Jouw tante mag zich gelukkig prijzen. Het gaat hier om een door ons aller bekend en geliefd Frans merk, vormgegeven door een Italiaanse carrosseriefabrikant, die ook Keverachtigen wist op te pimpen. Ik heb van de basis, waar deze coupe is van afgeleid zelf de sedan versie gehad. In het wit en geheel vierkant in tegenstelling tot de prachtige lijnen van deze fantastiche auto.
Als ik het mag vergelijken met de rallyversies van deze basis die in Frankrijk zeer gewild zijn, kom je al gauw boven de 10 mille euro's.
RVIER schreef:hebo's
hierbij een foto van de auto van mijn demeterende tante Truus. Ze weet wel nog dat hij blauw is maar niet meer welk merk. Ze weet nog dat ze hem kreeg toen ze 35 jaar getrouwd was.
Welk merk/type is dit en wat zou ik er voor kunnen vragen?
@RIK
De auto van paul was een Renault, het moest iets zijn van na de oorlog. De enige auto van Renault met de motor achterin was destijds de R4CV (let op de wielen).
Ik heb gezocht op renault 4cv derive
Daarvoor heb ik er ook heel wat bekeken. Er blijken veel Volkswagenkeverachtigen te bestaan, dien in een cabrioletvariant voldeden aan het profiel
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Zelfs Autoweek is al bij jouw tante langsgeweest om een fotootje te maken
En als je ver de geschiedenis induikt heeft Luigi Segre ook nog wel een fotootje gemaakt!
Rudolf2 schreef:Zelfs Autoweek is al bij jouw tante langsgeweest om een fotootje te maken
En als je ver de geschiedenis induikt heeft Luigi Segre ook nog wel een fotootje gemaakt!
Rudolf
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
ik zat te zoeken in de hoek van fiat-simca, maar hier was ik niet snel op gekomen, niet echt mijn smaak maar nu weet ik dat het een r8 is, wel knap om zo'n standaard r8 te verbouwen tot dit coupeetje
Je hebt er zo'n reclame van, waarin ze uitleggen hoe zo'n ombouw in het werk gaat. Zou een raadplaat kunnen zijn: Wat voor auto was het voor het in Peugeot 206 getransformeerd wordt?
Maar het is aan jou Rik, jij hebt geraden dat het een R8 was!
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
RVIER schreef:het is een
1988 Padmini , Hindustan Ambassador Mk 2
vr gr Fons
Nu is het bouwjaar en wat toevoegingen mij onbekend, maar inderdaad de Hindustan Ambassador. Dit type auto wordt uiterlijk bijna onveranderd al 50 jaar verkocht. Momenteel te verkrijgen met zuinige 1.8 motor en 5 versnellingsbak en als optie stuurbekrachtiging en nog meer, de prijs zal rond de 10.000 euro liggen. Wel rechts sturen uiteraard.
Aan jou de volgende Fons,
Vr. gr. Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rudolf2 schreef:Maar wel tweedehands invoeren, want een nieuw nederlands kenteken zal niet gaan lukken!
Ik dacht dat ze in het Verenigd Koninkrijk zijn te verkrijgen, misschien dat daar nog wat mee gedaan kan worden voor de homologatie van merk en type. Mocht ie na de aanschaf niet bevallen kan er altijd nog een Peugeot 206 van gemaakt worden zoals al eerder bewezen.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
The Hindustan importers in the UK changed their name to Fullbore Motors, and the Ambassador was renamed the "Mark 10". The basic price shot up to £11,425, reflecting the fact that the Ambassador was almost rebuilt on arrival in the UK. These changes included a respray with higher quality English weather resistant paint, a catalytic converter to comply with the European emmissions laws and the installation of a heater. New seals, tyres and a front anti-roll bar were also fitted. Following this refurbishing work, the unusual step of draining all the water from the radiator and washer bottles was taken, as a precaution against contraction of any water-borne diseases, which were commonplace in India.
Ze hebben ook nog andere auto's gebouwd zoals bv een vauxhall een fiat 1100