Belasting vrij
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Belasting vrij
Wordt een auto van februari 1966 belasting in februari 2011?
-
- Contacteer:
Re: Belasting vrij
dat is die al in 1991 geworden
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Oldtimeridioot...
-
belastingvrij wil zeggen dat ie minimaal 25 jaar oud is. APK bij auto's van 30+ jaar is om de twee jaar en auto's van voor 1960 is APK vrij. Je '66er is dus allang belastingvrij en APK om de 2 jaar...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik denk dat je een auto van 1986 bedoeld en een auto van 86 is belastingvrij in 2011.roodkapje schreef:Wordt een auto van februari 1966 belasting in februari 2011?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik bedoelde inderdaad 1986.
Maar ik hoor van verschillende mensen dat het alleen geldt voor auto's die vanaf 1 jannuari 2011, 25 jaar of ouder zijn. Wie weet het zeker?
Maar ik hoor van verschillende mensen dat het alleen geldt voor auto's die vanaf 1 jannuari 2011, 25 jaar of ouder zijn. Wie weet het zeker?
-
- Contacteer:
dat hangt er nog van af hoe ze het met de km heffing gaan doen
op dit moment is de richtgrens 1-1-11
wie dan 25 is (de auto) is belastingvrij
wie dan nog niet moet belasting blijven betalen
op dit moment is de richtgrens 1-1-11
wie dan 25 is (de auto) is belastingvrij
wie dan nog niet moet belasting blijven betalen
Automobielen:
Oldtimeridioot...
Oldtimeridioot...
tja de auto is en blijft een melkkoe, maar er staat in de berichten dat voertuigen van voor 1987 buiten de regeling vallen
-
Volgens belastingdienst.nl (toch gezaghebbend wil ik hopen):
Vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder
Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.
In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.
Betekent volgens mij dat iedere R4 met bouwjaar 1986 of vroeger nog net aan de goede kant van de streep zit, alles wat jonger is voor eeuwig gedoemd is om belasting (en ook kilometerheffing) te blijven betalen....
Vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder
Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.
In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.
Betekent volgens mij dat iedere R4 met bouwjaar 1986 of vroeger nog net aan de goede kant van de streep zit, alles wat jonger is voor eeuwig gedoemd is om belasting (en ook kilometerheffing) te blijven betalen....
Laatst gewijzigd door Willem de Zwijger op do dec 17, 2009 10:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is een harde klap voor alle youngtimer bezitters die nu net leuk aan het hobbyen zijn.
Met een Renault 4 ga je iets (veel) meer betalen bij 12000 km dan waar je nu zit met je 11 euro belasting per maand.
Als je ''kleine auto'' invoert en 12000 km, dan berekent de site dat je plusminus 180 euro gaat betalen aan kilometerheffing
Zie http://www.kilometerheffing-nee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een Renault 4 ga je iets (veel) meer betalen bij 12000 km dan waar je nu zit met je 11 euro belasting per maand.
Als je ''kleine auto'' invoert en 12000 km, dan berekent de site dat je plusminus 180 euro gaat betalen aan kilometerheffing
Zie http://www.kilometerheffing-nee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had zelf al met de geschatte kilometerbijdrage zitten rekenen (is op dezelfde site te vinden) en kon dan niet meer dan 2100 kilometer per jaar rijden zonder duurder uit te zijn.
Rudolf
Rudolf
-
Dit zal de waarde van mijn GTL uit 1986 tot ongekende hoogte doen stijgen.....U kunt inschrijven middels een gesloten enveloppe met daarin Uw bod.
Het is niet gezegd dat de hoogste bieder hem ook krijgt