F4 motor = F6 Motor?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
F4 motor = F6 Motor?
Mijn f4 heeft motorcode: C1E.J.7.18 enz
Volgens de Kluwer gaan zowel de GTL als de F6 motor door het leven onder de naam 688-CIE.
De specificaties zijn:
GTL
Compressieverhouding: 9.5:1
Max vermogen 34 pk bij 4000 rpm
Max koppel 74 Nm bij 2500 rpm
F6
Compressieverhouding: 8.3:1
Max vermogen 34 pk bij 5000 rpm
Max koppel 72 Nm bij 2000 rpm
F4 1100cc
Compressieverhouding: ???
Max vermogen ???
Max koppel?
Bougies?
Volgens de Kluwer gaan zowel de GTL als de F6 motor door het leven onder de naam 688-CIE.
De specificaties zijn:
GTL
Compressieverhouding: 9.5:1
Max vermogen 34 pk bij 4000 rpm
Max koppel 74 Nm bij 2500 rpm
F6
Compressieverhouding: 8.3:1
Max vermogen 34 pk bij 5000 rpm
Max koppel 72 Nm bij 2000 rpm
F4 1100cc
Compressieverhouding: ???
Max vermogen ???
Max koppel?
Bougies?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: F4 motor = F6 Motor?
F6 was volgens mij 668-CIE ...dick holtrop schreef:Mijn f4 heeft motorcode: C1E.J.7.18 enz
Volgens de Kluwer gaan zowel de GTL als de F6 motor door het leven onder de naam 688-CIE.
?
Re: F4 motor = F6 Motor?
In een F4 hoort een 850 bijna allles met een 1100 is import dus kan je dat moeilijk vergelijken met een gtl, of de originele motorcodes.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: F4 motor = F6 Motor?
Heb je hier wat aan misschien?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: F4 motor = F6 Motor?
Dat is een 1108 cc motor met een 1 op 8,3 compressiedick holtrop schreef:Mijn f4 heeft motorcode: C1E.J.7.18
Het verwarrende is dat Kluwer bedoelt 688 of C1E motor, zijnde 2 typeaanduidingen voor dezelfde motor. De 1 wordt vaak als I geschreven.dick holtrop schreef:Volgens de Kluwer gaan zowel de GTL als de F6 motor door het leven onder de naam 688-CIE.
688 staat voor 1100 cc, later (ik dacht circa 1984, maar dat is een gok) is dat aanduiding C1E geworden. De rest van de aanduiding bepaalt o.a. de compressie.
Je kunt aan de eerste cijfers/letters altijd herkennen hoeveel cc de motor bevat. Een aantal die veel voorkomen:
688: 1108
689: 956
800: 845 (ventoux motor)
810: 1289
840: 1397 (Alpine)
847: 1397
B1B: 845
C1C: 956
C1E: 1108
C1J: 1397
C2J: 1397
Een R4GTL-motor is meestal een 688 E 7-13 of een C1E H 7-14 met een compressie van 1 op 9,5.
Groet, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: F4 motor = F6 Motor?
bedankt voor de info, toch is het moeilijk om van de C1E gevens te vinden zoals koppel ed.
ik weet inmiddels al wel welke bougies erin moeten.
bedankt voor de moeite.
NGK BP6H
ik weet inmiddels al wel welke bougies erin moeten.
bedankt voor de moeite.
NGK BP6H
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: F4 motor = F6 Motor?
Je kan gewoon de gegevens van de R4F6 aanhouden. Die heeft dezelfde motor als die van jou. De vroegere code daarvan is: 688 C7-11.dick holtrop schreef:bedankt voor de info, toch is het moeilijk om van de C1E gevens te vinden zoals koppel ed.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2