zou dat anders gaan als een auto uit frankrijk halen? Neem anders contact op met de ambassade?Hanz schreef:Ik lijk een vier te kunnen gaan kopen in Spanje. Het idee is met het ding naar Nederland te rijden. Weet iemand wat daar allemaal bij komt kijken m.b.t. overdracht papieren, verzekering, (tijdelijk?) kenteken etc?
hoe importeer je een auto uit Spanje?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Re: hoe importeer je een auto uit Spanje?

Jammer dat je geen Duits spreekt.Mummelvrouw schreef:roberto schreef:Hier heb ik een ander gevonden kosten 48 EU dit staat er:
Deckungskarte Kurzzeitkennzeichen-Versicherung mit grüner Karte und aktivierter eVB-Nummer
Deckungskarte/Versicherungskarte (nur Haftpflichtversicherung!) mit eVB-Nummer und grüner Versicherungskarte für Kurzzeitkennzeichen/Überführungskennzeichen /5-Tage-Kennzeichen, Laufzeit 5 Tage, für die Überführung eines Kfz (PKW, LKW,Krad, Anhänger etc.)Diese Karte ist besonders geeignet für EU-Bürger ohne Wohnsitz in Deutschland und für die Überführung eines Fahrzeugs ins EU-Ausland
je hebt dan wel de platen, maar je bent niet verzekerd.ook niet leuk als er wat gebeurd.
Vertaling via Google
Kaart verzekering dekking tijdelijke nummerplaat met een groene kaart en ingeschakeld eVB aantal
Cover kaart / verzekeringskaart (alleen aansprakelijkheidsverzekering!) Met eVB aantal en de groene verzekeringskaart tijdelijke plaat / nummerborden-vijf-dagen-indicator, de duur van 5 dagen voor het vervoer van een motorvoertuig (auto, vrachtwagen, motor, aanhangwagen, enz.) Deze kaart is bijzonder Geschikt voor EU-burgers die niet woonachtig in Duitsland en voor de vervoer van een voertuig naar andere EU-landen
Je zou natuurlijk ook José Luis RodrÃguez Zapatero kunnen bellen en hem kunnen vragenMummelvrouw schreef:zou dat anders gaan als een auto uit frankrijk halen? Neem anders contact op met de ambassade?Hanz schreef:Ik lijk een vier te kunnen gaan kopen in Spanje. Het idee is met het ding naar Nederland te rijden. Weet iemand wat daar allemaal bij komt kijken m.b.t. overdracht papieren, verzekering, (tijdelijk?) kenteken etc?
Hola Luis, usted puede tener un registro temporal para mi Renault 4, con un seguro
Misschien dat hij dat wel voor je regeld
-
ja, erg jammer. Stomme vergissing, neem mij niet kwalijk. Misschien ga ik in de winter op duitse lesroberto schreef:
Jammer dat je geen Duits spreekt.
Laatst gewijzigd door Mummelvrouw op za mei 29, 2010 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ilona,met mijn indische afkomst en de helft van het jaar wonende in NL en Kreta, ben ik bv de Nederlandse taal niet zo machtig, dus over welke veer heb je het eigenlijk bij de "stomme veergissing ???Mummelvrouw schreef:
ja, erg jammer. Stomme veergissing, neem mij niet kwalijk. Misschien ga ik in de winter op duitse les
Torsieveer van de R4? bladveer kan niet eh... koni veer? oh nee dat schijnt weer een dennigie te zijn.
-
Oh....nou zie ik het pas, die stomme ve(er)gissing was gewoon een verschrijving, dus.....eigenlijk gewoon..dus... een stomme vergissing
Jezt aber erst mal die wichtigste Deutsche Lektion

Also einen guten Start und viel Spaß

Jezt aber erst mal die wichtigste Deutsche Lektion

Also einen guten Start und viel Spaß
Ilona, ik heb ook effe op "wijzig" geklikt en mijn bericht aangepast (e), zo komt er niemand achter en
blijft het onder ons!!!
En zie ik daar Ilona niet op die stretcher, dit na een paar weekies op de hometrainer?
Zusammen mit die Mummelfamilien ,sehr schön. toll !!

blijft het onder ons!!!

En zie ik daar Ilona niet op die stretcher, dit na een paar weekies op de hometrainer?
Zusammen mit die Mummelfamilien ,sehr schön. toll !!