prijzen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
prijzen
hallo Forumgenoten,ik wil voor het importeren van een R4 de nieuwwaarde van toendertijd weten,dit in verband van de bpm berekening.De bpm plicht gaat tot 25Jaar,daarna is tie nul(o)euro.jonger,dan een bepaald % van het aankoop bedrag (nieuw)van dat jaar.ik heb van iemand eens een lijst gezien op het forum,maar kan het niet meer terugvinden,wie heeft zo,n lijst?????gr.Jan. 

niet geschoten is altijd mis!
-
Re: prijzen
ik dacht dat BPM tot 8jr en 4 mnd ging, elke maand een procent eraf, dus dat is psies 100 maanden..
Is dat veranderd soms? 5 jaar geleden importeerde ik een '91er en '92er en beiden hoefden niks aan BPM te betalen
Is dat veranderd soms? 5 jaar geleden importeerde ik een '91er en '92er en beiden hoefden niks aan BPM te betalen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Mij is bij mijn invoer verteld dat een auto BPM plichtig is tot deze 19 jaar en 6 maanden oud is, daarna is hij/zij BPM vrij. Ik werd dus vrijgesteld van BPM.
Pas bij de leeftijd van 25 jaar wordt de auto gezien als oldtimer.
VB: In 2002 voerde ik een Renault 4F4 combi in uit 1986, deze auto had toen de leeftijd van 16 jaar.
Ik moest over het openstaande bedrag, van de in Nederland bekende prijzen op geel kenteken BPM betalen.
Dat bedrag was afgerond € 80,-
Hoe het precies zit met BPM bij auto's die op grijs kenteken staan of geregistreerd staan als 'lichte vracht' en als zodanig worden gekeurd, daarvoor is een telefoontje naar de RDW wel de beste oplossing voor.
Rudi
Pas bij de leeftijd van 25 jaar wordt de auto gezien als oldtimer.
VB: In 2002 voerde ik een Renault 4F4 combi in uit 1986, deze auto had toen de leeftijd van 16 jaar.
Ik moest over het openstaande bedrag, van de in Nederland bekende prijzen op geel kenteken BPM betalen.
Hoe het precies zit met BPM bij auto's die op grijs kenteken staan of geregistreerd staan als 'lichte vracht' en als zodanig worden gekeurd, daarvoor is een telefoontje naar de RDW wel de beste oplossing voor.
Rudi
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Klopt, dat is op basis van de forfaitaire tabel van afschrijving. Na 9 jaar en 6 maanden is de auto 90% afgeschreven, vervolgens 0,083% per maand, dus ongeveer na 19 jaar en 6 maanden geen BPM meer. Er kan ook worden afgeschreven op basis van taxatie of branche gebruikelijke koerslijst. Dit kan interessant zijn voor jongere auto's.Rudi schreef:Mij is bij mijn invoer verteld dat een auto BPM plichtig is tot deze 19 jaar en 6 maanden oud is, daarna is hij/zij BPM vrij. Ik werd dus vrijgesteld van BPM.
Afrondingen daargelaten, bedroeg dan de waarde uit de catalogus, uitgaande van een leeftijd van 16 jaar en 6 maanden:Rudi schreef: VB: In 2002 voerde ik een Renault 4F4 combi in uit 1986, deze auto had toen de leeftijd van 16 jaar.
Afschrijving is 90% + 7 jaar x 12 maanden x 0,083 = 97% (afrondingen daargelaten);
BPM is 80/(1-0,97)= 2666 euro.
Hiervoor geldt dat er na 5 jaar geen BPM meer betaald hoeft te worden.Rudi schreef: Hoe het precies zit met BPM bij auto's die op grijs kenteken staan of geregistreerd staan als 'lichte vracht' en als zodanig worden gekeurd, daarvoor is een telefoontje naar de RDW wel de beste oplossing voor.
Rudi
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- harbourseal
- Contacteer:
In de vraagbaken van olyslager staan de nieuwprijzen in guldens vermeld.
groet, Robert
groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw