Nu is 2 bar ook wel een beetje veel voor je system refroidisment.
Solderen gaat overigens best goed met de vlam. Als hij lekt langs /door de soldeernaad is het handigst als de gehele bovenkap eraf gaat (heetstoken etc) daarna, de solderkanten vijlen, schuren tot het blanke materiaal. Zelfde voor de plaat waar hij tegenaan moet. Daarna S39 (of vertinpasta) erop, en weer heetstoken, als beide delen goed vertind zijn ze opnieuw eeuwig verbinden (een soort huwelijk ) en nog voldoende tin toevoegen. Daarna schoolspoelen en afpersen. (2) uur werk.
Tussen de fotos van t magazijn staat een foto met van een nieuwe oude type radiateur... Wellicht dat die er nog ligt... Een nieuwe radiateur, nieuwe type, koste me vorig jaar 120-135 euro.
Inderdaad zoals Fons zegt, gewoon proberen te solderen. Wellicht heb je de beschikking over een autogeen lassetje? Dan is het helemaal zo gefixt..
2 bar was ook geen constante druk. twee pufjes. had geen zin in met mn mond de boel op druk te zetten. De scheuren zitten helaas in de kap zelf en niet in de verbinding. Zal vanmiddag de boel eens uitbouwen en kijken waar ze allemaal zitten.
Hoe moet je eigenlijk afpersen?
de zolder moet nog eens aangepakt worden, we willen nog een boekkenkast in de huiskamer timmeren. Ook staat er nog een F4 project te wachten, maar als eerste de sociale contacten een beetje aanhalen
Zo als eerste de beloofde foto's.
Als eerste een sfeerplaatje van het verbouwen van de schakelstang. Bleek dat een ouwe niet zo prettig schakelt op een nieuwe bak. Maar met twee cm verlengen en 5cm verlagen komen we een heel eind [ schakelstang niet de hele auto]
Als tweede een sfeerplaatje van het solderen der radiateur. Bij poging twee kwamen er geen bubbels meer omhoog
Maar nu waar jullie allemaal op zitten te wachten..... het bankje.
Nog een paar haakjes vast maken en weer iets wat van het lijstje afkan
De jutte zit opgespannen oper het frame met in het midden die dot kamelenhaar. Daarover zit het schuim met aan de zijkanten twee wiggen en daarover dan het skai wat ook gepolsterd is met 1cm schuim.
Zo, alle twee de bankjes zijn klaar dus jullie hebben de achterbank nog tegoed.
Nu was het alleen dus nog even de rest van de auto af krijgen en ook daarmee zijn we aardig op weg.
Eigenlijk alleen nog een par kleine dingen zoals een lampje vervangen en een paar moeren aandraaien.
Dat is maar goed ook, want maandag mogen we ons melden bij de RDW [spannend]
Morgen maar eens een paar plaatjes schieten in daglicht
je moet wat als iemand de achterkant heeft afgezaagd onder de normale kentekenverlichting. Zat er zo al op toen ik um kreeg en maar zo gehouden. Zal wel iets minder opvallen als er straks een kentekenplaat tussen hangt.
Die F4 is het volgende/vorige project. Het chassie er van heb je ook wel eens in dit topic zien passeren