accu laden of trainen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Contacteer:
accu laden of trainen?
M.a.w. wat is het verschil tussen een acculader en een accutrainer?
Re: accu laden of trainen?
Ehhhhhhh, een trainer laadt ook, dus.....wellicht het verschil omdat een trainer uitsluitend geschikt is voor het laden van NiCd of NiMH accu's ??? Als een trainer n.l. een andere type accu laadt zegtie... geboem.
Moet een echte elektro techneut ons maar komen vertellen, ben ook benieuwd
Moet een echte elektro techneut ons maar komen vertellen, ben ook benieuwd
Ik heb nog nooit van een trainer gehoord, ik noemde dat altijd druppellader.
Vroeger in de modelracerij had ik een snellader die in 15 min. op de autoaccu een powerpack laadde, daar had ik voor de race van 8 min. net genoeg power voor.
Bij de brandstofklasse was dat puur voor de servo's.
Deze accu's ontlaadde ik dmv een halogeenlamp, maar als ik dat bij een autoaccu zou doen dan zegt ie inderdaad kaboem.
Vroeger in de modelracerij had ik een snellader die in 15 min. op de autoaccu een powerpack laadde, daar had ik voor de race van 8 min. net genoeg power voor.
Bij de brandstofklasse was dat puur voor de servo's.
Deze accu's ontlaadde ik dmv een halogeenlamp, maar als ik dat bij een autoaccu zou doen dan zegt ie inderdaad kaboem.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
- Hanz
- Contacteer:
Dus het enige verschil is dat een trainer voor Ni-accu's is?
Dit alles in verband met de weekaanbieding van de onvolprezen Action alhier
Dit alles in verband met de weekaanbieding van de onvolprezen Action alhier
Via Google vond ik een advertentie met de volgende uitleg...
Zeer krachtige accutrainer voor alle 12V motor en scooter accu's. Ook te gebruiken voor uw camper, auto en oldtimer. Dit apparaat start automatisch en bepaalt zelf of er geladen of ontladen dient te worden. Kleinere (motor)accu's worden zeer snel opnieuw gereconditioneerd. De automatische laad- en onlaadcyclus zorgt ervoor dat uw accu altijd in topconditie verkeert.
Dit product is bedoeld om de motor- en autoaccu altijd in optimale conditie te houden en is ontworpen vor alle 12V accu's van 10 - 250Ah. Uw motor start gegarandeerd altijd. Nadat de maximumspanning is bereikt, ontlaadt de accutrainer uw accu automatisch. De motor start altijd, ook als de max. ontllaadfase is bereikt.
Zeer krachtige accutrainer voor alle 12V motor en scooter accu's. Ook te gebruiken voor uw camper, auto en oldtimer. Dit apparaat start automatisch en bepaalt zelf of er geladen of ontladen dient te worden. Kleinere (motor)accu's worden zeer snel opnieuw gereconditioneerd. De automatische laad- en onlaadcyclus zorgt ervoor dat uw accu altijd in topconditie verkeert.
Dit product is bedoeld om de motor- en autoaccu altijd in optimale conditie te houden en is ontworpen vor alle 12V accu's van 10 - 250Ah. Uw motor start gegarandeerd altijd. Nadat de maximumspanning is bereikt, ontlaadt de accutrainer uw accu automatisch. De motor start altijd, ook als de max. ontllaadfase is bereikt.
Ik word betaald om gek te zijn
dus de accutrainer is constant je accu aan het laden en aan het ontladen!!!!dus die accu is altijd aan het werk!!hoezo:heeeee,mijn accu is kapot!!nee versleten!!!!als ik mijn auto langere tijd niet gebruik haal ik even een accu pooltje los,en na een half jaar of zo pooltje weer aansluiten en alles werkt weer!!dit gaat op met een goede accu,uiteraard!!
niet geschoten is altijd mis!
Ik denk idd dat dat de bedoeling is om hem optimaal te houden.
Een "werkende accu" is beter dan een stilstaande
Een "werkende accu" is beter dan een stilstaande

Ik word betaald om gek te zijn
psies, beetje er in beetje er uit. Normale belasting is beter voor een accu dan stilstand. Zelfs voor een nieuwe!
Daarom heeft b.v (Exide een vrij grote acculeverancier) druppelladers, onderhoudsladers, of heet dat trainers tegenwoordig?
waar ze tot 10 accu's tegelijk aan kunnen zetten. Die leveren ze aan distributeurs die zo dus altijd piekfijne accu's in de winkel hebben staan.
En na lang zeuren leverde ze er ook 1-tje aan mij
Daarom heeft b.v (Exide een vrij grote acculeverancier) druppelladers, onderhoudsladers, of heet dat trainers tegenwoordig?

En na lang zeuren leverde ze er ook 1-tje aan mij

- Hanz
- Contacteer:
maar een trainer laadt dus ook op?
waarom zou je dan nog een gewone lader kopen?
waarom zou je dan nog een gewone lader kopen?
om ze snel vol te krijgen