Olie uit uitlaat.

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
BasF4
Berichten: 26
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 5:16 pm

Olie uit uitlaat.

Bericht: # 116614Bericht BasF4 »

Het valt me op dat bij vooral het starten wat olie meekomt uit de uitlaat iedere keer.
Het is niet echt bevorderlijk voor mijn oprit dus ben benieuwd hoe dit op te lossen?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Olie uit uitlaat.

Bericht: # 116615Bericht roberto »

Waarschijnlijk rij je korte stukjes er kan dan olie verzamelen in de uitlaat pot, als je de auto smorgens start da geef je waarschijnlijk wat meer gas mede hierdoor blaas je met het vocht in de uitlaat de olie eruit. tip geef niet te veel gas als je smorgens start op de oprit geef wat meer gas op de openbareweg
Gebruikersavatar
hans4
Berichten: 138
Lid geworden op: zo sep 06, 2009 10:49 pm
Locatie: kop van NH

Re: Olie uit uitlaat.

Bericht: # 116629Bericht hans4 »

Is het wel olie ??

Ik denk dat het gewoon vuil uit de uitlaat is wat met condens-water mee naar buiten komt :roll:
Ik word betaald om gek te zijn
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Olie uit uitlaat.

Bericht: # 116630Bericht ap »

hans4 schreef:Is het wel olie ??

Ik denk dat het gewoon vuil uit de uitlaat is wat met condens-water mee naar buiten komt :roll:
Heb er bij mijn auto ook last van en dat is volgens mij gewoon roet wat er zoals Hans ook al zegt met het condenswater mee komt.
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Olie uit uitlaat.

Bericht: # 116631Bericht roberto »

ap schreef:
hans4 schreef:Is het wel olie ??

Ik denk dat het gewoon vuil uit de uitlaat is wat met condens-water mee naar buiten komt :roll:
Heb er bij mijn auto ook last van en dat is volgens mij gewoon roet wat er zoals Hans ook al zegt met het condenswater mee komt.
De roet in de uitlaat is niet verbrande olie cq benzine, daarom is het einde van de uitlaat bij een R4 nooit lichtgrijs zoals bij jongere auto's waar de verbranding electronisch is geregeld, deze niet verbrande olie komt met het condens smorgens de uitlaat uit
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Olie uit uitlaat.

Bericht: # 116643Bericht Tweety »

Als het erg veel is duid dat op een onvolledige verbranding, en zijn het meestal de puntjes die aan vervanging toe zijn.... kijk maar ff, E5,- of E10,- voor nieuwe.... is het wel waard... :D
Plaats reactie