Potverdikke! Blijk ik ook nog een F4tje op de foto gezet te hebben!
PS: En ja, ik weet het, de foto's zijn bagger. De (/mijn vader zijn) camera stond perongeluk ingesteld op een of ander lichtfilter, had ik dat even door?
R4F6GTX Automaat schreef:Die versnellingsbak lijkt mij niet van een R4...
Hoezo niet dan? (kan best zijn hoor maar dacht het zo even te zien dat het er eentje was).
Mij was het wel opgevallen dat ie een andere voorkant heeft dan de mijne maar lijkt me dan dat het een 3 versnellingenbak is?
Veel van die Peusjoo/Reno/Citroentjes lijken erg veel op elkaar... deze bak lijkt me dikker, breder, andere voorkant, bevestiging is anders, koppelingshuis is anders... maar lijkt er wel veel op ja; zou er een R4 bak naast moeten leggen om te vergelijken..
Kan ook aan de foto liggen, dat het beeld wat vertekent of zo
Wel een leuke spot...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rutger-peer schreef:En nu we er toch zo'n mooie foto van hebben zou ik mezelf tekort doen om niet even een vraag te stellen: ik heb bij het schoonmaken van de motor per ongeluk een van de lager-ruimte-stellers (o.i.d., die verstelbare schijven, waar je de aandrijfassen doorheen steekt) van de bestuurderszijde aandrijfas verdraaid. Ik had het boutje er even uit gehaald bij het schoonmaken, kwam er toen achter dat het geheel kon draaien maar zag pas later dat dat een stelfunctie heeft, nadat ik er al aan had zitten draaien. Iemand een idee hoe ik weet wanneer deze goed zit? Gewoon vastdraaien en een klein slagje terug?
Kun je er een foto van bij plaatsen want ik weet effe niet waar je het nu over hebt. Ligt de boel helemaal uit elkaar of zo?
Ik heb even een linkje geplaatst naar mijn eigen topic, anders gaat het hier zo offtopic. Heb nog eens goed naar die bak zitten kijken maar het lijkt wel verdomd veel op die van een R4tje (ik durf het eigenlijk wel te stellen (H)).
Rutger, heeft het over de stelcups voor de conische lagers van het differntieel.
Als je hem aan een kant hebt losgehad, kun je hem gewoon spelingsvrij afstellen. Vergeet ook niet de keerring (36x54x7,5) even te vervangen.
Over die bak op die slagboom, vergeleken met die van jouw R4, inderdaad lijkt die er verdomd veel op. Ik denk dat ik zelf in de war ben met al die bakken die ik in mijn leven vastgehad heb, wat (gelukkig ook al weer vrij lang geleden is). Hou het dan toch maar op een R4 bak en vergeet mijn vorig bericht erover maar.
Afstelling van dat ding wat je losgehaald hebt, zie bericht van Fons.
in het tv programma de tv makelaar, een witte r4 in Spakenburg na een seconde of 10 te zien http://www.rtl.nl/xl/a/10123" onclick="window.open(this.href);return false;
RS schreef:Renault 4 in de uitzending van TV Makelaar van 2 november 2010 in Bunschoten-Spakenburg.
Zie uitzending gemist op RTL 4;) bij 4 minuten (4:06)
Rik schreef:in het tv programma de tv makelaar, een witte r4 in Spakenburg na een seconde of 10 te zien http://www.rtl.nl/xl/a/10123" onclick="window.open(this.href);return false;
Pfff, ik heb het wel 10 keer bekeken....maar ik zie geen verschil
Ja...toch, IK zie geen witte R4....na een second of 10... wel bij 4 min plus/min,
Rutger-peer schreef:En ja, ik weet het, de foto's zijn bagger. De (/mijn vader zijn) camera stond perongeluk ingesteld op een of ander lichtfilter, had ik dat even door?
Ja, is bagger. Wij hebben in 2009 met onze DS 21 een vakantiereis gemaakt door Normandië en Bretagne, en ik heb ook foto's gemaakt van deze tentoonstelling in Boulogne Sur Mer. Had toen zelf ook nog geen R4 in mijn bezit, inmiddels heb ik er 3. Als ik de foto's nog kan vinden, kan ik ze naar je toe sturen met het verzoek ze te plaatsen op het forum. Akkoord?
JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (grotendeels gerestaureerd)