloeistof de motor verlaat.... tot die tijd warmt 't op, en daarna wordt 't pas weer gekoeld... vlak bij het begin van de bovenslang dus... maar goed...deutz schreef:Tweety, de sensor voor het lampje zit achter op de kop..... , daar heb je de minste rijwind koeling, en zit het verst van de radiator vandaan.
Ik denk dat dat de heetste plek van het koelsysteem is, maar ik kan het fout hebben.
gr.Jan.