Goede enthousiaste monteur gezocht in ruil voor spuitwerk

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
mole0334
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 28, 2010 9:06 am

Goede enthousiaste monteur gezocht in ruil voor spuitwerk

Bericht: # 127184Bericht mole0334 »

Wegens ernstig gebrek aan tijd (maar wel het in huis hebben van vakmanschap en ervaring op het gebied van de carrosserie) gezocht:

Iemand die automonteur is of in ieder geval over de juiste compenenties beschikt en tijd heeft om:
van onze Renault 4 uit 1965 die geheel gedemonteerd is en van een Renault 4 gtl uit 1984 aangevuld met alle nieuwe onderdelen die nodig zijn of voor een beter eindresultaat zorgen, een ideale combinatie te maken.

Zelf doe ik de carrosserie en het chassis op de manier zoals het hoort en zonder enige concessies.

Ben jij in staat om deze werkzaamheden uit te voeren, ken je de R4 van binnen en van buiten, kom je uit de buurt van Rotterdam en heb je tijd en zin in deze uitdagende klus?
In onze werkplaats is alle gereedschap en apparatuur voorhanden en tot je beschikking.

Het is de bedoeling dat de R4 uit 1965 zijn uiterlijke kenmerken houdt maar de techniek krijgt uit 1984 aangevuld met compleet nieuwe remmerij, wielophanging, electrische componenten etcetera.

Betaling is mogelijk in geld of in een professionele spuitbeurt, alles in de juiste verhoudingen natuurlijk!

In afwachting van ideeën, voorstellen,

Marco Molenkamp
Gebruikersavatar
fopman
Berichten: 71
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 5:56 pm
Locatie: Grou, Friesland
Contacteer:

Re: Goede enthousiaste monteur gezocht in ruil voor spuitwer

Bericht: # 127399Bericht fopman »

Hallo Marco,

Ik ben zelf A-technisch en heb na enig speurwerk de website van ene Rob(erto) gevonden. Daar is mijn Renault 4 grondig gerestaureerd. Echt alle slechte plekken zijn er uit gehaald, de motor is onderhanden genomen, de hele koets is opnieuw gespoten en ik heb de bekleding via hem bij een stoffeerder opnieuw laten bekleden. Hij deed dat alles voor een zeer schappelijke prijs. Het is echt zijn passie om oude Renaultjes 4 weer in nieuwstaat te krijgen.

Het plaatwerk pakt hij heel grondig aan, er worden heel goed stukjes uit geslepen, gereconstrueerd uit nieuwe plaat en er weer in gelast. Hij weet uit ervaring bovendien wat de valkuilen zijn. Er zijn veel stukjes dubbele plaat verwerkt, waar vocht tussen kan komen met alle gevolgen. Vaak word er kit tussen gestopt (zou ik ook doen), maar hij laat het juist open. Met kit gaat het veel eerder rotten dan zonder. Hij gebruikt wel een speciaal soort tectyl om het te beschermen.

In ieder geval, google eens op renault 4 en Roberto. Dan vind je zijn website met diverse projecten. Het is wel mogelijk dat je geduld moet hebben, ik heb een half jaar gewacht voordat hij tijd had.

Groet,

Latif
Renault 4TL
tweede project type R1123 | Motor: 845cc type 800-05 | bouwjaar 1976 | kleur 705 Rouge
Renault 4L
eerste project type R1120 | Motor: 747cc type 680-02 | bouwjaar 1963 | kleur 618 Gris Templier
Brenda_L
Berichten: 27
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 9:34 pm

Re: Goede enthousiaste monteur gezocht in ruil voor spuitwer

Bericht: # 127402Bericht Brenda_L »

Ons autootje staat nu bij Roberto: http://renault4.weebly.com/4-gtl-brenda--twan.html" onclick="window.open(this.href);return false; hij gaat echt vakkundig en grondig te werk volgens mij, hij is in ieder geval zeker niet van het halve werk en hij weet echt heel veel doordat hij echt al een heleboel R4'tjes onder handen heeft genomen.
Hij zit alleen niet in de buurt van Rotterdam, maar in de buurt van Nijmegen.
Plaats reactie