Ik heb een probleem met mijn 4GTL uit 1986 waar ik zo geen oplossing voor heb.
Vrijdag probleemloos ruim 150 km gereden op zwaar gepekelde wegen.
De auto gewoon thuis buiten geparkeerd. Voorruit en koplampen zaten volledig onder viezigheid.
Gisteren moest ik naar Utrecht naar het Vehikel.
Nadat ik de auto had gestart, bleven er 2 rode controlelampen branden, die van de oliedruk en de temperatuurmeter. (Laatste type dashboard met de ronde tellerklok)
Het oliepijl is in orde, daar mankeert niks aan, ook de koelvloeistof is netjes op peil in het expansievat.
Desondanks blijven de beide rode lampen branden, zowel bij stationair draaien als tijdens het rijden.
Ze gaan zelfs feller branden bij gasgeven, dus de dynamo werkt ook zeker goed.
Ik heb de stekker van de temperatuursensor op de cilinderkop al even los gekoppeld en ook de stekker naar de oliedruk sensor, maar ook dit geeft geen resultaat. Beide rode lampen blijven gewoon branden.
Ik heb gisteren geen problemen gehad tijdens de rit van 400 km, maar om iedere keer naar 2 constant brandende rode controlelampjes te moeten kijken is niet prettig.
Ik kom er zo niet uit wat de oorzaak kan zijn en denk aan een vals contact door de zoutaanslag.

Of heeft iemand een andere suggestie?
Groet
Harry Velthuis