Beetje [ver] vooruitlopend op het nog openstaand F4 project vraag ik me af of je zomaar elke teller op de kabel van een r4 kan schuiven of willekeurig welke kabel in de R4 versnellings bak.
voor een ideetje moet het dashbord aangepast worden, dus waarom dan niet meteen over de top toch
Voor zover ik weet zijn er verschillende eindoverbrengingen in de diverse versnellingsbakken. Daar hoort dan een bepaald type telwerk bij. Of er dan ook verschil in de kabels zit, tsja...
Bij het laatste type dashbord hoort een kmtellerkabel met kunststof bevestiging aan het telwerk. voor de ouder typen (voor 1983) heb je een kabel nodig met schroefdraad aansluiting. Wanneer je enkele telwerken moet vergelijkenkun je dit testten m.b.v.een accuboormachine met daarin een 4-kante spijker . Bij volle toeren zie je het verschil in km, succes lordje.
kabel is een kabel. alleen de aansluiting. dat van die accuschroef is wel een goed idee, maar dan moet ik op de sloop nog altijd eerst alles los halen.
voor de duidelijkheid. Ik bedoelde niet een andere r4 of r5 tellerklok, maar om eens goed te vloeken die van een opel of zo