Remkuren F6
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Remkuren F6
Gister onder het rijden sloeg ineens het rechterachterwiel vast! piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiep! wiel stond stil maar de auto reed nog....na ik stil stond even een metertje achteruit gereden en met een flinke "kloink" kwam het wiel weer vrij en kon ik verder rijden.
Vandaag zakt het rempedaal een stuk verder en voelen de remmen niet lekker aan. Morgen maar eens de boel uit elkaar gaan halen...
Wat ie ook nogal eens heeft, af en toe lijkt het of de wagen zich verslikt. Doorgaans gewoon soepel rijden en dan ineens alsof je de stroom uitschakelt en dan gelijk weer aan. Iemand een idee waar ik dat moet gaan zoeken?
Vandaag zakt het rempedaal een stuk verder en voelen de remmen niet lekker aan. Morgen maar eens de boel uit elkaar gaan halen...
Wat ie ook nogal eens heeft, af en toe lijkt het of de wagen zich verslikt. Doorgaans gewoon soepel rijden en dan ineens alsof je de stroom uitschakelt en dan gelijk weer aan. Iemand een idee waar ik dat moet gaan zoeken?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Remkuren F6
Het kan de remdrukverdeler zijn die reageert op hoogte misschien heb je over een hobbel gereden en is hij vast gaan zitten.
Dat andere probleem heb ik ook met mijn vier ik heb bij mij het idee dat het bezine peil in de carburateur te hoog is als ik hem start op een helling een beetje omhoog start hij slecht ook een verzopen lucht, staat hij recht dan is alles ok.
Dat andere probleem heb ik ook met mijn vier ik heb bij mij het idee dat het bezine peil in de carburateur te hoog is als ik hem start op een helling een beetje omhoog start hij slecht ook een verzopen lucht, staat hij recht dan is alles ok.
-
Mijne rijdt op gas, dus dan maakt een hobbel of zo niet uit. Hij doet het bij kruissnelheid, gewoon lekker toeren en dan opeens verslikt ie zich...
remdrukverdeler als 1 wiel vast slaat?
remdrukverdeler als 1 wiel vast slaat?
nee op gas gaat dat niet op.
Het wiel wat blokkeerde was dat het linker achterwiel?
Het wiel wat blokkeerde was dat het linker achterwiel?
-
-
zoiets denk ik ook. Morgen ga ik 't openhalen en dan zie ik het wel..
of niet; dan is het wat anders...
of niet; dan is het wat anders...
Tja Paul jij weet zowat alles, dus als ik met suggesties kom moet het wel zinvol zijn... houd ie alleen in of is het echt meer.... want als ie alleen in houdt zou het in de luchttoevoer kunnen zitten... (zeker op gas...) anders moeten we of iets electronisch niet helemaal goed hebben...hoe zit het met je velleman kitje ? zitten alle kabels goed vast enzo...d'r is ook dat deel van de interne weerstand van een kabel neemt toe als de temperatuur van het koper hoger wordt, en de temperaatuur neemt toe als de interne weerstand toeneemt.... dit kan het systeempje wel beinvloeden...
of er is iets met de brandstof toevooer, of te wel.... gooit ie mischien af en toe de gastoevoer dicht.... of is het membraam aan vervanging toe....
1 van de 2 mogelijkheden moet uitgesloten worden, dus eh.... doet ie het op benzine ook ?? of moet er dan echt heel veel aan veranderd worden.....
nou goed ik heb ff meegedacht, en zoals ik zelf altijd heb, ....
morele steun is ook steun !
of er is iets met de brandstof toevooer, of te wel.... gooit ie mischien af en toe de gastoevoer dicht.... of is het membraam aan vervanging toe....
1 van de 2 mogelijkheden moet uitgesloten worden, dus eh.... doet ie het op benzine ook ?? of moet er dan echt heel veel aan veranderd worden.....

morele steun is ook steun !

O ja schoot me nog iets te binnen....Het Relais van het contact.....dat zou kunnen veroorzaken wat je beschrijft.... das wel een goeie om ff te checken....
Het probleem met het blokkerende achterwiel herken ik, nadat nieuwe voringen waren gemonteerd. Iemand raadde mij aan om zaagsneden te maken in de voering, maar geen resultaat. Pas onlangs ontdekt dat de voering op de remschoen niet gelijk van lengte zijn. Aan de onderzijde ontbreekt ong 3 cm, deze moeten volgens mij aan de voorkant van de ankerplaat gemoteerd worden. Dit omdat, wanneer de auto door een gat rijdt, de remschoen iets kan zakken, maar niet aangrijpt omdat op dat stukje geen remvoering zit. ( Het werd ook wel ooit de zelfbekrachtigend remschoen genoemd, omdat die zich als het ware met de draairichting van het wiel vastspied). Groet Lordje
Volgens mij ligt dat iets anders.lordje schreef: Aan de onderzijde ontbreekt ong 3 cm, deze moeten volgens mij aan de voorkant van de ankerplaat gemoteerd worden. Dit omdat, wanneer de auto door een gat rijdt, de remschoen iets kan zakken, maar niet aangrijpt omdat op dat stukje geen remvoering zit. ( Het werd ook wel ooit de zelfbekrachtigend remschoen genoemd, omdat die zich als het ware met de draairichting van het wiel vastspied). Groet Lordje
Elke trommelrem heeft een zelf remmende en een zelflossende kant.
De ene voering word door de draaing van het wiel aan de trommel vast getrokken en de andere word door de draairichting eigenlijk weggedrukt.
De korte voering komt op de zelfremmende kant (dus de kant die in de draairichting scharniert)
De lange voering komt dan automatisch op de zelflossende kant.
Het verzakken van een remschoen heb ik nog niet meegemaakt.(wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is)
-
Zoiets denk ik ook; het lijkt erop dat de stroom ergens gewoon een fractie van een secondje uitvalt waardoor hij "verslikt". Dat doetie zowel op ontvetter (benzine) als op gas...Tweety schreef:O ja schoot me nog iets te binnen....Het Relais van het contact.....dat zou kunnen veroorzaken wat je beschrijft.... das wel een goeie om ff te checken....
Gaan de lichten ook uit dan of eh...allen de motor ?? dan zit 't inderdaad vermoedelijk onder het dashbord.. je zou het relais gewoon kunnen vervangen.... gek is dat je zegt dat ie het allen bij kruissnelheid doet....
een andere mogelijkheid is natuurlijk kortsluiting, maar dan zouden de lichten ook uit moeten gaan....
een andere mogelijkheid is natuurlijk kortsluiting, maar dan zouden de lichten ook uit moeten gaan....
-
Het is een fractie van een seconde en hij laat niet vantevoren weten wanneer hij dat weer doet dus geen idee of de lampen ook uit gaan of wat dan ook...
Hik!
Hik!
ach kortsluiting is vrijwel uitgesloten.... 't lijkt me dan toch een tijdelijke onderbreking van de ontsteking, hoewel er in dat geval natuurlijk een eigenlijk een backfiretje zou moeten zijn..(als het echt kort is...) toch denk ik dat...evt. de kabel van de bobine naar de verdeelkap... evt. de bobine....evt. andere extra ontsteking onderdelen...in iedergeval het volgende wat moet worden uitgesloten.....je hebt vast nog wel wat liggen waar dat mee kan....