Caravan achter R4 ??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Caravan achter R4 ??
Mijn 4 heeft een 800 motor en nu vraag ik mij af of iemand al eens met een hele kleine caravan heeft gereden achter zijn 4 !!
Weet iemand misschien wat bijvoorbeel een kleine Eriba caravan weegt of een Predom of van een ander merk eventueel ??
Weet iemand misschien wat bijvoorbeel een kleine Eriba caravan weegt of een Predom of van een ander merk eventueel ??
Ik word betaald om gek te zijn
Re: Caravan achter R4 ??
Hoi Hans,
Dat gaat moeilijk worden: het maximum dat je achter een viertje mag hangen volgens de RDW is 470 of 480 kilo geremd. De Eriba Puck en de Predom wegen leeg al iets meer dan dat. Een Rapido-vouwcaravan zou nog wel eens wel kunnen mogen. Het gewicht daarvan heb ik niet kunnen achterhalen.
Rudolf
Dat gaat moeilijk worden: het maximum dat je achter een viertje mag hangen volgens de RDW is 470 of 480 kilo geremd. De Eriba Puck en de Predom wegen leeg al iets meer dan dat. Een Rapido-vouwcaravan zou nog wel eens wel kunnen mogen. Het gewicht daarvan heb ik niet kunnen achterhalen.
Rudolf
-
- Contacteer:
het kan wel
heb met de GTL (1100 motor) al 750 kilo aan carvan getrokken
kwam alleen met max 3e versnelling niet boven de 75...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Oldtimeridioot...
met een F6 bak kan het wel redelijk met mijn karretje rijd ik met gemak 100 in de F4Mark4GTL schreef:het kan wel
-
Ik heb mijn SMV 12 ook aan de R4 gehad. Mag dat niet? Kon wel hoor... heel gemakkelijk zelfs..
O, had wel een Alpineblok in de R4, dat scheelt wel denk ik...
Een R5 kan 't ook...

O, had wel een Alpineblok in de R4, dat scheelt wel denk ik...

Een R5 kan 't ook...

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
@Hans4,
Ik zou het niet doen,
al heb ik nog wel een vouwwagen op stalling staan die eventueel te koop is,
met oplooprem type Alpen Kreuzer prestige 1991
De auto ombouwen en een andere motor erin is niet haalbaar bij een 850cc, omdat deze rondom trommels heeft en ombouw wordt dan heel moeilijk.
Ik heb in het verleden een F4 combi gehad met 850 cc en deze haalde op de snelweg krap 120, haalde ik een vrachtwagen in bergop, dwz een viaduct en kwam ik uit de stroom van de truck dan had ik soms de grootste moeite om ervoor te komen, laat staan dat je dan nog een caravan achter je auto hebt hangen.
Als je dat perse wilt, kun je beter een ZZ kenteken aanvragen.
Later, Rudi
Ik zou het niet doen,
De auto ombouwen en een andere motor erin is niet haalbaar bij een 850cc, omdat deze rondom trommels heeft en ombouw wordt dan heel moeilijk.
Ik heb in het verleden een F4 combi gehad met 850 cc en deze haalde op de snelweg krap 120, haalde ik een vrachtwagen in bergop, dwz een viaduct en kwam ik uit de stroom van de truck dan had ik soms de grootste moeite om ervoor te komen, laat staan dat je dan nog een caravan achter je auto hebt hangen.
Als je dat perse wilt, kun je beter een ZZ kenteken aanvragen.
Later, Rudi
Dat valt best mee toch met trommels kom je ook tot stilstand de eerste gtls hadden ook rondom trommels!!Rudi schreef:@Hans4,
Ik zou het niet doen,
Later, Rudi
Mijn F4 doet het heel goed met trommeltjes en een 1100 blokje.
En buiten dat je kan de remmerij maar aanpassen dan heb je ook schijven.
Dan zou het eventueel toch een vouwcaravan worden ???

-
Of zo'n klap-caravan. Hoe heten die dingen ook al weer? Wander had er zo eentje; Rapido geloof ik...
Ikzelf wou nog ooit zo'n 'Teardrop" maken voor aan de R4 maar ik heb al zoveel projecten.....

onderstel heb ik al wel...
Ikzelf wou nog ooit zo'n 'Teardrop" maken voor aan de R4 maar ik heb al zoveel projecten.....

onderstel heb ik al wel...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Die teardrop is wel erg mooi, maar wel erg klein.
Wij hadden een vouwwagen, maar die hebben we weg gedaan omdat het 's avonds wel erg koud word.
Daarom zaten we toch aan een caravan te denken zodat we binnen kunnen gaan zitten als dat nodig is
Wij hadden een vouwwagen, maar die hebben we weg gedaan omdat het 's avonds wel erg koud word.
Daarom zaten we toch aan een caravan te denken zodat we binnen kunnen gaan zitten als dat nodig is

-
- Contacteer:
ik heb met mijn 80-er GTL rondom trommels en ook met aanhanger/caravan remt deze goed.
je zit alleen met het maximale gewicht wat je mag trekken
je zit alleen met het maximale gewicht wat je mag trekken
Automobielen:
Oldtimeridioot...
Oldtimeridioot...
Koude nachten zijn goed voor je.hans4 schreef:Die teardrop is wel erg mooi, maar wel erg klein.
Als wij het koud kregen, zetten we een bloempot omgekeerd op het fornuis en stookten deze voor een paar minuten heet.
Heerlijk 's avonds zo'n verwarmertje, daarna lekker in de slaapzak en weltrusten...

Een borreltje helpt ook, maar niet iedereen drinkt...

er zijn nog wel meer optiesRudi schreef:Koude nachten zijn goed voor je.hans4 schreef:Die teardrop is wel erg mooi, maar wel erg klein.
Als wij het koud kregen, zetten we een bloempot omgekeerd op het fornuis en stookten deze voor een paar minuten heet.
Heerlijk 's avonds zo'n verwarmertje, daarna lekker in de slaapzak en weltrusten...![]()
Een borreltje helpt ook, maar niet iedereen drinkt...

- GeenEendje
- Contacteer:
Een Rapido Confort weegt 375Kg en heeft een oplooprem. Gaat wel met een 850cc!!
Gr.
Yvo.

Gr.
Yvo.
R4 TL Savane '88 en een Megane Estate 1.5 DCI FAP
http://www.ren4ult.net
http://www.ren4ult.net
Ik heb idd eens gekeken op google naar zo'n Rapido en dat kan zeker een goede optie zijn !!!