Dodge Pickup Runs on 100% Water (video)
Inventor Frederick W. Wood, and his associate, David Seigler, from Future Energy Concepts, Inc., give a video tour of the pickup truck that they've converted to run on nothing but hydroxy gas, electrolyzed on-board, and on-demand, via a super-efficient electrolysis (from water) method they have developed.
Their system produces 55 liters per minute on 55 amps. The truck recently completed a road trip of more than 3000 miles, running on this set-up.
More info + video > here
Voor Fons, en andere techneuten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Voor Fons, en andere techneuten
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Voor Fons, en andere techneuten
he Paul,
video bekeken,
ziet er goed uit, ze hebben een hydrolyseapparaat gemaakt dat met 55 ampere (bij 3 volt) 55 liter/min waterstof maakt. Die waterstof wordt gebruikt om te rijden. Hij loopt dus effectief op water. Het wordt mij niet duidelijk wat er met de geproduceerde zuurstof gebeurt en of ze die ook gebruiken, ik denk het eigenlijk niet, immers dan loopt hij op knalgas maar dat lijkt me wat fors.
Vernieuwend is dat ze een waterstof generator hebben gebouwd (vermogen 10 kwh)die voldoende waterstof kan maken om mee te rijden.
De vraag is alleen waar komt de energie voor het electrolyseproces vandaan?
Er blijkt een aparte battery daarvoor te zijn. In de video op 4 min 18, wordt gezegd dat de Deep-cell battery wordt ontkoppeld van de car battery.
Ik denk dat deze battery thuis vanaf het stroomnet wordt geladen bv met solar energy oid.
Of zit ik er erg naast?
vr gr Fons
video bekeken,
ziet er goed uit, ze hebben een hydrolyseapparaat gemaakt dat met 55 ampere (bij 3 volt) 55 liter/min waterstof maakt. Die waterstof wordt gebruikt om te rijden. Hij loopt dus effectief op water. Het wordt mij niet duidelijk wat er met de geproduceerde zuurstof gebeurt en of ze die ook gebruiken, ik denk het eigenlijk niet, immers dan loopt hij op knalgas maar dat lijkt me wat fors.
Vernieuwend is dat ze een waterstof generator hebben gebouwd (vermogen 10 kwh)die voldoende waterstof kan maken om mee te rijden.
De vraag is alleen waar komt de energie voor het electrolyseproces vandaan?
Er blijkt een aparte battery daarvoor te zijn. In de video op 4 min 18, wordt gezegd dat de Deep-cell battery wordt ontkoppeld van de car battery.
Ik denk dat deze battery thuis vanaf het stroomnet wordt geladen bv met solar energy oid.
Of zit ik er erg naast?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)