Titine is gered

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman.Titine
Berichten: 8
Lid geworden op: di jun 08, 2010 2:32 pm

Titine is gered

Bericht: # 126298Bericht Herman.Titine »

Hallo allemaal, beter laat dan nooit, ik ben al een paar maandjes lid namelijk,

Ik was deze zomer '10 in Frankrijk, de Provence, waar mijn moeder woont. Ik vertelde haar vriend dat een klein autootje toch wel welkom zou zijn, ik rijd alleen motor namelijk en dat is bij tijd en wijlen toch niet altijd praktisch. Hij belde tot mijn verassing meteen een vriend die nog wat had staan, wij er meteen naartoe. Stond daar in het hoge gras een hemelsblauwe 4F4 uit '83, genaamd Titine. Rijdend weggezet, maar 3 jaar stilgestaan. De lieve man had zelf geen cent te makken, maar zei dat ik haar wel mee mocht nemen voor nop !!! Dus sleeptouw erbij en meegenomen naar moeders huis. Het knutselen kon beginnen :) En ik had nog nooit gesleuteld, dus ook erg leerzaam.

Ik heb al veel beleefd met dit straffe voertuigje, dus toch wat verkort = Na een nieuwe accu, banden, voor-remmen, bougies, carburateur schoonmaken, testrit, weer naar huis gesleept, verstopte benzineleiding, tank eraf en schoongemaakt, startmotor moeten slaan om te rijden, nieuwe startmotor, pruttelde niet lekker, puntjes, condensator, verdelerkap, testrit, hete velgen, lagers te strak achter, oeps, veel gezeur met handremkabels en toen moest die maar eens naar Nederland.

We vonden nog een reservewiel bij een boertje ergens voor 20 euro, en we kregen er twee winterbanden op R4 velgen met stalen spikes bij !! Voor als ik naar de Noordkaap ga. Maar de auto had geen Controle Technique, mmm, dus wij een afpraak gemaakt, dan krijg je een officieel briefje dat je afspraak snel is. Dat wil de Gendarmerie nog wel eens gunstig stemmen. Wel kunnen verzekeren omdat mijn moeder daar woont. De tomtom op Amsterdam gericht, met "vermijd snelwegen". Toch een beetje voorzichtig zijn. Gereedschap, extra benzine, matje en slaapzak achterin :)

Eerst Grenoble, dan Bourg-en-Bres, Becancon, achterin geslapen op een camping, binnendoor langs Nancy, Metz, Luik, Heerlen weer een nachtje gebleven bij broerlief, Noordoostpolder voor het R4 weekend, maar op zondag was bijna iedereen al weg, en naar Amsterdam, 1400km op de teller erbij. Onderweg mijn carburateur binnenstebuiten gekeerd, paar keer gevaarlijk stilgestaan, bleek verstopte beluchtingsleiding van de benzinetank te zijn. Elke keer mijn hart in mijn keel als ik Gendarmerie zag.

Maar na dit fantastische avontuur ben ik helemaal verliefd op mijn hemelsblauwe Renault Quatrelle Fourgonnette. Ik heb mijn gele plaatje inmiddels gehaald en dan ga ik hem langzaamaan weer in zijn oude staat herstellen. Ik ben ook al in jullie magazijn geweest, was heeeel gezellig. Ik kom gauw weer langs.

Groeten van Herman, 27, Zaandam
Gebruikersavatar
Herman.Titine
Berichten: 8
Lid geworden op: di jun 08, 2010 2:32 pm

Re: Titine is gered

Bericht: # 126341Bericht Herman.Titine »

6 foto's voor de nieuwschierigen

http://img846.imageshack.us/g/6klaaar.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 464
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: Titine is gered

Bericht: # 126343Bericht ervaar.R4 »

Dat ziet er leuk uit !

Ik heb jaren terug een 4L (NX-33-YF, uit m'n hoofd) in dezelfde OF ongeveer dezelfde kleur gehad...

Leuk, fris kleurtje...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Titine is gered

Bericht: # 126346Bericht dirkoosterhoff »

Heel erg leuk!
Handig ook die zij raampjes in de achterbak.
Toen ik nog een F4 had was dat er een zonder zijramen en dan is het toch elke keer wel oppassen bij rotondes.
Heb je bij deze dus geen last van.
Succes met het opknappen!
Dirk.
Plaats reactie