Vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Vraagje
Ben een beetje nieuw hier maar eigenlijk lid geworden om een vraag te stellen aan mensen die hem zouden moeten kunnen beantwoorden.
Ik overweeg binnenkort een F6 te kopen met het oog op het heen en weer vervoeren van 1 specifiek ding, maar voordat ik weet of hij daarvoor geschikt is wil ik heel graag weten wat de afmetingen van de laadruimte zijn (hoogte, breedte en diepte). Als het namelijk niet gaat passen is het voorbij, maar ik vind het gewoon een leuke wagen die niet zo overdreven uitgebreid is als de auto's van tegenwoordig. En dan ook nog met alle Franse charmes erbovenop!
Als iemand mij kan helpen hoor ik het graag!
Ik overweeg binnenkort een F6 te kopen met het oog op het heen en weer vervoeren van 1 specifiek ding, maar voordat ik weet of hij daarvoor geschikt is wil ik heel graag weten wat de afmetingen van de laadruimte zijn (hoogte, breedte en diepte). Als het namelijk niet gaat passen is het voorbij, maar ik vind het gewoon een leuke wagen die niet zo overdreven uitgebreid is als de auto's van tegenwoordig. En dan ook nog met alle Franse charmes erbovenop!
Als iemand mij kan helpen hoor ik het graag!
Re: Vraagje
Hoi Thijsie,
De lengte van de laadbak is 150 cm schattenderwijs ( mijn F6 heeft geen origineel tussenschot meer...). Zou trouwens wel moeten kloppen vanwege de minimumeis van 150 cm voor het grijs kenteken.
Breedte tussen de langsverstevigingen van de carosserie 116,5 cm.
Breedte tussen de wielkasten 101 cm; wielkasten zijn elk 32 cm hoog en 20 cm breed.
Bovenop de wielkasten heb je nog 82 cm hoogte, ertussenin 116,5 cm.
De deuropening is overigens 100 cm breed.
Rudolf
De lengte van de laadbak is 150 cm schattenderwijs ( mijn F6 heeft geen origineel tussenschot meer...). Zou trouwens wel moeten kloppen vanwege de minimumeis van 150 cm voor het grijs kenteken.
Breedte tussen de langsverstevigingen van de carosserie 116,5 cm.
Breedte tussen de wielkasten 101 cm; wielkasten zijn elk 32 cm hoog en 20 cm breed.
Bovenop de wielkasten heb je nog 82 cm hoogte, ertussenin 116,5 cm.
De deuropening is overigens 100 cm breed.
Rudolf
Hier heb je de maten van de f6 uit de folder.

Dan ga ik me afvragen wat je eigenlijk wilt vervoeren, een hond in een bench?
Ik vroeg me al af hoe lang het zou gaan duren tot die vraag werd gesteld 
Nee, het is iets bijzonderders, namelijk dit ding: http://www.youtube.com/watch?v=GNQp-E4hCUo" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er 116 cm voor nodig in de hoogte, dus het zou net moeten kunnen!

Nee, het is iets bijzonderders, namelijk dit ding: http://www.youtube.com/watch?v=GNQp-E4hCUo" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er 116 cm voor nodig in de hoogte, dus het zou net moeten kunnen!
- Rutger-peer
Overigens: rechter muisknop klikken op het plaatje, dan klikken op "afbeelding bekijken"... dan zie je het plaatje in zijn geheel, nu is ie weer door het forum afgekapt.
Misschien ten overvloede maar toch ...
PS: erg grappig dat filmpje! Mooi gedaan!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
het staat er gewoon helemaal op er wordt hoogstens wit afgekapt.Rutger-peer schreef:Overigens: rechter muisknop klikken op het plaatje, dan klikken op "afbeelding bekijken"... dan zie je het plaatje in zijn geheel, nu is ie weer door het forum afgekapt.
Meer maten stonden er niet bij.
-
dat draaiorgeltje??? Noem jij dat niet bijzonder? geweldig ding man!Thijsie schreef: Nee, het is iets bijzonderders, ..........
Maar als je F6 niet hoog genoeg is kun je die toch aanpassen en verhogen? Voor zo'n mooi ding is dat wel te doen!

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik zei toch juist dat het iets was dat meer bijzonder was dan een hond in een bench?R4F6GTX Automaat schreef:dat draaiorgeltje??? Noem jij dat niet bijzonder? geweldig ding man!Thijsie schreef: Nee, het is iets bijzonderders, ..........
Maar als je F6 niet hoog genoeg is kun je die toch aanpassen en verhogen? Voor zo'n mooi ding is dat wel te doen!

Is dat verhogen een beetje te doen? Ik ga dit jaar werktuigbouwkunde studeren, dus het dak verhogen van een Renault 4 zou misschien ook nog wel een leuke opdracht zijn (als het haalbaar is natuurlijk).
In ieder geval alvast bedankt voor alle info, nou nog kijken of er ergens nog een goede voor een niet al te hoge prijs te vinden is (in Frankrijk ofzo).
Dat bedoel ik, een F6 FASA, wellicht is die hoog genoeg, effe aan Hanz vragen voor de maat en weet hij er één te koop in Espana, lekker apart, want ik heb er nog geen gezien.Thijsie schreef:R4F6GTX Automaat schreef:Thijsie schreef:
Is dat verhogen een beetje te doen?
- Hanz
- Contacteer:
zeker, zie hier. Een verhoogde 4F is trouwens 11 centimeter hoger dan een gewone.jeffr4 schreef:Dat bedoel ik, een F6 FASA, wellicht is die hoog genoeg, effe aan Hanz vragen voor de maat en weet hij er één te koop in Espana, lekker apart, want ik heb er nog geen gezien.
Laatst gewijzigd door Hanz op wo jul 07, 2010 1:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
O ja, "iets" en "niets" is maar een lettertje verschil en de lettertjes zijn 's avonds zoveel kleiner dus niet goed gelezen...Thijsie schreef:Ik zei toch juist dat het iets was dat meer bijzonder was dan een hond in een bench?R4F6GTX Automaat schreef:dat draaiorgeltje??? Noem jij dat niet bijzonder? geweldig ding man!Thijsie schreef: Nee, het is iets bijzonderders, ..........
Is dat verhogen een beetje te doen? Ik ga dit jaar werktuigbouwkunde studeren, dus het dak verhogen van een Renault 4 zou misschien ook nog wel een leuke opdracht zijn (als het haalbaar is natuurlijk).
In ieder geval alvast bedankt voor alle info, nou nog kijken of er ergens nog een goede voor een niet al te hoge prijs te vinden is (in Frankrijk ofzo).
Rebecca heeft haar "Carthedral" ook ietsje verhoogd..... moet met een 4tje ook wel kunnen, toch?

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Rutger-peer
Bij mij worden er wel degelijk maten afgekapt, de hele achterkant van de bovenste tekening en de rechterkant van het tekeningetje rechtsonder. Maar misschien heeft dat met andere instellingen (of beeldschermgrootte te maken)... Maar dat maakt ook niet uitplakjes schreef:het staat er gewoon helemaal op er wordt hoogstens wit afgekapt.Rutger-peer schreef:Overigens: rechter muisknop klikken op het plaatje, dan klikken op "afbeelding bekijken"... dan zie je het plaatje in zijn geheel, nu is ie weer door het forum afgekapt.
Meer maten stonden er niet bij.

Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Dan zal ik de plaatjes voortaan altijd kleiner maken dan heeft er ook zeker niemand last van wegvallende stukken.Rutger-peer schreef:Bij mij worden er wel degelijk maten afgekapt, de hele achterkant van de bovenste tekening en de rechterkant van het tekeningetje rechtsonder. Maar misschien heeft dat met andere instellingen (of beeldschermgrootte te maken)... Maar dat maakt ook niet uitplakjes schreef:het staat er gewoon helemaal op er wordt hoogstens wit afgekapt.Rutger-peer schreef:Overigens: rechter muisknop klikken op het plaatje, dan klikken op "afbeelding bekijken"... dan zie je het plaatje in zijn geheel, nu is ie weer door het forum afgekapt.
Meer maten stonden er niet bij..
Maar ik dacht zo kun je alles in iedergeval goed zien.