Dus de koppeling getest, door te kijken of ik kan wegrijden in zijn drie, vanuit stilstand (dan slipt de koppeling namelijk).
En ja hoor, de koppeling lijkt aan vervanging toe.
Nou heb ik hier nog een mooi 45 pk 1100 motortje, met nieuwe koppeling en druklager, dus liever dan maar gelijk dat erin, ook al had ik met dat motortje een ander projectje op het oog.
Alleen duurt het nog eigenlijk drie weken voor ik daar tijd voor heb, en in die tussentijd rijd ik elke dag heen en weer naar mijn werk, door een ruim 1 kilomerter lange (Koen)tunnel, waar je echt niet stil wilt komen te staan met een koppeling die echt helemaal geen enkele grip meer heeft (twee baans, geen vluchtstrook, 100 km per uur..........

Nou weet ik dat je vaak wat kunt improviseren door de vrije slag van de koppeling bij te stellen, maar mijn idee is toch dat dit het begin van het einde voor mijn koppelingsplaatje is.
Kan iemand mij vertellen hoe hard het kan gaan voor je echt totaal geen grip meer hebt, en je dus ook een tunnel als de koentunnel in Amsterdam niet meer uit komt, en of er nog waarschuwingssignalen/ indicaties zijn voor het moment dat je echt op je tellen moet gaan passen?

groet, Serge