Bedankt voor de reacties op mijn infozoektocht naar deze militaire sinpar.
Nu kwam ik deze mooie spaanse FASA R4 tegen met allerlei details, is deze geheel origineel??
De chroomstrips rondom de wielkasten, hoort dit? Waar komen die nog meer voor?
4L embleem rechts achter? en Super aan de linkerkant? Wel een mooie R4.
Hanz wellicht meer info????
Kijk eens op de site van boerammetje, dit lijkt me meer een puzzel waarvan de stukjes op de verkeerde plaatsliggen.
Een Super heeft toch de zo kenmerkende dubbele bumper achter en neerklappende achterdeur...
Of ben ik nu gek
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Dat vond ik dus ook, dat het wellicht een zelfgecreerde puzzel is van allerlei emblemen(4L en Super enz), maar anderzijds is het een FASA R4,dus ? Misschien dat in Spanje dit een Super uitvoering is en dat het 4l embleem inderdaad aan de rechterkant hoort enz ?.....een spaanse 4l super uitvoering.... Hanz kan er misschien iets mee.
@Hanz,
Bedankt voor deze informatie en ik had reeds op de site gekeken, maar kon de door jou gegeven info niet zo terug vinden. Zo zie je, wat ogenschijnlijk anders lijkt.... is toch origineel.
Ik kwam de strip langs de spatborden als accesoire ook bij de franse type's tegen, alsmede de chromen deurschelpen, wat volgens mij ook een accesoire d'epoque is.
jeffr4 schreef:@Hanz,
Bedankt voor deze informatie en ik had reeds op de site gekeken, maar kon de door jou gegeven info niet zo terug vinden. Zo zie je, wat ogenschijnlijk anders lijkt.... is toch origineel.
Ik kwam de strip langs de spatborden als accesoire ook bij de franse type's tegen, alsmede de chromen deurschelpen, wat volgens mij ook een accesoire d'epoque is.
Op Allez-y.info onder 'FASA R1125'
De spaanse deurschelpen (geribbeld) zijn nog iets anders dan de franse (glad)
Weer effe iets anders wat ik tegenkwam en wellicht dat er iemand is, die over deze ombouwkit iets weet.
De kit komt iniedergeval uit Portugal en wordt aangeduid als Renault R4 GTL Cabriolet, hierbij een uitgebreide impressie:
Het komt bij mij over, dat het chassis niet is ingekort, integenstelling tot de JP's
Heb de bezitter van die auto afgelopen zomer gesproken. Hij heeft er meerdere, ook in goede staat. Ze duiken af en toe ook op op eBay en leboncoin. De film heb ik nog niet weten te vinden.
Renault 3 '61, 4 '61, 4L '62, 4 Fourgonnette '62, 4 Super '63, 4 Export '66, 4 Fourgonnette Vitrée '67, 4 Parisienne '67, 4 Parisienne '68, 4 Plein Air '68, Daf 600 '60, Citroen DS19 '57, ID19 P '60, ID19 F '60, Peugeot 404 '68. www.boerammetje.nl
Ik reageerde zonder door te hebben dat er al een tweede pagina van dit topic was. Had het dus over die Sinpar Torpedo. Deze cabrio lijkt me meer iets om een abwreckpremie mee op te strijken.
De oorsprong van de wielsierlijsten op die blauwe Fasa hierboven is me ook onbekend, er staat geen merk in o.i.d., wel een artikelnummer per stuk strip. Ik heb ze op de Plein Air zitten, vorig jaar van LeCar gehad.
Ik durf overigens te bestrijden dat dat 4L Logo op die blauwe hoort. M.i. is dat ouder dan de rest van de emblemen, en zit het bovenal aan de verkeerde kant van de klep getimmerd.
Renault 3 '61, 4 '61, 4L '62, 4 Fourgonnette '62, 4 Super '63, 4 Export '66, 4 Fourgonnette Vitrée '67, 4 Parisienne '67, 4 Parisienne '68, 4 Plein Air '68, Daf 600 '60, Citroen DS19 '57, ID19 P '60, ID19 F '60, Peugeot 404 '68. www.boerammetje.nl
Boerammetje schreef:Heb de bezitter van die auto afgelopen zomer gesproken. Hij heeft er meerdere, ook in goede staat. Ze duiken af en toe ook op op eBay en leboncoin. De film heb ik nog niet weten te vinden.