Is de R4 asymmetrisch gebouwd? Ik ben mijn R4 helemaal aan het strippen en ben vandaag bezig geweest de achterwielophanging in z'n geheel te demonteren.
Ik heb foto's gemaakt maar heb geen idee hoe ik die hier op het forum krijg
Wat mij opviel is dat de 3 bouten waarmee de ophanging van de achterpoten vastzitten aan de rechterzijde van de auto vrij toegankelijk zijn en aan de linkerkant half achter de drempel/achterscherm verstopt zit ??
Je zou er toch van uit gaan dat dit symetrisch zou moeten zijn? Wie weet of dit normaal is?
Overigens is de hobbyist die voordat ik deze auto onder handen nam een crimineel in mijn ogen. De ophangpunten zijn verrot maar dit is weggewerkt met zwarte kit. Overal kom ik kit tegen. Als je met deze R4 een noodstop moest maken dan had je grote kans gehad dat de hele achterwielophanging van de auto af zou zijn gebroken.
JA dat hoort zo, kun je ook zien aan je spatbordrand, links en rechts is ook anders.
Als ik me niet vergis heeft dit te maken met het recht uit rijden, omdat er rondom torsievering zit.
Inderdaad, ik zie dat het geheel asymmetrisch is gebouwd. Ik hoop dat ik de boel er weer een beetje fatsoenlijk onder krijg straks aangezien de torsiestangen ervoor zorgen dat de bevestigingspunten niet meer eenvoudig tegenover de gaten in de balken komen te staan. Iemand daar ervaring mee?
Zijn de balken voor de R4 inclusief de punten waar de schokbrekers aan vast komen te zitten in z'n geheel verkrijgbaar of moet ik zelf aan de slag met hamer en aambeeld?
Laatst gewijzigd door Harald op wo apr 13, 2011 9:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb je site bekeken. Indrukwekkende restauratie. Het was mooi geweest als je de stappen om de balken te vervangen had beschreven. Op zich zie ik niet op tegen het lassen, maar ik weet nog niet goed hoe ik de gaten waar later de bouten van achterwielophanging doorheen gaan goed uitgelijnd krijg. 2 mm verschil en de boel past niet meer of de auto spoort niet goed.